Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Portable notebook 13.3/14 inch met gt 540m (oid)

Pagina: 1
Acties:

• thomasmancini28
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-11 20:21
Beste tweakers,
Normaal kom ik prima uit mijn hardwarekeuzes (met oa hulp van tweakers.net) maar nu graag toch even jullie advies.
Ik ben op zoek naar een portable laptop van 13.3 of 14 vervanging van mijn acer 5930g laptop. De notebook gaat gebruikt worden voor office, films en verder statistiekprogramma's zoals spss. Op dit moment ben ik voor mijn studie onderzoek aan het doen en zal de laptop naar verschillende plekken verplaatst worden
Er moet ook wat op gegamed kunnen worden, hoewel niet op hoge settings (denk aan football manager, total war of diablo)
Mijn budget is maximaal 800 euro.

Samenvattend heb ik de volgende wensen:
- 13.3 of 14 inch scherm
- Min 2e generatie i5 processor
- Redelijke accuduur (4-5 uur)
- gt 540m graphics (of iets vergelijkbaars)

Resolutie van het scherm is voor mij geen breekijzer, net zoals een ssd (bouw liever zelf later een m4 in)
Pure ultrabooks zijn ook geen opties vanwege de combi prijs, low voltage processors en weinig grafische mogelijkheden

Uiteraard heb ik al vooronderzoek gedaan en heb de volgende opties gevonden:
- acer timeline 3830tg of de 3840
- packard bell nx69
- msi x460

Verder is eventueel onderstaande vaio een optie hoewel deze wel wat mindere accuduur heeft.
Sony SVE14A1V1EB.NL3. Een Dell xps 14z of de vostro 131 kunnen zijn minder aantrekkelijk omdat deze moeilijk verkrijgbaar zijn met een gt540m.

De bovenste 3 opties lijken me allemaal ideaal maar helaas zijn ze niet meer leverbaar in de webshops die ik heb gezien (frustrerend) Mijn vraag is dan ook: weten jullie manieren om toch aan een bovenstaande laptop te komen (marktplaats en ebay heeft vooralsnog niets opgeleverd) of weten jullie nog alternatieven?

Alvast bedankt

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:27
Kijk eens naar de sony s13. De videokaart update is gratis, is een gt640. Met studenkorting kun je t krijgen voor rond de 750 ofzo was het

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Musta schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:08:
Kijk eens naar de sony s13. De videokaart update is gratis, is een gt640. Met studenkorting kun je t krijgen voor rond de 750 ofzo was het
Dit is inderdaad de enigste echt acceptabele keuze die zijn geld echt waard is. De Sony S13, heeft trouwens ook nog eens een belachelijk goede koeling waarbij je de gpu nog flink kan OC'en naar de kracht van een GTX660M zonder problemen. (En die draait lekker hard).

Op prijs ook nog eens de goedkoopste van het moment. De Acer, Packard Bell en de MSI zijn echt geen sterke keuze vergeleken met de Sony... onder andere op het gebied van koeling, bouwkwaliteit, specs, gewicht/accuduur en prijs...

review van de Sony:
productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg

[ Voor 11% gewijzigd door Vinand op 08-10-2012 09:34 ]

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-11 08:30
Hmm dit ziet er goed uit. Ik ben zelf ook nog steeds zoekende en ook al valt dit iets boven mijn budget, lijkt dit wel een topper. Als ik hem nu samenstel kom ik op 733 uit, inclusief de studentenkorting. Vraag me alleen af of het echt raadzaam is om het premium display te nemen. Kost wel meteen weer meer, maar volgens mij het standaardscherm niet mat :'(

edit: huh, heb nog een kortingsbon gevonden op internet, als ik die toevoeg dan wordt de prijs opeens 750 :?

[ Voor 14% gewijzigd door Maardiweb op 08-10-2012 12:03 ]

If you want to be the best, you need to work with the best :)

• Vinand
Maardiweb schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 11:33:
Hmm dit ziet er goed uit. Ik ben zelf ook nog steeds zoekende en ook al valt dit iets boven mijn budget, lijkt dit wel een topper. Als ik hem nu samenstel kom ik op 733 uit, inclusief de studentenkorting. Vraag me alleen af of het echt raadzaam is om het premium display te nemen. Kost wel meteen weer meer, maar volgens mij het standaardscherm niet mat :'(

edit: huh, heb nog een kortingsbon gevonden op internet, als ik die toevoeg dan wordt de prijs opeens 750 :?
het standaardscherm is wel mat, je moet het doen voor de resolutie. De premium display heet een 900p scherm wat het werken erop veel prettiger maakt. Het prijsverschil tussen de s13 en de s13p zit ook in het feit dat de s13p iets dunner is, een 150gram lager gewicht heeft en 3G modem ingebouwd heeft... Voor de rest.. meh...

Ik vind het verschil in geld veeeeel te groot om dat te verantwoorden.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Vinand schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

Dit is inderdaad de enigste echt acceptabele keuze die zijn geld echt waard is. De Sony S13, heeft trouwens ook nog eens een belachelijk goede koeling waarbij je de gpu nog flink kan OC'en naar de kracht van een GTX660M zonder problemen. (En die draait lekker hard).
Interessant. Bron?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

• thomasmancini28
Dit lijkt me inderdaad een prima keuze, bedankt! Dit soort prijzen had ik niet verwacht van vaio :)
Vinand schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 09:33:
[...]

Op prijs ook nog eens de goedkoopste van het moment. De Acer, Packard Bell en de MSI zijn echt geen sterke keuze vergeleken met de Sony... onder andere op het gebied van koeling, bouwkwaliteit, specs, gewicht/accuduur en prijs...

review van de Sony:
productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg

• Vinand

• Maardiweb
Ik heb hem besteld! Die upgrade naar die 650M was slechts tot vandaag geldig dus maar gewoon besteld. Na 4x opnieuw te hebben samengesteld en te kijken naar het prijsverschil was ik natuurlijk vergeten om die ene upgrade aan te vinken dus ik ben heel blij dat ik in mijn mail nog even de specificaties nakeek 8)7 Meteen geannuleerd en nog een keer besteld. Hopen dat ze nu niet eerst 2x mn CC gaan chargen.

• Denniz69
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06-2024
Waar heb je hem aangeschaft? Ik ben ook op zoek naar een soortgelijke laptop.

Oeps, bij Sony zelf natuurlijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Denniz69 op 08-10-2012 23:03 ]

• thomasmancini28
Wilde net ongeveer gelijk berichtje posten ;) Heb hem inmiddels ook besteld, nog net op tijd met de gratis graphics update. Prima deal lijkt me, misschien later nog een keer die extra battery sheet bestellen (verdubbelt de werktijd).
Nogmaals bedankt Vinand en Musta voor de snelle reacties. _/-\o_
Bij deze is trouwens mijn vraag als TS beantwoord en mag er wat mij betreft een slotje op..
Maardiweb schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:49:
Ik heb hem besteld! Die upgrade naar die 650M was slechts tot vandaag geldig dus maar gewoon besteld. Na 4x opnieuw te hebben samengesteld en te kijken naar het prijsverschil was ik natuurlijk vergeten om die ene upgrade aan te vinken dus ik ben heel blij dat ik in mijn mail nog even de specificaties nakeek 8)7 Meteen geannuleerd en nog een keer besteld. Hopen dat ze nu niet eerst 2x mn CC gaan chargen.

• thomasmancini28
Op de sony website bij vaio latops. Vandaag nog gratis graphics update (naar een 640m) en korting op een hdd update.
Denniz69 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 22:57:
Waar heb je hem aangeschaft? Ik ben ook op zoek naar een soortgelijke laptop.

Oeps, bij Sony zelf natuurlijk.

• Musta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:27
Tot 11-10 is de actie verlengd, ik moest er ff over nadenken. Maar dit is de beste optie op dit moment , klein en krachtig. Waarschijnlijk bestel ik het ook zo :) Twijfel alleen over de hdd, denk dat ik het maar zo laat en een ssd erbij koop waarna ik die hdd eruit sloop en extern gebruik..

[ Voor 28% gewijzigd door Musta op 09-10-2012 09:35 ]

NS FC: SW 2742 0448 8213

• Vinand
Vergeet niet dat je ook gebruik kan maken van de studentenkorting op de sony website. Scheelt nog zo een 8 tot 10% in de prijs.

• Maardiweb
Musta schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:32:
Tot 11-10 is de actie verlengd, ik moest er ff over nadenken. Maar dit is de beste optie op dit moment , klein en krachtig. Waarschijnlijk bestel ik het ook zo :) Twijfel alleen over de hdd, denk dat ik het maar zo laat en een ssd erbij koop waarna ik die hdd eruit sloop en extern gebruik..
Ja ik denk dat ik zoals in de review de HDD ga gebruiken voor data en er nog een SSD in ga plaatsen, maar dat is voor later

Alleen jammer dat het nu een maand gaat duren voordat we hem hebben :O

• thomasmancini28
Inmiddels terug gebeld door sony dat mijn bestelling is geannuleerd vanwege mijn kleurkeuze. Blijkbaar is op dit moment alleen nog zwart leverbaar en sowieso is de verwachte levertijd nu rond de 8-9 November,
Word ik niet echt vrolijk van ...

• Maardiweb
Ben ik even blij dat ik een zwarte heb besteld :D

Pagina: 1