Onstabiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-11 21:38

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Goedendag.

Wij hebben al een aantal jaren, maar het word steeds erger. Wij hebben een slechte koperlijn bij ons onder de grond (ADSL), en elke 2-3 uur valt hij weg. We zitten er met veel apparaten op (3 mobiele telefoons, 1 gaming desktop, 1 normale desktop, 2 tablets, 3 laptops, TV, WDTV en vast nog wel een paar apparaten (Dus schat een stuk of 15 apparaten), en we moeten het doen met 3 - 5 mb/s. We hebben nu nog een zakelijk abbonoment, maar per 1 januari gaan we over van de 8 mb/s die we zou moeten krijgen (waar we eigenlijk maar 3-4 echt van binnenhalen), naar 40 mb/s. Wij hebben een Cisco router (Wag 160N-V2), en zijn er routers die dat aantal apparaten kunnen houden? Want een jaar of 5-6 terug hadden we dit ook al, maar toen zaten we met veel minder apparaten op het internet (lees 3-4), maar is er een router / ander trucje zodat wij gewoon stabiel met 15 apparaten kunnen internetten zonder dat hij elke 2 uur eruit vliegt en we de router weer moeten resetten omdat we anders geen internet verbinding kunnen krijgen?

MVG.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:19

D4NG3R

kiwi

:)

Geen internet via de kabel mogelijk? Ben je in 1x van heel het ADSL gebeuren af.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Nee, het enigste wat ze hier hebben is een koperdraadje, telefoon en internet komt door 1 draadje. En omdat wij zo afgelegen liggen (Dussen), gaat de KPN er ook niks aan doen om de verbinding beter te maken :(

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Grappig de eerste Google hit op dat apparaat geeft meteen een thread over disconnect problemen.

Lijkt me dat het probleem bij die router ligt. Je zou firmware eens kunnen proberen te upgraden (of juist downgraden). Vijftien apparaten is inderdaad wel aardig, maar ook weer niet zo heel veel. Krijg je per 1 januari niet een nieuw modem/router bij je abbo? Daar zou je eens lief naar kunnen informeren.

Het is me niet helemaal duidelijk hoe lang je deze namelijk al hebt.

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Wij hebben deze router denk ik 3 jaar geleden gekocht, dus kan best zijn dat hij al wel aan vervanging toe is. Zo te lezen krijgen we bij het abonnement een nieuw modem, maar als het beter is om een nieuwe (betere) te kopen, maakt dat ook niet uit.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zakelijk abbo? Kijk dan eens in je overeenkomst, staat daar niet toevallig is dat de provider ervoor moet zorgen dat je een bepaalt percentage "garantie" hebt qua uptime??

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Daar heb ik al een keer mee gebeld, maar omdat wij een "lite" abbo hebben kunnen ze niet garanderen dat we de volledige 8 mb/s krijgen. Daarom hebben wij dus nooit meer gehad van 4 mb/s...

Verwijderd

Misschien een stomme vraag, maar heb je al een andere router geprobeerd met meer capaciteit? En heb je apparaten die vanaf de router bedraad zijn? Of gaat alles via WiFi?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
thorgal21 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:22:
Daar heb ik al een keer mee gebeld, maar omdat wij een "lite" abbo hebben kunnen ze niet garanderen dat we de volledige 8 mb/s krijgen. Daarom hebben wij dus nooit meer gehad van 4 mb/s...
het gaat ook om de uptime, niet om de snelheid.
Snelheid kunnen ze nooit garanderen bij ADSL. Alleen dat ze je overzetten op een goedkoper abo als je de snelheid van het hogere abo toch niet haalt.
Zo hadden mn ouders 8Mbit (ADSL basic), waarvan ze er 6 halen. Toen ging de snelheid omhoog naar 20Mbit, en zijn ze overgezet naar het nieuwe 8Mbit (lite) abo.

TheS4ndm4n#1919

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
@Unflux
Printer, 1 desktop , TV en WDTV zitten op kabel, rest gaat via wifi (wel 3x zon internetadapter die je in de muur stopt en dan boven ook in de muur en dan internet kabel in de PC, maar verder is het allemaal wifi). We hebben al meerdere router's geprobeerd, gratis routers van KPN, 2 eigen gekochte routers, maar niks werkte.
@Rocketkoen Mij maakt de snelheid weinig uit, als het maar stabiel is :D

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Dat zeg ik ook, het kan best zijn dat ze verplicht zijn jou een bepaalde uptime te leveren, of de snelheid dan koote is boeit niet, je moet dan wel online kunnen zijn.
Pagina: 1