Gelijkwaardige kruising

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 19:47
Iedereen weet (als het goed is :p) dat je bij een gelijkwaardige kruising rechts voorrang moet geven. Maar hoe zit het nu als van alle kanten precies tegelijk autos komen? Iedereen moet dan in principe rechts voorrang geven, maar dat gaat niet want dan kan niemand verder rijden. Ik heb dit al een paar keer meegemaakt en er ontstaan dan soms rare situaties en uiteindelijk moet gewoon dan iemand het kruispunt durven op te rijden. Is hier een speciale regel voor dan of hoort het gewoon zo te zijn zoals ik beschrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:33

Angeloonie

Cheeseburger Addict

De eerste die aankomt mag voor. Precies tegelijk komt niet voor :P

[ Voor 41% gewijzigd door Angeloonie op 07-10-2012 12:14 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:16

-tom-562

Oliesjeik

Wie het eerst aankomt heeft dan voorrang.
Maar het komt er meestal op neer, wie het brutaalst is heeft het eerste voorrang :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Eerste aankomer heeft dan voorrang. Maar in de praktijk kijk je dan wel goed uit natuurlijk, want de gemiddelde Nederlandse automobilist is wat minder sociaal, en zal vaak voorrang nemen, ook al heeft hij het of niet :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Meestal gaat diegene met de dikste wagen voor is mijn ervaring. Audi's, BMW's en Renault Laguna Station's eerst, en dan pas diegene in een 206je, Swift of kadetje...

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RooT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 19:47
in de praktijk is dat niet goed bij te houden wie er nu precies als eerste aan komt, was dat persoon rechts, links, of die van de overkant? Vooral als het ook nog eens heel druk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398486

Rechts, daarna verkeer dat de weg volgt, daarna korte bocht, daarna lange bocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:08
Uhm, ja, maar als iedereen aan de kruising staat dan komt iedereen van rechts, en moet iedereen, iedereen voor laten gaan. Dan sta je daar toch stil tot in de eeuwigheid.

Heb het ook meerdere keren gehad, ik wacht dan meestal ff af wat de andere auto's doen, en als iedereen stil blijft staan, ga ik gewoon voor, ongeacht of ik van rechts kom of niet

Zijn dan meestal van die mensen die dan niet weten wat je moet doen in zo'n situatie. Zo heb ik ook al meerdere keren gehad dat mensen die van rechts komen gewoon braaf gaan zitten wachten tot ik voorbij ben, terwijl ik al gestopt ben omdat zij van rechts kwamen...

En no offence, maar dat zijn 80% vrouwen of ouderen

[ Voor 31% gewijzigd door FastFred op 07-10-2012 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Angeloonie schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:14:
De eerste die aankomt mag voor. Precies tegelijk komt niet voor :P
Is dat een regel? Nooit van gehoord, waar staat dat ergens?

In de praktijk maak ik mee dat het meestal de laatste is die voor gaat, omdat die nog in beweging is en de rest al stil staat. Voor de doorstroming is dit ook het meest logische.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:01
shaggy8675 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:23:
Meestal gaat diegene met de dikste wagen voor is mijn ervaring. Audi's, BMW's en Renault Laguna Station's eerst, en dan pas diegene in een 206je, Swift of kadetje...
En zo hoort het ook. Als je dik aan bpm, en wegen- brandstofbelasting betaalt mag je daar ook wel wat privileges voor terugverwachten. Alleen valt een Laguna niet onder dikke wagens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:08

Shaggy

Misantroop pur sang

Het Fantoom schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:19:
[...]

En zo hoort het ook. Als je dik aan bpm, en wegen- brandstofbelasting betaalt mag je daar ook wel wat privileges voor terugverwachten. Alleen valt een Laguna niet onder dikke wagens.
Is idd geen "dikke wagen" maar een vertegenwoordigersbak, die menen vaak dezelfde voorrechten te mogen gebruiken als de gemiddelde linksrijdende leasebak :)

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-07 17:00

Matis

Rubber Rocket

Het Fantoom schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:19:
De stropdassen in kwestie die die auto's rijden, betalen zelf nul komma nada bpm, wegen- en brandstofbelasting en/of verzekering. Te meer daarom zouden ze de gemiddelde bestuurder, die hard voor het geld van een auto gewerkt heeft, elke week weer met pijn in het hart aan de pomp staat en maandelijks nagejaagd wordt door fiscus en verzekeringsmaatschappij voorrang moeten krijgen.
Your argument is invalid!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

And an idiot...

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propheticus
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02:51
@ matis, alsof een leasewagen gratis is... Het is gewoon een van de secundaire voorwaarden van de betreffende functie en dus onderdeel van je 'beloning' en dus onderdeel van je loon. Denk daarnaast aan de bijtelling.
Anyway, de praktijk is vaak anders dan de theorie. Vaak is het dus zo dat degene die nog de meeste snelheid heeft (laatste bij kruispunt) of het brutaalst is voorrang krijgt/neemt. Dit soort situaties lijkt me zeldzaam, maar het nemen van voorrang blijft gevaarlijk. Kijk dus naar wat de anderen doen. Remmen deze al duidelijk af dan kan je het beste (rustig) doorrollen/rijden. Dit bevordert de doorstroming. Wees wel duidelijk en ga niet twijfelachtig remmen om vervolgens weer te versnellen. Als iemand je duidelijk heeft zien remmen en vervolgens de andere richtingen checkt (in de veronderstelling dat jij nog steeds aan het remmen bent) terwijl je eigenlijk weer versnelt, kan dat gevaarlijke situaties opleveren.

Essentie: duidelijk handelen en een beetje pragmatisch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-07 16:43

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Matis schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:42:
[...]
De stropdassen in kwestie die die auto's rijden, betalen zelf nul komma nada bpm, wegen- en brandstofbelasting en/of verzekering. Te meer daarom zouden ze de gemiddelde bestuurder, die hard voor het geld van een auto gewerkt heeft, elke week weer met pijn in het hart aan de pomp staat en maandelijks nagejaagd wordt door fiscus en verzekeringsmaatschappij voorrang moeten krijgen.
Die 'rijke tatás' betalen anders wel het grootste gedeelte van jouw uitkering en dus uiteindelijk ook voor jouw auto, als we dan toch met vooroordelen gaan strooien.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Ohja, want een leaseauto is niet gewoon onderdeel van de arbeidsbeloning en komt zeker ook niet in de plaats van loon? :')

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:15

ralpje

Deugpopje

Afbeeldingslocatie: http://i1.kym-cdn.com/photos/images/newsfeed/000/353/279/e31.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door ralpje op 07-10-2012 15:49 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 18:18

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 11-07 20:26

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Propheticus schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 15:24:

Anyway, de praktijk is vaak anders dan de theorie. Vaak is het dus zo dat degene die nog de meeste snelheid heeft (laatste bij kruispunt) of het brutaalst is voorrang krijgt/neemt. Dit soort situaties lijkt me zeldzaam, maar het nemen van voorrang blijft gevaarlijk.
Ik heb het afgelopen vrijdag nog gehad op een gelijkwaardige T-splitsing.
Ik kwam als laatste aanrijden van de linkerkant, degene die van de rechterkant kwam wilde linksaf naar de onderkant, en degene aan de onderkant wilde linksaf naar de linkerkant.

Omdat die twee dus al stil stonden ben ik doorgereden (op gepaste snelheid). Ik hoefde alleen maar degene die van de onderkant kwam in de gaten houden omdat die voorrang van mij hoorde te krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is toch gewoon een geval van gezond verstand? Niet alles hoeft of kan met regels opgelost worden, een deel van het mogen hebben van het rijbewijs is ook dat je je gezond verstand kunt gebruiken. ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:45
Anoniem: 398486 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:26:
Rechts, daarna verkeer dat de weg volgt, daarna korte bocht, daarna lange bocht :P
Als ik een situatie zoals in de TS nader en ik wil rechtsafslaan (korte bocht) dan heb ik weinig last van die andere auto's (er is dan niemand aan wie ik voorrang moet verlenen). Maar de auto die van links komt en zijn weg vervolgt zou volgens jou eerst mogen? Volgens mij klopt je volgorde niet helemaal. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gonadan schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 13:59:
Dat is toch gewoon een geval van gezond verstand? Niet alles hoeft of kan met regels opgelost worden, een deel van het mogen hebben van het rijbewijs is ook dat je je gezond verstand kunt gebruiken. ;)
Mjah, op zich klopt dat. Maar ik heb bij veel automobilisten het idee dat ze qua "gezond verstand" niet heel erg ruim bedeeld zijn. Of ze laten het thuis als ze in de auto stappen oid :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

wildhagen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:04:
Mjah, op zich klopt dat. Maar ik heb bij veel automobilisten het idee dat ze qua "gezond verstand" niet heel erg ruim bedeeld zijn. Of ze laten het thuis als ze in de auto stappen oid :P
True story, daar schijnen we ook een heel topic voor te hebben. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De oudste auto want die booit die deuk het minst. Nee is gewoon hopeloos gewoon net als in Engeland witte stip rotonde probleem opgelost.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Frogmen schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 14:22:
De oudste auto want die booit die deuk het minst. Nee is gewoon hopeloos gewoon net als in Engeland witte stip rotonde probleem opgelost.
Of zo'n rotonde:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/e9/Swindon-Magic-Roundabout.svg/600px-Swindon-Magic-Roundabout.svg.png

Wikipedia: Magic Roundabout (Swindon)

Als je dat hier zou doorvoeren zou je meteen 100 botsingen per dag hebben :P

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=WrfdQIg4ap0]

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 10-10-2012 14:45 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Komt gewoon aan op fatsoen..
En brutaliteit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Zoiets los je onderling gewoon op :) Als het te vaak voorkomt dan deugt de wegsituatie niet, in woonwijken bijvoorbeeld tijdens "schooltijden" komen er van alle kanten rijen auto's op gelijkwaardige kruispunten af.

Het hoeft trouwens helemaal niet met 4 voertuigen te zijn, het kan met twee ook al (tegenovergestelde richting, beide linksaf).

[ Voor 23% gewijzigd door RemcoDelft op 10-10-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ga je voor elkaar langs of om elkaar heen, afhankelijk van de grootte van de kruising.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Wie eerst aankomt gaat voor.

In de VS doe ze dat eigenlijk altijd, omdat je daar voor elke lullige kruising vaak een stopbord hebt, vanaf alle kanten wel te verstaan!

Anders dan hier gaat niet rechts voor, maar als jij de eerste bent en je moet een lange bocht maken, ga je gewoon voor op het rechtdoorgaande verkeer. Prachtig, moeten ze hier ook invoeren dat systeem.

Zoals dit: http://goo.gl/maps/iO9Bw Alle kanten hebben een stopbord. Iedereen moet ook stoppen dus. Maar diegene die als eerst aankwam mag als eerste weer weg, welke kant dan ook op.

Haalt enerzijds het tempo eruit (goed in een woonwijk), daarnaast dwing je af dat mensen sociaal doen en opletten, en per saldo is het voor de doorstroming niet eens zo beroerd.

[ Voor 50% gewijzigd door ebia op 11-10-2012 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Daar gaan ze dan ook letterlijk om en om. Nederlanders zijn daar veel te horkerig voor, dat gaat nooit goed.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 12:23

Nox

Noxiuz

[...]

Wat betalen zij dan aan bijtelling? Daar wordt je af en toe ook niet vrolijk van hoor. Meestal is het nog goedkoper om je eigen wagen met 24ct/km vergoeding te gebruiken en zuinig aan te rijden dan een leasebak nemen en die voor eigen gebruik in te zetten.
Maasluip schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

In de praktijk maak ik mee dat het meestal de laatste is die voor gaat, omdat die nog in beweging is en de rest al stil staat. Voor de doorstroming is dit ook het meest logische.
Dat is mijn ervaring ook. Zeker als ik als laatste aankom en iedereen staat stil rij ik gewoon door. Voetje bij de rem en doorpruttelen :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

NoxiuZ schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:49:
Wat betalen zij dan aan bijtelling? Daar wordt je af en toe ook niet vrolijk van hoor. Meestal is het nog goedkoper om je eigen wagen met 24ct/km vergoeding te gebruiken en zuinig aan te rijden dan een leasebak nemen en die voor eigen gebruik in te zetten.
Je vergeet even de aanschaf van de auto? ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-07 12:23

Nox

Noxiuz

Dat zeg ik, het is vaak voordeliger qua kosten om je eigen auto te gebruiken. Dan heb je die dus al.

Begin je met nul bij je werkgever dan is het inderdaad logischer om een auto te leasen, dat hoef ik toch niet uit te leggen? :P

Overigens ging het om bpm, brandstof, verzekering e.d. :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:07

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En juist die e.d, afschrijving is iets wat de meeste mensen vergeten bij die 'kosten'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:13

Fiber

Beaches are for storming.

Daar heb je toch handen voor gekregen...? Om aan te geven dat je iemand anders voorrang geeft, ook al komt hij toevallig van links. :)

En rotondes (met voorrang op de rotonde) lossen dit ook prima op natuurlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:43

Polariteit

Fietsende fotografeur

ebia schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 00:05:
Wie eerst aankomt gaat voor.

In de VS doe ze dat eigenlijk altijd, omdat je daar voor elke lullige kruising vaak een stopbord hebt, vanaf alle kanten wel te verstaan!

Anders dan hier gaat niet rechts voor, maar als jij de eerste bent en je moet een lange bocht maken, ga je gewoon voor op het rechtdoorgaande verkeer. Prachtig, moeten ze hier ook invoeren dat systeem.

Zoals dit: http://goo.gl/maps/iO9Bw Alle kanten hebben een stopbord. Iedereen moet ook stoppen dus. Maar diegene die als eerst aankwam mag als eerste weer weg, welke kant dan ook op.

Haalt enerzijds het tempo eruit (goed in een woonwijk), daarnaast dwing je af dat mensen sociaal doen en opletten, en per saldo is het voor de doorstroming niet eens zo beroerd.
Dat is daar inderdaad gewoon een regel daar, en werkt inderdaad prima. Scheelt ook een heel scala aan verkeersborden/tekens/signalen etc

Als ze dat ooit nog eens hier invoeren, laten ze dan ook gelijk het ' keep-your-lane' principe uit de VS overhalen; zijn we hier ook gelijk van de overlast van linksplakkers en rechtsinhalers.

on-topic: gezond verstand, tenzij dat er ook een politieauto in de buurt is want dan wacht ik liever. risico op een bon voor niet verlenen van voorrang is mij dan te groot |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
marceltuit schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 13:37:
Als ze dat ooit nog eens hier invoeren, laten ze dan ook gelijk het ' keep-your-lane' principe uit de VS overhalen; zijn we hier ook gelijk van de overlast van linksplakkers en rechtsinhalers.
Zodra er 50 km tussen op- en afritten zit en vrachtwagens 130 km/h mogen rijden kunnen we dat inderdaad ook wel invoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 11-10-2012 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 08:39:
Daar gaan ze dan ook letterlijk om en om. Nederlanders zijn daar veel te horkerig voor, dat gaat nooit goed.
Idd, werkt echt perfect daar. Hier gaat dat echt niet werken met al die derdehands Astra's en Scenic rijders die op tijd thuis willen zijn voor hun RTL4 programma.

Divide and conquer.

Pagina: 1