DVI (dual link) naar VGA adapter

Pagina: 1
Acties:

• thijs1751
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-03-2024
Geachte mede tweakers,

Ik heb laatst een nieuwe monitor aangeschaft output vga,
Mijn video kaart heeft alleen 2 X DVI-I en Mini Displayport.

Dus heb ik een Vga naar DVI-I adapter aangeschaft, bij allekabels.nl.
http://www.allekabels.nl/...--VGA-Verloopstekker.html
De dag er op alles aangesloten, maar nu krijg ik mijn monitor niet boven de 1600X800.

Mijn vraag is dan ook wat is het probleem?

Mij broer heb zo zelfde soort adapter die hij bij zijn video kaart heb gekregen van ATI, maar die doet het wel gewoon op 1920X1080, alleen die heeft me broer al in gebruik.

Ik denk dat het aan de adapter legt, maar ik weet het niet zeker!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Titelfix "DVI (daul link) naar VGA adapter" -> "DVI (dual link) naar VGA adapter"

Verder hebben monitoren ingangen, niet uitgangen (tenzij je monitor wel iets heel bijzonders doet...).

Simpel manier met spullen die je hebt liggen om uit te sluiten of je vermoeden klopt: wissel even om te testen die verloopjes van jou en van je broer om. Als het dan bij hem goed werkt en bij jou niet, lag het niet aan het verloop, andersom wel.

Het lijkt me overigens erg sterk dat het aan het verloopje ligt, dat is een puur passief stukje bedrading dat de analoge pinnen van DVI-I naar de relevante plekken op VGA leidt, niet meer en niet minder. Het doet ook niets met resolutie of instellingen. Die zijn afhankelijk van je videokaart en gebruikte stuurprogramma's en je monitor en hoe het zich via DDC identificeert.

Open deur: heb je wel drivers voor je videokaart geinstalleerd?

Sowieso, als je meer hulp van ons wilt zul je minimaal moeten aangeven om exact welke videokaart het gaat en welke monitor. En waarom je in vredesnaam anno 2012 een monitor koopt met enkel VGA-in...

Oslik blyat! Oslik!

• thijs1751
@dion_b bedankt voor je snelle reactie!

In mijn pc heb ik een XFX HD 6870 video kaart zitten (2XDVI-I, HDMI, 2x Mini Display),
Monitor is AOC E2243FW. (D-sub, DVI-D)

Ik heb de adapters omgewisseld, maar bij mijn broer krijg ik hem ook niet boven de 1600X800!
Ik heb overigens ook gewoon mijn video kaart driver geïnstalleerd,

Mischien een beetje stom maar ik heb nog een DVI-D (single link) kabel gevonden, die aangesloten en nu draait me monitor wel gewoon op 1920x1080.

Maar ik vraag me overigens nog steeds wel af, waarom de adapter zijn werk niet gewoon doet?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:47

D4NG3R

kiwi

:)

Toevallig een kapotte adapter :P?

Maargoed, VGA is iets wat je sowieso niet wilt gebruiken als je ook DVI of een andere vorm van een digitaal videosignaal kan gebruiken.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• thijs1751
@D4NG3R

Als de adapter kapot is, dan zou je toch zeggen dat je helemaal geen beeld meer krijg?.
of zit ik verkeerd?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mwhah het is een analoog signaal. Je kijkt er nog raar van op hoe veel er verkeerd kan gaan.

• thijs1751
Heb me probleem voorgelicht aan allekabels.nl, hopen dat hun een oplossingen hebben.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Mwhah 'probleem' zou ik het niet durven noemen. Op 1920x1080 wil je gewoon niet met VGA werken. Laat ongeacht het antwoord die DVI-D kabel er lekker tussen zitten.

Pagina: 1