Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immow
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 12:54
Hoi allemaal,

Ik heb speciaal voor Diablo 3 een nieuw systeem gekocht, echter sinds vandaag last van rare kleurtjes op mijn scherm. Ik denk dat de videokaart kapot is.

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/att194.jpg
  • Ik heb de kaart uit me computer gehaald en eventuele stof weggeblazen
  • Kabels gecontroleerd van PC
  • GFX drivers opnieuw geïnstalleerd
Misschien hebben jullie nog tips wat ik dan doen om zeker van te zijn wat kapot is.

-- Update --
Ik hen nu alle driver versies geprobeerd van 12.6 t/m 12.9 en bij alle vertoond het probleem zich :/

Deze artifacts zijn nu ook in Windows zelf aanwezig, dus denk niet dat het softwarematig is.

Mijn complete systeem is hier te vinden: gallery: Immow

[ Voor 15% gewijzigd door Immow op 09-10-2012 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Het is een screenshot dus het is een driver issue en niet je grafische kaart lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

jawel, je grafische geheugen kan kapot zijn. een screenshot trekt het plaatje recht uit je vram.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Als je in je bios bent zijn de artifacts dan ook aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
probeer eens een andere game?

Stress anders eventueel eventjes 5-10 minuten met furmark en kijk als hier ook artifacts zijn

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het zo in eens is op komen dagen dan kan het goed zijn dat je geheugen kapot is.
Ik zou hem RMA sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

Geheugen geeft 9 van de 10 keer een bluescreen.

Probeer de kloksnelheid eens terug te zetten in MSI after burner. (onder klokken)
Wat zijn de temperaturen van je kaart?

Of als het systeem niet zo oud is gelijk RMA sturen. Dit is hardwarematig, geen software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 13:05

Fordox

00101010

Geheugen geeft 9 van de 10 keer een bluescreen.
bij systeem geheugen meestal wel, vram is net weer anders.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:36
Videogeheugen is defect. RMA aanvragen lijkt mij de enige optie.

Btw, het is "mijn", niet "me".

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immow
Ik mag mijn kaart omruilen bij de winkel voor een vergelijkbare (eventueel wat bij betalen).

Welke denken jullie dat een goede kandidaat is:

Asus Radeon HD7970,3GB
Sapphire Radeon HD7970,3GB
MSI Radeon HD7970 OC,3GB
MSI GeForce GTX670 OC,2GB
EVGA GeForce GTX670,2GB
Asus GeForce GTX670 DCII,2GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Alledrie, afhankelijk van je eisen. Wat wil je? De beste? De snelste? De zuinigste? De beste prijs/prestatie verhouding? Waarom heb je in de eerste plaats gekozen voor een 7950?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immow
Zuinig / Niet te veel herrie

De performance is wel belangrijk maar dat verschil is denk ik klein, vandaar dat ik meer waarde aan die andere dingen hecht.
LiquidT_NL schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 12:55:
Alledrie, afhankelijk van je eisen. Wat wil je? De beste? De snelste? De zuinigste? De beste prijs/prestatie verhouding? Waarom heb je in de eerste plaats gekozen voor een 7950?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
De Asus GeForce GTX670 DCII heeft volgens mij de stilste koeling.
Op Newegg zie je dat ook bij veel reviews terug als pluspunt.

[ Voor 20% gewijzigd door 3dfx op 11-10-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Immow
Bedankt voor u reactie, ik kwam het volgende bericht tegen bij een vergelijkbaar model. Denkt u dat die 680 kaart daar ook last van heeft? Of vergelijk ik nu appels met peren :)

The Radeon HD 7950 DirectCU II from Asus, only just available in stores, suffers from a fault with the fixture for its cooler that makes the GPU heat up and can rapidly lead to crashes, especially if you’re overclocking your GPU. We recommend you to avoid this model while waiting for Asus to correct the problem and recall the faulty batches.

Source

[ Voor 37% gewijzigd door Immow op 11-10-2012 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Immow schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 14:46:
Bedankt voor u reactie, ik kwam het volgende bericht tegen bij een vergelijkbaar model. Denkt u dat die 680 kaart daar ook last van heeft? Of vergelijk ik nu appels met peren :)

The Radeon HD 7950 DirectCU II from Asus, only just available in stores, suffers from a fault with the fixture for its cooler that makes the GPU heat up and can rapidly lead to crashes, especially if you’re overclocking your GPU. We recommend you to avoid this model while waiting for Asus to correct the problem and recall the faulty batches.

Source
De printplaten (PCB's ) zijn van een heel ander ontwerp, en ik vermoed de bevestigingspunten/-methode voor de koeler ook, dus kans lijkt me klein.
Daarnaast gaat het in dat bericht over een kaart die toen net uit was (februari 2012), lijkt me dat Asus ondertussen wel uitgevogeld heeft hoe die koelers goed vast te maken (maar ja, "aannames zijn fataal" :P).

Kijk alle reviews die je kunt vinden over de 680 door (op sites als Newegg), en of er meerdere personen zijn met soortgelijke problemen met die kaart (oververhitting, losse koeler, snel kapot etc.).
Pagina: 1