Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Laptop nodig.

Pagina: 1
Acties:

• Refution
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-11 18:57
Beste Tweakers,

2,5 Jaar geleden ben ik begonnen met de opleiding Communicatie en Media Design, in die tijd heb ik een dell studio 1558 gekocht met de volgende specificaties:
Windows 7 HP 64B
Intel I7 q720
6GB ram ddr3
Ati Radeon Mobility hd5470
15,4'' 1920-1080

Deze begint het alleen door het vele renderen vooral op videokaartwerking te begeven. En heeft over het algemeen overhittingsproblemen (100 graden is niet uitzonderlijk). Tevens begint hij ook sinds kort te ratelen ( ik gok het ventilatortje.

Waar ik naar op zoek ben is een laptop met een 15,4'' scherm waarmee ik er wel een stuk op vooruit ga in verhouding met de laptop die ik nu heb.

Op het moment ben ik aan het rondkijken en ben ik vooral geintresseerd in BTO's, de volgende vond ik er dan ook wel veelbelovend uitzien:

Scherm opties 15 inch: 15.6 inch FULL HD LED - Ontspiegeld (mat) / NON-Glare, (res. 1920x1080), 95% color Gamut optioneel
Videokaart: NVIDIA® GeForce® GTX660M 2Gb GDDR5, PhysX™ + CUDA™ + Optimus (batterij-besparing via Intel® HD Graphics 4000)
Videokaart: Intel® HD Graphics 4000 (2e energiezuinige videokaart), wordt ingeschakeld als NVIDIA wordt uitgeschakeld.
Chipset: Mobile Intel® HM77 Express Chipset
Processor (max 55W): Intel® Core™ i7-3630QM Processor (Quad Core, 6MB Cache, 2.4 GHz, Turbo Mode 3.3GHz) - NIEUW
**Processor koeling: Artic Silver koelpasta (Systeem wordt beter gekoeld, tot 6 graden winst)
**RAM DDR3 1333/1600 (1): 4GB Corsair First Class Vengeance DDR3-1600MHz (slot 1)
**RAM DDR3 1333/1600 (2): 4GB Corsair First Class Vengeance DDR3-1600MHz (slot 2)
RAM DDR3 1333/1600 (3): 1 Lege geheugen uitbreidingslocatie (slot 3)
Harddisk: 4GB SSD Cache + 500GB HDD 7200 rpm. SSD snelheid in combinatie met 500GB harddisk capaciteit.
Harddisk (2e): 2e harde schijf optioneel
RAID (bij 2 x HDD): Geen RAID set, extra harddisks worden als losse disks gezien
Optische disk / Extra interne harddisk (Caddy): 8x DVD+/-RW Dual Layer, incl DVD-RAM (TE VERVANGEN VOOR EXTRA INTERNE HARDDISK)

Het probleem is alleen dat hier geen besturingsprogramma bij zit waardoor het totaalbedrag op 1250 uit komt wat ik toch wel +- 150 te duur vind.

Ik hoor veel goeds over bepaalde ASUS laptops en ook DELL in combinatie met kortingen...

Wat ik in ieder geval wel wil is een harde schijf waar een gedeelte ssd opzit voor het besturingsprogramma, een pittige videokaart.

Wie o wie kan mij helpen!?

Evt vragen worden natuurlijk zo snel mogelijk beantwoord!

MvG,

Tim

Verwijderd

Goede keuzes: inspiron 15R en 17R SE. Asus N56, en de lenovo Y580.

Slechte keuzes: alles wat met BTO te maken heeft. BTO verkoopt voornamelijk clevo barebones. En die zijn om te huilen zo slecht. Het toetsenbord en bouwkwaliteit worden al jaren afgekraakt op anandtech (zo'n beetje de enige reviewsite die weet wat hij doet). De accuduur is abinomabel, zelfs in vergelijking met de inspiron. Het touchpad slijt na enkele maanden, en als klap op de vuurpijl klokt de CPU terug zodra je de GPU ook maar aanraakt. En dan durven ze er ook nog zo'n hoge prijs voor te vragen 8)7 .

Ik heb overigens een studio 1555. Prima apparaat in het algemeen. Maar de latere series hadden inderdaad last van koelings problemen. Ik raad je aan om eens contact op te nemen met dell. Dell is vaak redelijk coulant.

Welke van de 4 'goede keuzes' voor jou het meest geschikt is hangt af van je eisen: er is niet echt een beste.

Overigens kan je naar het schijnt ook een W530 goedkoop halen uit de VS.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2012 12:03 ]

• Refution
Dankje voor deze feedback, hoe zit het met kortingen op deze producten?

Verwijderd

De kortingen voor dell kan je vinden in Dell Waardebonnen Topic - Deel 2. De rest van de producten hebben meestal geen aanbiedingen. En de aanbiedingen bij dell zijn het hele jaar door (een marketing techniek).

• Refution
Hartstikke bedankt! heeft iemand hier nog meer input over?

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Refution schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:23:
Hartstikke bedankt! heeft iemand hier nog meer input over?
In principe wat darkstone voorlegt is een redelijke sterke samenvatting. Je kan ook kijken naar de Vaio S15 als je waarde hecht aan een laag gewicht en een sterke koeling maar echt veel unieks heeft deze op zijn hogere prijsklasse ook niet.

Maar BTO is echt een no go... Op kwaliteit zou ik er echt uit de buurt blijven.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

• Refution
ok duidelijk! bedankt. ik ben erg wezen graven in de laptops die aangegeven zijn maar geen van allen hebben een hardeschijf met een kleine ssd ernaast. Wat ik toch echt heel belangrijk vind.

Verwijderd

In de Y580 kan je een msata SSD zetten. In de inspiron 17R SE kan een 2e harde schijf. In de rest van de notebooks kan je de dvd drive vervangen door een extra harde schijf of SSD.
Pagina: 1