Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16-07 12:45
Op werk hebben we een Acer Iconia Dual Touchscreen binnengekregen die hoogstwaarschijnlijk uit Italië komt aangezien de recovery in het Italiaans is. Ondanks dat je aan het eind van de recovery kunt kiezen uit de Nederlandse taal wordt Windows toch in het Italiaans geïnstalleerd. Dit komt omdat de initiële setup al in het Italiaans is, de helpdesk van Acer bevestigd dit.

Aangezien Acer geen Nederlandse recovery DVD's mag naleveren omdat de laptop in een ander land is verkocht heb ik zelf maar een legitieme Windows 7 Home Premium SP1 64-bit erop gezet. Alle drivers bijgewerkt en beide touchscreens gekalibreerd. Het enige dat ik nog nodig heb is de software van Acer zoals het Acer Virtual Keyboard.

Nu heb ik van de oude installatie wel alle Acer software gekopiëerd en het meeste werkt wel, maar je voelt het al aankomen, virtualkeyboard.exe crasht dus. Ik kan helaas nergens online de installer vinden van deze software.

Ik heb ook de recoverypartitie zichtbaar gemaakt en daar alle .wim images gemount maar daar kon ik helaas niks in vinden. Misschien dat ik de .swm files moet mergen in een .wim, maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Maar ik zou het zeer op prijs stellen als iemand toevallig een installer heeft van de Acer software voor dit apparaat!

π MW finishers