htpc via receiver naar tv

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
beste mensen,

ik snap iets niet helemaal.
ik ga een nieuwe receiver kopen met hdmi.
ik dacht dan al mijn apparaten met hdmi naar de receiver aan te sluiten en dan vanuit de receiver met hdmi out naar de tv te gaan en dat dan alles zo doorgegevenw ordt. zowel geluid als beeld.
ik heb hier een htpc, kpn glasvezel tv kastje staan.

werkt dit?

qua geluid wat is beter? want het kan natuurlijk ook gewoon via een tulp.

alvast bedankt

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 16:15

FeaR

In GoT we trust

In principe wel. Let alleen wel op de Digitale Decoders van kabelmaatschappijen niet altijd lekker werken door een receiver heen.
qua geluid wat is beter? want het kan natuurlijk ook gewoon via een tulp.
Via gewone RCA haal je 2.0 geluid of 5.1/7.1 indien je meerkanaals analoog uit/in gebruikt. Indien je 5.1/7.1 meerkanaals gebruikt is het enige verschil dat HDMI digitaal is en RCA analoog. Als je het hebt over 2.0 Stereo over RCA dan heeft HDMI qua geluid heel wat voordelen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
FeaR schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:38:
[...]

In principe wel. Let alleen wel op de Digitale Decoders van kabelmaatschappijen niet altijd lekker werken door een receiver heen.

[...]

Via gewone RCA haal je 2.0 geluid of 5.1/7.1 indien je meerkanaals analoog uit/in gebruikt. Indien je 5.1/7.1 meerkanaals gebruikt is het enige verschil dat HDMI digitaal is en RCA analoog. Als je het hebt over 2.0 Stereo over RCA dan heeft HDMI qua geluid heel wat voordelen.
ik heb nog eens zitten lezen.
ik ga sowieso voor een 2.1 systeem. ik wil gewoon goed geluid voor mijn muziek en films en series kunnen daar ook best over. dan een goeie actieve sub en klaar.

nu weet ik dat er ook receivers zijn waarbij je ook een app hebt om ze te besturen., daar ga ik nog even verder naar kijken want dan kan alles via mijn telefoon. behalve zappen.

ik ga er dan voor dat de pc via de receiver loopt en kpn tv via directe hdmi naar de tv.

super bedankt.

nu een goede receiver uitzoeken en leuke speakers.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure