Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram0001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:26
Hallo,

Wij hebben een samsung es6800 aangeschaft (http://tweakers.net/price...2/samsung-ue40es6800.html).

Helaas is het tot nu toe niet gelukt de tv digitale zenders te laten vinden. hij is aangesloten via een coax kabel van de muur naar de tv. De kabel in de muur naar de meterkast, naar de hoofdaansluiting. Bij het zoeken zijn alle waarden zoals netwerkid, zoekfrequentie ed goed ingevuld (met Caiway getelefoneerd voor de juiste waarden). Wat overigens wel vreemd was: caiway zegt dat de frequentie 316.000 is en bij een andere tv in huis is hij ingesteld op 308.000 (en die tv doet het wel, welliswaar via een losse decoder, is een oudere tv waar geen decoder in zit).

Uiteraard hebben we het op de nieuwe samsung tv op beide frequenties geprobeerd. We kijken nu tv met de losse decoder die eigenlijk bij een andere tv staat en dan via de scart in de samsung tv. Dit is niet de juiste manier, ook aangezien we nu niet in HD kunnen kijken.

We weten dus dat het probleem niet aan de aansluiting ligt (andere tv's kunnen wel digitaal beeld ontvangen), het ligt niet aan de ingevulde frequenties. met andere woorden: het ligt niet aan caiway. Ons idee was om samsung te bellen, misschien is de decoder in onze samsung tv kapot? Of zou het iets anders kunnen zijn?

nog een toevoeging: wanneer de tv wordt aangezet komt er een schermpje: er zijn geen zender singesteld, wilt u nu afstemmen? kun je op afstemmen of anuleren klikken, wanneer er wordt geklikt op anuleren komt er te staan: zwak of geen signaal

Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?

Alvast bedankt!
Bram

[ Voor 8% gewijzigd door bram0001 op 07-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Er zit ook een CAM module en smartcard in de tv neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram0001
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:26
Die dingen zeggen me niet zo veel, dus ik vermoed van niet. We hebben bij caiway gewoon het basis abbonoment, geen extra zenders. Dan zouden we toch gewoon ned 1, 2, 3 en dergelijke moeten kunnen kijken?

Edit: ik heb ook wel eens iets gehoord over een CI module, weet niet precies wat dat inhoud. Wat ik wel weet is dat we op een andere plaats in huis een philips tv hebben staan, zonder zo'n module of smartcard. En op die tv kunnen we gewoon digitaal kijken...

Ik heb nog even gekeken, we hebben wel een ci module, deze zat bij de TV, maar we hebben deze toch niet nodig omdat we geen smartcard hebben? of moet ik deze erin doen ookal gebruiken we hem niet?

nog een toevoeging: wanneer de tv wordt aangezet komt er een schermpje: er zijn geen zender singesteld, wilt u nu afstemmen? kun je op afstemmen of anuleren klikken, wanneer er wordt geklikt op anuleren komt er te staan: zwak of geen signaal

Ik heb onderstaande site gevonden dat je ci module met smartcard in de tv moet doen voordat je uberhaupt 1 zender kan vinden. kan iemand dit bevestigen? hoe zouden wij dit moeten doen? Want we hebben geen smartcard omdat we alleen het basisabbonoment hebben. we hebben wel een ci module, moeten we deze gewoon in de tv plaatsen zonder smartcard? http://www.foka.nl/site/page.html?id=136.

Uit dit document van caiway concludeer ik echter dat die ci module er niet per se in hoeft te zitten. Die doen ze er pas in bij stap 3 terwijl ze al bij stap 1 of 2 zenders zoeken.http://www.caiway.nl/site...%20vouw%20--harmonica.pdf

[ Voor 98% gewijzigd door bram0001 op 07-10-2012 15:48 ]