Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Maximale wattage fan op moederbord

Pagina: 1
Acties:

• JustMitchie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 19:28
Hallo,

Ik heb net een bitfenix colossus gekocht, echter deze heeft een fan controller die niet regelt naar mijn smaak. Ik wil daarom de fans op het moederbord aansluiten, maar ik weet niet of 2x230 fans niet teveel watt vragen van het moederbord. ik heb berekend dat het +/- max 5watt per fan is.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 15:38

Fordox

00101010

2 fans kunnen nog wel, maar ik zou er niet veel meer aan doen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 25-11 20:52
Elke header moet ongeveer een ampere kunnen leveren, dat neerkomt op 12V per header. Als het zo riskant was zo'n header op een moederbord te pluggen, zouden ze die fans niet maken, of het in het boekje van de kast neerzetten. Sla die er nog even op na, maar in principe heb je niks om bang voor te zijn. Zeker als je ze nog gaat regelen ook.

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02 14:39
Ik meen te hebben gelezen dat de 4 pin header op je moederbord 2A kan leveren. Ik zelf heb 6 fans aangesloten met mijn casemod, weleens waar zijn het 6x40mm fans maar ik zat met de zelfde vraag daarom heb ik het uit gezocht.

Staat er niks in de handleiding van je m/b?

[ Voor 36% gewijzigd door eddie4nl op 07-10-2012 17:07 ]

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat ik op google kan vinden is dat Gigabyte tot 3.0A ondersteund op zijn moederborden, meer dan genoeg dus.
Of jouw moederbord ook zoveel stroom aan kan door die header weet ik niet, maar 1.0A lijkt me idd een geloofwaardige waare.
Als je 2 fans van 5W aansluit, trek je ongeveer 0,8A door je fan header. Dus als je moederbord max 1.0A uitgeeft zit je nog steeds safe. Gewoon aansluiten zou ik doen.