Ubuntu 12.04 + Skype

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:38
Ik heb Skype nu op Ubuntu draaien. Opstarten gaat prima. Mijn vriendin bellen gaat ook goed. Enige probleem is dat mijn uitgaande video niet werkt. Ik kan haar dus wel zien. We kunnen elkaar ook horen.

De camera werk wel in bijvoorbeeld Cheese. Ook in de test device optie van Skype zie ik mijn camera gewoon werken.

Vriendin gebruikt overigens een W7 laptop

Iemand enig idee wat te doen om dit op te lossen?

[ Voor 5% gewijzigd door DurQ op 07-10-2012 02:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Automatisch video laten starten of deze handmatig starten? Start skype anders een via de terminal, dan krijg je eventuele errors op de shell terug.

Heeft Google al wat gezegd tegen je? Want je toont niet veel meer inzet dan dat het met een ander programma wel werkt. Er zullen vast genoeg Ubuntu gebruikers zijn die hetzelfde probleem hebben.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
ik heb het halve internet afgezocht voor oplossingen. alle bekende mogelijkheden heb ik naar mijn idee al wel geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

LD_PRELOAD=/usr/lib/i386-linux-gnu/libv4l/v4l1compat.so /usr/bin/skype

bron: http://askubuntu.com/ques...grade-from-11-10-to-12-04

[ Voor 3% gewijzigd door Xaph op 07-10-2012 13:13 . Reden: link fix ]

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Ik kan nu ff niet video testen, maar dit zegt de terminal nu:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
durq@durq-Aspire-5742G:~$ LD_PRELOAD=/usr/lib/i386-linux-gnu/libv4l/v4l1compat.so /usr/bin/skype
/usr/lib/gtk-2.0/2.10.0/menuproxies/libappmenu.so: verkeerde ELF-klasse: ELFCLASS64

(skype:3559): Gtk-WARNING **: Failed to load type module: /usr/lib/gtk-2.0/2.10.0/menuproxies/libappmenu.so

/usr/lib/gtk-2.0/2.10.0/menuproxies/libappmenu.so: verkeerde ELF-klasse: ELFCLASS64

(skype:3559): Gtk-WARNING **: Failed to load type module: /usr/lib/gtk-2.0/2.10.0/menuproxies/libappmenu.so

libv4l2: error dequeuing buf: Ongeldig argument
libv4l2: error dequeuing buf: Ongeldig argument

[ Voor 6% gewijzigd door DurQ op 07-10-2012 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Video kan je altijd testen vanuit de instellingen, dus dat is een non-argument.

Welke 'alle bekende mogelijkheden' heb je geprobeerd dan? Ik zie zat mogelijkheden om te proberen, maarja, heeft niet veel nut die te linken als je ze mogelijk al geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Het probleem in mijn geval is dus dat mijn webcam in Ubuntu prima werkt. Ook in de testomgeving van Skype werkt de webcam prima. Met een videogesprek ontvang in audio en video ook prima. Uitgaande audio is ook prima.

Probleem is alleen dat ik geen UITGAANDE video heb. Bij een videochat zie ik dus mijn eigen webcam beeldje ook niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrs77
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-08 21:29
Xaph schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:12:
LD_PRELOAD=/usr/lib/i386-linux-gnu/libv4l/v4l1compat.so /usr/bin/skype

bron: http://askubuntu.com/ques...grade-from-11-10-to-12-04
Dit!

En voor mijn webcam was het, als ik het me goed herinner, nodig dat v4l-utils geïnstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
V4l had ik inmiddels ook al geinstalleerd.

Maar als ik dus opstart via die terminal opdracht krijg ik dus allemaal 'failed to load' regels in de shell. Zoals ik al eerder postte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die failed to load dingen moet je negeren. Die hebben niets met je webcam te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
na een nieuwe install van Ubuntu werkt Skype nu wel (hoewel het vrij onstabiel is). Misschien werkt het nu ook omdat ik de firewall niet heb ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De firewall heeft niets met video te maken. Ik denk dat het ergens anders ligt, maar aangezien ik geen Ubuntu gebruik, kan ik je niet vertellen waaraan. Enige wat ik kan bedenken is dat je nu lid bent van groep 'video' en eerst niet. Maar dat is nu niet meer met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Maar de firewall kan wel iets te maken hebben met het uitzenden van de video

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Nee, dat gaat over dezelfde poort als het geluid. Bovendien is de firewall voornamelijk voor binnenkomend verkeer, niet uitgaand.

De meest voor de hand liggende fout die je hebt gemaakt met eerder commando via de terminal, is om geen video te testen (dus even Options openen, naar Video Devices gaan en op de Test knop drukken). Dan hadden we wat meer gehad.
Ik kan nu ff niet video testen...
Dit kan alleen zo wezen als je je webcam niet had aangesloten, anders had 't prima gekund via eerdergenoemde opties. Als het een laptop is met ingebouwde webcam, heb je naar mijns inziens niet genoeg inzet getoond om er mee bezig te zijn.
Maar dat is nu niet meer nodig, want het werkt na een herinstallatie. Wie weet dat iets anders, wat je nog niet geprobeerd hebt, ook niet werkte, en nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Bedankt voor de hulp in elk geval. En tja, ik had de vraag hier pas gepost na 3 a 4 uren allerhande tips te hebben geprobeerd van google. Het niet testen van de video bedoelde ik overigens mee met het testen in een echt gesprek. In de Skype opties had ik m uiteraard wel getest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Als video het in de Options werkt, dan moet 't ook in een gesprek werken. Doet 't in Options niet, dan ook niet bij een gesprek. Hadden we al wat meer info kunnen hebben, en had je mogelijk niet opnieuw hoeven installeren. Maar zat je op 12.04 via upgrades, of was 't al een clean install?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
Ik had een clean intall. En hij werkte wel in Options dus.

Daarna heb ik om te proberen Mint geinstalleerd, maar dat beviel me helemaal niet.

Ik zit nu weer met een schone Ubuntu 12.04, maar werk daarin met de Xubuntu shell.

Maar goed, het werkt nu, hoewel Skype soms hapert. Maar het is natuurlijk bekent dat Skype en Linux geen gelukkige combinatie is.
Pagina: 1