Router achter router, Tele 2 DV2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 22:23
Beste Tweakers,

Graag uw advies.

Ik heb bij een kennis een abonnement Tele2 bellen plus internet. Hierbij wordt er een Dynalink DV2020 geleverd, een router met ontzettend weinig functionaliteit. Hierdoor heb ik een Linksys E4200 besteld zodat deze als router kan functioneren.

Helaas is het niet mogelijk om op de DV2020 de DHCP functionaliteit uit te schakelen en de router te veranderen naar een modem. Geen probleem; het idee dat de DV2020 één adres geeft aan de WAN poort van mijn Linksys, en dat deze vervolgens het netwerk beheert.

DV2020 -> Linksys E4200 -> Alle computers
Netwerkkabel van de LAN poort van de DV2020 naar de WAN van de Linksys E4200.

Helaas krijg ik dit voor geen manier aan de gang. Kan het zijn dat de DV2020 andere routers in het netwerk blokkeert?

Ik krijg geen DHCP adres op mijn Linksys WAN poort en een statisch adres configureren functioneert ook niet. Dit heb ik getest door één machine te verbinden met de DV2020, de DHCP gegevens te noteren en deze te configureren op de WAN poort van de Linksys.

Iemand ervaring in een soort gelijke situatie? Dank!

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Heb je hem wel op de 3e of 4e ethernetpoort aangesloten? Die DV2020 heeft de eerste 2 poorten gereserveerd voor digitaal videosignaal.

Dat heeft mij eens een middagje hoofdpijn bezorgd.

[ Voor 7% gewijzigd door Keypunchie op 07-10-2012 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Het is een Davolink, geen Dynalink.

Voor de rest sluit ik me aan bij Keypunchie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Bij de Linksys E4200 moet je in ieder geval de DHCP uitzetten, dat wordt door de Dynalink DV2020 geregeld.
Dan zou het moeten werken, tenminste bij mij wel.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Daar moet nog wel wat bij.

Netwerkkabel in een LAN poort stoppen, niet in de WAN poort.
En je moet checken of het ip adres van de tweede router in het subnet valt van de Davolink.
Dan pas heb je een switch/access point opstelling.

Je kan ook voor de router opstellingen gaan, zoals TS aangeeft.
Maar dan ben je wel verplicht om de poorten te openen in beide routers als dat nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:08

Wallie

Herr

Niet om 't een of ander, maar welke functionaliteit mis je in het Tele2 modem?

Ik heb ook zo'n dichtgetimmerd kreng (gewoon adsl, dhcp kan daar overigens wel uit), maar moet zeggen dat ik er eigenlijk weinig bij mis. Af en toe een poortje doormappen naar lokaal, en dat is het wel wat ik er mee doe.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 19:21
Ik heb ook de davolink en bij mij werkt het zoals jij wil en ik ben het niet helemaal eens met de beweringen van een aantal mensen hier boven ;) je kunt best de linksys als DHCP gebruiken voor je apparaten en je kunt de davolink best aansluiten op de wan poort van je linksys.

Wat ik gedaan heb:
Davolink heeft DHCP met een range van 192.168.0.1 t/m 192.168.0.6 (1 t/m 5 zijn gereserveerd geloof ik). Er gaat een kabel van de davolink naar de WAN van een dlink dir-855. Hierin is ingesteld dat het internet binnenkomt op de 192.168.0.x range. De d-link is vervoglens DHCP voor de 192.168.1.x range waar al mijn apparaten op zitten. Kwestie van onderscheid maken tussen de DHCP range van de davolink en de DHCP range van de 2e router dus.

Als je het zo doet heb je eigenlijk geregeld dat de davolink zich gedraagt als een modem (of eigenlijk een router die alleen wat doet voor 'echte' router) en (in mijn geval) de d-link als router.

[ Voor 30% gewijzigd door Rupie op 08-10-2012 09:36 ]

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1