Oc of geen oc versie, welke houdt het het langst vol?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-07 12:58
Ik sta op het punt om een nieuwe videokaart te kopen. Ik zal deze gebruiken voor gamen en GPU renderen.
En dat GPU renderen, daar heb ik even een vraag over naar jullie toe.

Ik kan natuurlijk een QUATTRO kaart kopen, maar daar heb ik even het geld niet voor over. Dus ik ga GPU renderen op een gaming kaart (ik render niet heel vaak).

Aangezien ik het geluid van de videokaart ook belangrijk vindt, is mijn keuze komen te vallen op de volgende twee kaarten:

GeForce GTX660 Ti DCII,2GB
GeForce GTX660 Ti DCII OC,2GB

Voor de prijs maakt het verschil niet uit. Waar ik wel mijn twijfels over heb is welke kaart het op full load langer vol houdt.

Aangezien een OC versie volgens mij "de betere chips" zijn dan de standaard versie, kan ik mij voorstellen dat een OC versie op full load (meerdere uren) een betere keuze is.. maar misschien zie ik dit verkeerd, want op hogere clock speeds wordt hij natuurlijk ook warmer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:44
Een OC versie heeft vaak gewoon een iets hoger voltage. Erg veel invloed op de levensduur zal dat niet hebben aangezien ze niet zo heet worden door de lompe koelers die er op zitten.

[ Voor 24% gewijzigd door haarbal op 07-10-2012 20:19 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
Ja, ik bedoel eigenlijk niet de uiteindelijke levensduur, maar loop ik bij een OC versie niet een grotere kans dat wanneer ik 4 uurtjes aan het GPU renderen ben, hij er eerder uit knalt dan een standaard versie? Of hoef ik mij daar geen zorgen over te maken en gewoon de OC versie nemen, die is namelijk wel sneller.... Ik zie overigens dat de koelers gelijk zijn.. (bedankt voor je antwoord alvast)

Laat ik het iets anders zeggen, waarom kiezen mensen voor de standaard versie aangezien de oc versie 1 euro duurder is??

[ Voor 13% gewijzigd door NitSuA op 07-10-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:44
de kaarten met een fabrieksoverklok hebben vaker stabiliteitsproblemen, maar goed, de kans daarop is erg klein.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
en wat zou je dan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:48

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik raad om een OC kaart te halen en ze lekker laten staan op de instellingen die je meekrijgt, dus niet verder OC'en, dan heb je een sterke stabiele kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
oke, dank je wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:10

D4NG3R

kiwi

:)

Het verschil in levensduur is een kwestie van weken bovenop een levensduur van 6+ jaren. Tegen die tijd voldoet die videokaart waarschijnlijk toch al niet meer.

Inderdaad. Gewoon de OC versie halen en lekker zo laten draaien. Al kan nog wat meer eruit halen altijd leuk zijn als je weet wat je doet :P .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 07-10-2012 21:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304087

Zolang je geen hardmods toe past kun je hem veilig op max overklock laten draaien.
Ik schat dat er nog wel zo'n 100mhz makkelijk boven op kan en 400mhz op het geheugen.
Pagina: 1