There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Als alternatief zou je gewoon voor een dynamische dns kunnen gaan.
Die kan je gewoon gratis gebruiken. bv. no-ip of dyndns.
It is Good to be Bad || Battle.net tag
Wil je kabel of DSL? Over het algemeen heb je bij kabel een hogere upload. Als je zeker wilt zijn van een vast ip, dan betaal je daar ook voor (de zakelijke pakketten)
Er zijn heel weinig providers die 100% een vast IP geven. Maar bij de meeste providers is dit ook geen punt, in de meeste gevallen is je IP zo goed als vast (Tenzij je je router/modem meerdere dagen uit hebt staan)
Bij de consumentenproviders die ik ken waar een vast ip genoemd wordt, staat altijd wel iets in de kleine letters van '* uw IP adres is vast. <provider> behoud zich echter het recht om dit te wijzigen indien dit voor het functioneren van het netwerk noodzakelijk is'
Als je thuisapparatuur 24/7 aanstaat zal het bij de meeste providers wel prima gaan en je eigenlijk hetzelfde IP houden, en je kan natuurlijk idd dyndns oid als 'backup' configureren
[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 07-10-2012 19:30 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat komt doordat normaal gesproken je DHCP lease bij de provider niet verloopt als je de verbinding altijd aan laat staan.CyBeR schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:32:
Volgens mij doet nog altijd elke ADSL-provider aan vaste IP's. In ieder geval KPN, XS4ALL, etc. Nouja, ze garanderen dat niet maar zolang er geen wijziging in je abo is, is je ip vast.
Je kan er dus op gokken dat het inderdaad niet veranderd en anders zou je voor de zekerheid een dynamische DNS kunnen gebruiken zoals ze hierboven suggereren met als extra voordeel dat een naampje onthouden meestal makkelijker is als een ip adres (helemaal dadelijk met ipv6
Alleen werken deze verbindingen niet met dhcp maar met PPPoE of PPPoA en daarin is gewoon een vast adres per aansluiting voorzien. Als je aansluiting gemigreerd wordt naar een andere lijnkaart of bij een wijziging van abonnement, krijg je wel een ander ip.itarix schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:36:
[...]
Dat komt doordat normaal gesproken je DHCP lease bij de provider niet verloopt als je de verbinding altijd aan laat staan.
Ik heb hier al meer dan 10 jaar KPN ADSL en in die tijd is mijn IP 3x veranderd: bij overstap van ADSL naar ADSL2+, bij overstap van direct-adsl naar IPB en terug (waarschijnlijk was 't ook wel anders bij de IPB maar dat is nooit werkelijk aangesloten geweest) en bij overstap van ADSL2+ naar VDSL2.
[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 07-10-2012 20:19 ]
Bij consumentenkabel behoud je je ip zolang je de modem niet uitdoet.
xDSL-verbindingen hebben bijna altijd vaste ip-adressen, behalve Telfort.
Bij XS4ALL kan een eigen hostname gemaakt worden (soort van ip-adres maar dan niet alleen cijfers, zoiets als ip-82-134-0-99.ip.telfort.nl.) wat handiger kan zijn om binnen te komen (te onthouden).
Edit: Welke provider heb je nu?
[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 08-10-2012 00:01 ]
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Voor zover mij bekend gebruiken alle grote providers gewoon DHCP hoor. De reden dat je nieuwe IP-adressen kreeg bij overstappen was dan ook 99% zeker het bijbehorende wisselen van modem (ander mac-adres, nieuwe DHCP-lease).CyBeR schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 20:18:
[...]
Alleen werken deze verbindingen niet met dhcp maar met PPPoE of PPPoA en daarin is gewoon een vast adres per aansluiting voorzien. Als je aansluiting gemigreerd wordt naar een andere lijnkaart of bij een wijziging van abonnement, krijg je wel een ander ip.
Ik heb hier al meer dan 10 jaar KPN ADSL en in die tijd is mijn IP 3x veranderd: bij overstap van ADSL naar ADSL2+, bij overstap van direct-adsl naar IPB en terug (waarschijnlijk was 't ook wel anders bij de IPB maar dat is nooit werkelijk aangesloten geweest) en bij overstap van ADSL2+ naar VDSL2.
Normaal gesproken zal je lease inderdaad niet zomaar verlopen, maar een DynDNS accountje is sowieso veel makkelijker dus waarom zou je het er op gokken?
KPN, arguably de grootste ISP van dit land, en alles wat erop gebaseerd is niet.mcDavid schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:09:
[...]
Voor zover mij bekend gebruiken alle grote providers gewoon DHCP hoor.
[ Voor 7% gewijzigd door CyBeR op 08-10-2012 00:12 ]
[ Voor 10% gewijzigd door bobsquad op 08-10-2012 00:12 ]
Caiway (kabel) betaal je er 15 euro per maand voor geloof ik.
[ Voor 13% gewijzigd door krvabo op 08-10-2012 00:16 ]
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
Zolang je verbinding niet gewijzigd is bij KPN gebeurd er niks in de "centrale" server dus totaal niet om druk maken daarinAmanoo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:16:
KPN glasvezel hier. Redelijk wat gekloot met stekkers en stroomuitvallen, maar zoals hierboven genoemd ook nooit wat veranderd.
Doen exact hetzelfde als KPN alleen als er door een storing je wijkcentrale er achterweg ligt heb je wel een ander IP adres hoe het zit met KPN of andere providers kan ik helaas niet zeggen.krvabo schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:16:
Concepts-ICT levert op aanvraag een echt vast ip, zonder extra kosten. Verbinding aanvragen, bellen naar de helpdesk en dan binnen een kwartier een vast adres. Althans, zo werkte het een paar jaar geleden.
Oost west, 127.0.0.1 best!
Ik snap niet helemaal wat je probeert te zeggen.bobsquad schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:18:
Doen exact hetzelfde als KPN alleen als er door een storing je wijkcentrale er achterweg ligt heb je wel een ander IP adres hoe het zit met KPN of andere providers kan ik helaas niet zeggen.
Mijn ip is gebonden aan mijn abonnement of fysieke aansluiting, dat weet ik niet zeker. Wat ik wel zeker weet is dat ik makkelijk 2 jaar mijn verbinding niet kan gebruiken (zolang ik mijn abo blijf betalen) en ik hetzelfde ip erna heb als ervoor. Ik heb ook daadwerkelijk een andere hostname dan mensen met een dynamisch ip.
Ook na een storing in de wijkcentrale zou ik dus hetzelfde ip moeten hebben. Zover ik weet is dat echter nog nooit voorgekomen. Het is trouwens geen KPN-verbinding maar het gaat hier over het BBned-netwerk.
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Ik heb al 15 jaar of zo ADSL van XS4ALL, heb zeker 4 modems versleten op twee locaties en nog nooit een nieuw IP-adres gekregen.mcDavid schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 00:09:
[...]
Voor zover mij bekend gebruiken alle grote providers gewoon DHCP hoor. De reden dat je nieuwe IP-adressen kreeg bij overstappen was dan ook 99% zeker het bijbehorende wisselen van modem (ander mac-adres, nieuwe DHCP-lease).
Ja, toen ik IPv6 aanvroeg, maar het IPv4 adres is al die jaren gelijk gebleven.
Bij de kabelboeren was het niet gegarandeerd dat je hetzelfde IP-adres hield. Maar bij die amateuraanbieders was het ook "niet toegestaan dat je servers draaide", dus zo gauw ADSL bij mij mogelijk was (kabelinternet was er eerder) ben ik daarop overgegaan.
Signatures zijn voor boomers.
Eeen onbekende in internet land: Dynamixs.[b][message=39062207,noline]Edit: Welke provider heb je nu?
There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes
Binnenkort ga ik verhuizen naar een lokatie waar ook glasvezel mogelijk is.
Telfort heeft schijnbaar een actie dat bij nieuwe abbonees ook de bekabeling binnen wordt vervangen.
Klinkt goed, alleen biedt Telfort ook een vast IP aan.
In het forum hier lijkt men aan te geven dat dit niet het geval is (oudere reacties)
Op het telfort forum lijkt me aan te geven dat dit wel zou moeten kunnen.
Op de vergelijkingsites voor internetaanbieders heb ik het filter vinkje "vast ip" nog niet gevonden.
Kan iemand me vertellen welke aanbieders een vast ip aanbieden?
Het gaat over een huis in Mierlo
Stel dat je echt een vast adres nodig hebt, dan kan je er ook een paar van extraip.com nemen.
[ Voor 14% gewijzigd door johnkeates op 08-06-2017 01:51 ]
Dit topic is gesloten.