Aangezien ik niet in Nederland woon, maar nog wel regelmatig terugkom, ben ik prepaidgebruiker bij Telfort en daar op een probleem gestuit. In de afgelopen maanden heeft Telfort aangekondigd mobiel opwaarderen af te schaffen en zijn klanten aangezet zich aan te melden voor sms opwaarderen, waarvoor je je op via de website Mijn Telfort kunt aanmelden. Die functionaliteit werkt echter alleen in Internet Explorer. Ik heb afgelopen week een berichtje aan de klantenservice gestuurd met de melding dat ik me noch in Firefox, noch in Chrome of Safari kon aanmelden en kreeg de volgende reactie:
Ik weet natuurlijk dat er genoeg oplossingen zijn - sterker nog, ik heb IE op mijn Mac draaien in Bootcamp en VMWare - maar eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat een bedrijf anno 2012 nog steeds zo lui of incompetent is, dat het geen website kan bouwen die in alle moderne browsers werkt. Vandaar dat ik het niet kon laten hier een topic over te openen; is er geen manier om Telfort en andere bedrijven ervan te doordringen dat het echt niet zo lastig is webstandaarden te volgen en daarmee geen (potentiële) klanten in de kou te laten staan?
Ik heb hier op gereageerd door te schrijven dat ik als Mac-gebruiker geen beschikking heb over Internet Explorer en me dus niet kon aanmelden, wat leidde tot de volgende reactie:Vervelend dat u zich niet kan aanmelden via Mijn Telfort voor SMS opwaarderen.
Wij raden u aan om internet explorer als browser te gebruiken, andere browsers ( bv: firefox, safari of google chrome ) opent (sic) vaak de link niet. Ook raden wij u aan om uw geschiedenis en cookies te verwijderen van uw computer. Mocht u daarna nog niet aan kunnen melden horen wij dit graag van u.
Ik heb nogmaals een reactie teruggestuurd dat Telfort Mac-gebruikers, en Linux-gebruikers, Androidgebruikers en mensen met een iDevice hiermee uitsluit, maar ik verwacht hier verder niet zoveel meer van.Aanmelden voor sms-opwaarderen is alleen mogelijk met een internet explorer browser. Andere browsers worden niet ondersteunt (sic).
Ik weet natuurlijk dat er genoeg oplossingen zijn - sterker nog, ik heb IE op mijn Mac draaien in Bootcamp en VMWare - maar eigenlijk is het natuurlijk belachelijk dat een bedrijf anno 2012 nog steeds zo lui of incompetent is, dat het geen website kan bouwen die in alle moderne browsers werkt. Vandaar dat ik het niet kon laten hier een topic over te openen; is er geen manier om Telfort en andere bedrijven ervan te doordringen dat het echt niet zo lastig is webstandaarden te volgen en daarmee geen (potentiële) klanten in de kou te laten staan?