Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-07 11:01
Ik zit al een tijdje te kijken naar een goede speakerset voor mijn pc. Nu heb ik de volgende op het oog:
JBL Creature III
Teufel Concept B 20
Logitech Speaker System Z623
Harman Kardon SoundSticks III

Mijn eerste keuze gaat voorlopig uit naar de Soundsticks. Deze heb ik al eens beluisterd, en ik vond ze erg netjes klinken. Maar nu vraag ik me af of ik onder de 150 euro niet beter geluid kan krijgen. Vooral de Teufel Concept B20 zien er erg interessant uit, en deze zijn ook nog eens 30 euro duurder.
En voor iets meer dan de helft heb je ook al de Creature III, waar ik ook positieve dingen over hoor. Of geeft misschien de Z623 meer bang for the buck?

De speakerset gebruik ik voornamelijk voor het luisteren van muziek. Daarnaast kijk ik op mijn pc wel eens een film, dus daar moet hij ook voor dienen.

Kortom, ik kom er zo 1-2-3 niet uit.
Andere suggesties zijn natuurlijk ook welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-07 18:43
Probeer dan eens te gaan luisteren bij MediaMarkt, Saturn, BCC of een vergelijkbare elektronica zaak. Daar staan vaak meer dan 2 setjes opgesteld en als je het vraagt kun je zelfs soms luisteren vanaf je telefoon oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
alex3305 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 18:09:
Probeer dan eens te gaan luisteren bij MediaMarkt, Saturn, BCC of een vergelijkbare elektronica zaak. Daar staan vaak meer dan 2 setjes opgesteld en als je het vraagt kun je zelfs soms luisteren vanaf je telefoon oid.
Dat is inderdaad mogelijk, maar bij die Teufels helaas niet. En deze lijkt me toch erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Is een losse versterker met een paar 2e hands luidsprekers niet een optie? Ik zie namelijk dat je er niet mee gaat gamen; hetgeen mij de belangrijkste reden lijkt als je een computersetje koopt. Een normale audioset zal veel beter geluid leveren voor films en muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Anoniem: 22659 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:06:
Is een losse versterker met een paar 2e hands luidsprekers niet een optie? Ik zie namelijk dat je er niet mee gaat gamen; hetgeen mij de belangrijkste reden lijkt als je een computersetje koopt. Een normale audioset zal veel beter geluid leveren voor films en muziek!
Indeed, plus het gemak van meerdere ingangen bij gebruik van een versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-07 12:03

Baggeraar

Wat een gebagger..

misschien nog een set om in overweging te nemen:

pricewatch: Edifier SPK-EF-S330D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Toevallig is dit mijn huidige opstelling, deze bestaat uit een wat oudere Pioneer versterker in combinatie met Bose 301 II speakers.
Maar gezien de geringe ruimte die mijn kamer heeft, en de Bose 301 II binnenkort de geest zullen geven (binnenkant is poreus/kapot) ben ik op zoek naar een andere speakerset.
Ook ben ik niet zo tevreden over de Bose 301, dit omdat het geluid wat onnatuurlijk aanvoelde en de lage tonen voor mijn gehoor wat 'ongebalanceerd' (lastig uit te leggen) waren. Dit was natuurlijk nog toen de speakers in orde waren!

Daarbij vind ik overall bijvoorbeeld de Soundsticks erg lekker klinken (misschien niet de dynamiek van de Bose, maar ze klinken een stuk fijner/warmer). En belangrijk voordeel is natuurlijk dat zo'n speakerset minder ruimte in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appul
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-07 21:39
Als je op zoek bent naar 2.1 zijn de edifiers hierboven zeker een goede keuze.
Voor 2.0 ben je in mijn ogen het beste af met deze: pricewatch: Edifier Studio R1600T Plus 2.0 (Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Zoek op eBay eens op Linn Kan, Linn Tukan en Linn Katan. Dit zijn ongelooflijk goede luidsprekers die voor heel weinig verkocht worden (muv de Katans dan).

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 07-10-2012 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Nu lees ik erg positieve reviews over de Audioengine A2. Zijn deze de meerprijs bovenop de Soundsticks echt waard?

En die 2.1 edifiers (R1600T), ze zien er goed uit, maar zijn die ook beter dan de Teufel B20 en de Soundsticks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Vandaag een aantal speakers beluisterd en ik ben toch een stuk opgeschoten in de 'zoektocht' naar de speakerset. De Creature III vallen af, deze vond ik simpelweg niet goed genoeg klinken. Daarnaast valt de Z623 ook af: bas is veel te overdreven en de respons in het hoogsegment vind ik bijster goed.

De Soundsticks hadden overall een mooie dynamische sound en een strakke (en vooral niet overdreven) bas, dus deze staat nog steeds op nummer 1.

Nu twijfel ik alleen nog steeds tussen de B20 van Teufel en dus de Soundsticks van Harman/Kardon?
De B20 hoor ik ook erg positieve dingen over, maar heb ik zelf dus nog nooit beluisterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-07 21:13

JT

VETAK y0

Als je kan wachten tot een aanbieding: ik heb voor onder de 150e een 2e hands slimline receiver van Pioneer op de kop getikt die mooi onder de monitor past én 2x Kef iQ1 NIEUW, bij elkaar is het echt he-le-maal de shit :Y) Kan geen pc setje tegenop. 2e hands subwoofer van Boston Acoustics erbij van een Digital Theater setje erbij van marktplaats voor een paar tientjes en je hebt iets heel leuks. Ik vind de subs van Boston de beste subs die je kan hebben qua geluidskwaliteit onder de pc setjes, ik heb nog geen sub gehoord die beter klinkt. Ook niet van nieuwe sets.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carks
Mijn keuze is gemaakt, ben toch voor de soundsticks gegaan, blijf toch onder de indruk van het geluid, zeker voor de prijs van 140 euro die ik ervoor betaald heb. Daarnaast nemen ze niet veel ruimte in beslag ;)
Toch bedankt iedereen voor de suggesties en opmerkingen!

Op dit topic kan dus een slotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgb545
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-07 18:03
Ben ik weer eens te laat :P Al lezende dacht ik, je had die Teufels eerst kunnen bestellen. Als ik me niet vergis geeft Teufel een 6 weken "probeertermijn". Je had ze dus terug kunnen sturen. Zo had je dus alsnog de Teufels kunnen vergelijken met de sticks.
Maargoed, te laat haha. Wellicht voor de volgende "klant" die dit topic leest :)
Pagina: 1