our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik mis het magische woord data abbo dus buitenhuis heb je niets/weinig aan skype om te bellen
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
ik dacht van wel maar mischien vergis ik meMarzman schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:18:
De wifi op je GSM is niet continu standby om de accu te sparen. Erg lastig als je gebeld wordt.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
het vast bellen is ook alleen voor binnenshuis.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
buitenshuis ga ik ook niet gebruik maken van skype of welke oplossing dan ook. ik wil hetliefst dat mijn vaste nummer nu een voip nummer wordt en dat deze te beantworoden is middels mijn en haar gsm.fish schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:16:
Gewoon naar je vrouw toe lopen ?
Ik mis het magische woord data abbo dus buitenhuis heb je niets/weinig aan skype om te bellen
Je kunt gewoon de sip server van kpn uit het modem gebruiken.
Ik weet niet hoe het zit met jouw glasvezel modem, maar mijn modem de Thomson TG789vn ondersteund het.
Ik heb het net maar weer eens geinstalleerd en het werkt nog steeds.
Hier een screenshot van de instellingen:

Als server kan je kiezen uit *102 tm *109
Wachtwoord: kpn
Ik gebruik bijv x-lite op werk om in te loggen op het glasmodem (sip)
ah lol spuit 11
102 (2e pots poort) gebruikje liever niet, begin bij103
Voordeel je als je inlogt met 2 telefoons kun je gewoon 2 verschillende gesprekken houden en je bijft berijkbaar als je 1 telefoon gebruikt
en je kan elkaar nog steeds intern bellen....
[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 07-10-2012 19:29 ]
het is een experiabox v8 en wat ik begrijp is dat je daarin maar weinig kan aanpassen en dat kpn zijn sip niet vrijgeeft.
maar met bovenstaande oplossing bel ik dus zowel vast als mobiel met mijn gsm. ik ga er eens naar kijken. dit scheelt namelijk een dect telefoon in huis.