Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477215

Topicstarter
Onlangs heb ik zelf een computer in elkaar gezet,
zelf geef ik niet veel om graphics aangezien ik deze voor muziek producties gebruik, daarom neem ik ook genoegen met de onboard graphics van het volgende MOBO:

pricewatch: Gigabyte GA-H77-DS3H

Echter kan ik, wanneer ik een vga EN dvi display aan heb gesloten op mijn bureau, niet gelijktijdig hd films streamen naar mijn tv via de hdmi poort.. ik denk dat de ingeboude videokaart daar niet krachtig genoeg voor is.. nou heb ik wel nog een tweede videokaart liggen, namelijk deze:

pricewatch: Asus ENGT520 SL/DI/1GD3(LP)

Wanneer ik deze aansluit werken beide videokaarten niet en heb ik nergens beeld op..
ik heb de driver van de asus videokaart geprobeerd te installeren maar die zegt dat ik niet verder kan zonder hardware, terwijl wanneer de hardware er in zit heb ik op geen enkele poort beeld meer..

Weet iemand hoe ik films kan kijken op mijn televisie zonder dat ik daarvoor steeds bij instellingen moet rommelen en daardoor 1 van mijn beeldschermen wegvalt? het gaat er mij niet om dat ik alles tegelijk wil doen, vind t gewoon vervelend om steeds die instellingen aan te passen als ik een film wil checken

alvast bedankt!

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 477215 op 07-10-2012 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Dat je niet op alle 3 de poorten tegelijk beeld hebt klopt. Dat heeft niets met de kracht van de onboard kaart te maken: die kan dat prima aan. Het is een hardwarematige beperking dat slechts twee schermen tegelijk (uniek)beeld kunnen vertonen over vga/dvi/hdmi.

Als je de GT520 kaart op je moederbord zet, sluit je dan hier wel je monitor op aan? Ik denk dat de onboard kaart automatisch wordt uitgeschakeld als je er een losse kaart in prikt.

Daarnaast heb ik altijd mijn vraagtekens bij het gebruiken van zowel je onboard als PCI-e kaart. Dit werkt gewoon niet 100% gegarandeerd (in mijn ervaring), en kan ook driver conflicten met zich meebrengen.

Mocht je het willen proberen, dan zal je waarschijnlijk in de BIOS je onboard kaart als primair in moeten stellen (na het installeren van de drivers van de GT520), en dan hopen dat je PCI-e kaart nog herkend wordt.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
Je onboard en dedicated gaan niet samenwerken waarbij bijde uitgangen te gebruiken zijn.

Edit: Nee het was inderdaad hdmi en niet DP het zag er vrij rechthoekig uit op het plaatje dus dacht van wel...

Usb display kabel of een andere kaart dan.

[ Voor 48% gewijzigd door maarten12100 op 07-10-2012 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nixy
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-07 13:16
Als er een displayport op die GT520 zit, dan wel. En dan alleen als één van de beeldschermen via displayport wordt aangesloten, of met een actief verloopje wordt aangesloten op vga/dvi/hdmi. Anders loop je gewoon tegen dezelfde beperking aan van 2 schermen per kaart.

Forums are like a herd of performing elephants with diarrhoea -- massive, difficult to redirect, awe-inspiring, entertaining, and a source of mind-boggling amounts of excrement when you least expect it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477215

Topicstarter
als ik de pci kaart er in steek en alleen een vga kabel in die pci kaart steek zonder dat er een display aangesloten is op het onboard kaart dan heb ik ook helemaal geen beeld.. misschien is die grafische kaart wel kapot dan..