Beste Tweakers,
Mijn probleem is alsvolgt, als mijn HDD's idle zijn en ik schakel deze weer in, ben ik 1 hdd kwijt...
Er zijn geen meldingen gegeven door windows en toch staat de HDD niet meer in het schijfbeheer van windows,
de HDD wordt dus niet meer herkend, heel vervelend als ik een film of serie aan het kijken ben geweest met een pauze er tussen van een paar minuten (10-15), een reboot van het systeem zorgt er vaak (niet altijd) voor dat de HDD weer herkend wordt en ik weer bij de data kan.
Het betreft een Samsung spinpoint F4 (HD204UI)
Pricewatch linkje
Op een Intel DH76CL-B3 moederbord
Pricewatch linkje
Wat heb ik geprobeerd :
1. CrystalDiskInfo gedraaid, helaas herkend deze de bewuste HDD niet.
2. Andere SATA poort / Kanaal geprobeerd, helaas geen verandering.
3. SeaTools voor windows gedraaid (tooltje van Samsung/seagate), deze geeft geen enkele fout aan.
4. Windows zo ingesteld dat HDD's niet worden uitgeschakeld.
5. Windows zo ingesteld dat deze niet in stand-by gaat
P.s , stap 4 & 5 voorkomen niet dat de HDD na 10-15 min. geen gebruik toch niet meer herkend wordt.
Wat wil ik nog gaan proberen :
1. HDD in een andere pc testen, kijken of het probleem zich ook hier voordoet.
2. Eventueel een firmware update draaien, als beschikbaar. Draaid reeds nieuwste FW.
3. Tweakers vragen voor tips / oplossingen
Alvast bedankt voor eventuele hulp en reacties, meer info nodig om te helpen? geeft dit dan netjes aan en ik zorg dat het zo spoedig mogelijk in dit topic staat.
Hdd lijkt defect te zijn en gaat voor RMA, bedank voor de reacties
Mijn probleem is alsvolgt, als mijn HDD's idle zijn en ik schakel deze weer in, ben ik 1 hdd kwijt...
Er zijn geen meldingen gegeven door windows en toch staat de HDD niet meer in het schijfbeheer van windows,
de HDD wordt dus niet meer herkend, heel vervelend als ik een film of serie aan het kijken ben geweest met een pauze er tussen van een paar minuten (10-15), een reboot van het systeem zorgt er vaak (niet altijd) voor dat de HDD weer herkend wordt en ik weer bij de data kan.
Het betreft een Samsung spinpoint F4 (HD204UI)
Pricewatch linkje
Op een Intel DH76CL-B3 moederbord
Pricewatch linkje
Wat heb ik geprobeerd :
1. CrystalDiskInfo gedraaid, helaas herkend deze de bewuste HDD niet.
2. Andere SATA poort / Kanaal geprobeerd, helaas geen verandering.
3. SeaTools voor windows gedraaid (tooltje van Samsung/seagate), deze geeft geen enkele fout aan.
4. Windows zo ingesteld dat HDD's niet worden uitgeschakeld.
5. Windows zo ingesteld dat deze niet in stand-by gaat
P.s , stap 4 & 5 voorkomen niet dat de HDD na 10-15 min. geen gebruik toch niet meer herkend wordt.
Wat wil ik nog gaan proberen :
1. HDD in een andere pc testen, kijken of het probleem zich ook hier voordoet.
2. Eventueel een firmware update draaien, als beschikbaar. Draaid reeds nieuwste FW.
3. Tweakers vragen voor tips / oplossingen
Alvast bedankt voor eventuele hulp en reacties, meer info nodig om te helpen? geeft dit dan netjes aan en ik zorg dat het zo spoedig mogelijk in dit topic staat.
Hdd lijkt defect te zijn en gaat voor RMA, bedank voor de reacties