Plastic speakers icm houten speakers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesseln
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-03 09:39
Goedemiddag.

Graag deskundig advies over het volgende:

Ik ben al een jaar in bezit van een Onkyo NR-509 icm een Harman Kardon HKTS16-BQ set. Dit zijn kleine plastic luidsprekertjes. Er zit goed geluid in deze luidsprekers, ik ben alleen niet erg tevreden over de center speaker waar in veel films en tv-programma's de spraak doorheen komt. Ten eerste is deze vrij klein (even groot als de andere speakers) en komt niet mooi uit in het tv-meubel dat ik heb. Ten tweede vind ik de spraak vaak erg dof klinken, een beetje ver weg.

Het gaat prima als iedereen in de kamer stil is en kijkt/luistert naar het programma op TV, maar als er ook maar iets anders geluid maakt bijvoorbeeld de klok, de vaatwasser, de magnetron of noem maar wat anders op dan is het programma direct niet meer te volgen. Kortom er zit te weinig power in de center speaker.

Pas geleden heb ik een grote luidspreker aangesloten die ik nog op zolder had liggen in plaats van de center speaker en dit resulteerde in een veel voller geluid. Zo zou ik het graag willen hebben.

Ik heb daarna gezocht naar alternatieve center speakers en kwam uit bij de volgende:

pricewatch: Jamo C 60 CEN (Zwart)

Nu is de vraag: is dit audiofiel verantwoord? om plastic speakers met houten te mixen? Of zal dit ding misschien alle andere luidsprekers overstemmen? Ik zal de speaker online moeten kopen en kan hem dus niet echt van tevoren horen. Wel heb ik natuurlijk dan het recht om hem binnen 14 dagen terug te sturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd