Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 20:50
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een nieuwe in-ear hoofdtelefoon.

Op dit moment ben ik in het bezit van de volgende in-ears: De Sennheiser CX-300 II, Sony MDR-EX57 en Creative EP-630.

De Creative EP-630 heeft naar mijn mening veruit een streep voor op de andere twee als het gaat om geluidskwaliteit. Nu kan ik een nieuw setje aanschaffen of zelfs beter, de nieuwe EP-830. Helaas heeft Creative nogal een reputatie als het gaat om slechte bouwkwaliteit. Ik had twee EP-630 setjes, waarvan er eentje na 2 weken al kapot was. Die andere heb ik nu 2 jaar en is ook aan z'n einde, maar ik denk dat ik geluk had met die tweede set.

De Creative en Senheisser sluiten de geluiden van de buitenomgeving perfect af. Alleen het geluidskwaliteit van de Sennheiser vond ik matig (erg blikkerig). De Sony is als in-ear dramatisch, zo sluit deze slecht het geluid van de buitenomgeving af en is de bass simpelweg niet aanwezig.

Anyways, ik ben nu op zoek naar een in-ear hoofdtelefoon met dezelfde geluidskwaliteit (of beter) als de EP-630/830 (stevige Bass, goeie isolatie), maar met een betere bouwkwaliteit. Tevens moet de oortelefoon goed afgesloten zijn van geluiden van buitenaf.

Mijn budget reikt tot 50 à 60 euro max.

Zijn er mensen die mij hierbij kunnen helpen en mij kunnen adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44
Degelijke Chinese? http://www.mp4nation.net/

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:45

FeaR

In GoT we trust

In-ears mogen in Mobile en aangezien het om een aankoopadvies gaat specifiek in Mobile Aankoopadviesforum. Ik verhuis het topic even die kant op voor je :)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Nice tc, heb je daar zelf ook oortelefoontjes vandaan? Goed spul?
FeaR schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 19:50:
In-ears mogen in Mobile en aangezien het om een aankoopadvies gaat specifiek in Mobile Aankoopadviesforum. Ik verhuis het topic even die kant op voor je :)
Ah sry, bedankt Fear, zat zelf al te twijfelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:44
IngamerX schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 12:30:
[...]

Nice tc, heb je daar zelf ook oortelefoontjes vandaan? Goed spul?

[...]

Ah sry, bedankt Fear, zat zelf al te twijfelen :P
Ik ben zeer tevreden van mijn M4's, ze klinken goed, terwijl ze niet altijd zo goed zitten ( direct het enigste minpunt. ).

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Okay, ik twijfel tussen de volgende 4:

http://www.mp4nation.net/brainwavz-proalpha-iem-earphones
http://www.mp4nation.net/...em-earphones#product-tabs
http://www.mp4nation.net/...em-earphones-silver-black
http://www.mp4nation.net/...armature-in-ear-earphones

Lastige keuze. Ik houdt van een goeie bass en luister voornamelijk dance. De astrotec en brainwavz schijnen niet echt van de bass te zijn. De soundmagic en dunu wel, maar de dunu zit niet lekker maar isoleert wel goed, en de soundmagic schijnt wel oké te zitten maar niet zo goed te isoleren.

Lastige keuze, maar het wordt één van die 4 denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Mijn favoriet voor dagelijks gebruik is de Klipsch S4. Ik heb ze gekocht voor ongeveer 50 euro, ik weet niet wat ze nu kosten. De geluidskwaliteit is uitstekend voor die prijsklasse, alleen misschien wat te gebalanceerd (lees: niet genoeg bas-zwaar) voor jou. De geluidsisolatie is de beste van alle in-ears die ik heb en geprobeerd heb (en dat zijn er heel wat) en ze zitten bij mij fantastisch.

Meer bas-zwaar en goedkoop zijn de Jays A-Jays 1, die heb ik voor minder dan 20 euro gekocht. De geluidskwaliteit is ook goed. Ze zijn wat meer bas zwaar dan de Klipsch. Ze isoleren echter wat minder en zitten bij mij minder lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Soundmagic moet je de juiste tips gebruiken dan isoleren ze als de ziekte. Ik heb ze zelf en met de schuimrubberen zit je echt gebakken!

Heb laatst de E10 besteld en die komt er aan op dit moment. Word binnenkort mijn 4e setje :+ :') Ik heb er 2 gesloopt (PL21) en mijn PL30 begint zoveel te slijten dat hij niet meer lekker zit en alles. Dus maar mijzelf getrakteerd op een nieuw setje :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Echt nice dan. Ik hoop dat de levertijd bij mp4nation niet TE lang is, meer dan 20 dagen vind ik wel erg lang. En ik denk dat het de Soundmagic wordt. Isolatie en Bass (en vanzelfsprekend draagcomfort) zijn echt mijn grootste punten. Mijn werk doe ik in een zeer luidruchtige omgeving, en daarom wil ik optimale afsluiting van de buitenwereld.

Toch zou ik die astrotec ook wel eens uit willen proberen. Hij is jammer genoeg imo iets te prijzig om voor het proberen te kopen (ik ben ook maar een student). Maar weinig bass is sowieso een no go voor mij. Als ik straks de Nexus 7 heb (die koop ik onder andere voor mijn studie, ik ben en blijf student :P) wil ik in de trein toch wel redelijk een filmpje met goeie bass kunnen kijken.

Explosies!

Oh btw Touch, waar heb je die schuimrubberen dopjes vandaan? Ook mp4nation?

[ Voor 5% gewijzigd door IngamerX op 09-10-2012 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:39

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

IngamerX schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 00:22:
Echt nice dan. Ik hoop dat de levertijd bij mp4nation niet TE lang is, meer dan 20 dagen vind ik wel erg lang. En ik denk dat het de Soundmagic wordt. Isolatie en Bass (en vanzelfsprekend draagcomfort) zijn echt mijn grootste punten. Mijn werk doe ik in een zeer luidruchtige omgeving, en daarom wil ik optimale afsluiting van de buitenwereld.

Toch zou ik die astrotec ook wel eens uit willen proberen. Hij is jammer genoeg imo iets te prijzig om voor het proberen te kopen (ik ben ook maar een student). Maar weinig bass is sowieso een no go voor mij. Als ik straks de Nexus 7 heb (die koop ik onder andere voor mijn studie, ik ben en blijf student :P) wil ik in de trein toch wel redelijk een filmpje met goeie bass kunnen kijken.

Explosies!

Oh btw Touch, waar heb je die schuimrubberen dopjes vandaan? Ook mp4nation?
Zitten bij sommige Soundmagic's. Tot nu toe elke keer wel maar van wat ik heb gelezen zitten ze niet bij de E10 die er nu aankomt. Dat word dus eventjes zoeken waar ik zoiets in de juiste maat kan bestellen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:44
Hallo,

Sorry dat ik er ook even tussen kom met een vraag, maar het is redelijk gelijk met de topicstarter. Als ik beter een nieuwe thread kan starten dan hoor ik het graag.

Ook ik ben dus op zoek naar een nieuwe in-ear hoofdtelefoon. Ik heb nu meer dan een jaar de bijgeleverde Sony Ericsson MH-650's gebruikt, maar helaas is de draad los geraakt bij de 3,5mm aansluiting, waardoor mijn telefoon de headset soms even niet pakt, hierbij de muziek pauzerend. Verder heb ik nog pricewatch: Sony MDR-ED12LP (Rood) voornamelijk voor gebruik bij de laptop. Deze zijn overigens ook niet meer in nieuwstaat, de draad staat op het punt van breken, ik durf de dan ook niet onderweg meer te gebruiken.
Ik ben dus niet veel gewend qua geluidskwaliteit (onderweg dan).

Het budget is maximaal €40, het liefst rond de €30. Verder wil ik graag een beetje duurzame oortjes, ik gebruikt ze misschien 5 keer per week, en als ze dan binnen een jaar niet al te ruw gebruik al stuk zijn loopt dat toch wel in de kosten.
Muziek die ik luister is voornamelijk electronica en progressive house. (Avicii, Chicane, Deadmau5, Kaskade, Porter Robinson, Zedd) Maar ik kijk ook redelijk vaak films en YouTube op m'n telefoon.

Het liefst had ik een set oortjes met speaker en opneemknop die ook nummer kan skippen, maar helaas is Sony op een andere standaard overgestapt die alle andere telefoonbouwers ook gebruiken. Oortjes die mijn telefoon zo ondersteunen zijn dus vrij zeldzaam en als ik een ander mobiel neem over misschien een jaar onbruikbaar. Daarom gewoon een normale headset zonder microfoon.

Verder hoop ik dat iemand een goed bewaaradvies heeft. Ik bewaar ze nu meestal in een ruim vak in mijn tas, of in een ruime jaszak, maar die enkele keer in de broekzak is kennelijk toch dodelijk voor de oortjes.

zelf heb ik hier op GoT een aantal aanbevelingen voor de pricewatch: Sennheiser CX 300-II Precision (Zwart) gevonden, en die vindt ik ook prima geprijsd. Zijn er oortjes die beter bij mijn muzieksmaak passen, of erg duurzaam zijn?

Edit; J of Y koord maakt niet uit, beide hebben voor mij voor en nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

http://talk.sonymobile.com/thread/31455 Klopt wat je zegt maar er is een adapter waardoor de iedere goede headphone met mic in "de standaard"gewoon werkt op SE.

Geen directe oplossing maar het verbreid wel je zoekveld hopelijk ;)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
Humma Kavula schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:21:
http://talk.sonymobile.com/thread/31455 Klopt wat je zegt maar er is een adapter waardoor de iedere goede headphone met mic in "de standaard"gewoon werkt op SE.

Geen directe oplossing maar het verbreid wel je zoekveld hopelijk ;)
Ja, ik ken dat stukje idd. Maar de headsets zullen wel duurder zijn dan gewone oortjes, dus het was waarschijnlijk soweiso al geen optie. Bovendien werken de headsets niet goed met een normale 3,5 mm uitgang, dat beperkt het gebruik wel.

Laat ik het maar bijstellen naar geen headset ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
ok, ik heb dus de Pioneer SECL711K besteld. Iemand ervaring met de goedkopere Pioneer oortjes?

Uit wat ik heb gelezen zijn Pioneer oortjes vaak goed geschikt voor electronische muziek. Over de CX300-II van Sennheiser las ik dat ze snel kapot gingen, en ik wil toch wel minimaal een jaar met de oortjes doen. Deze van pioneer zagen er (op de foto's althans) een stuk steviger uit.

Helaas zijn ze erg slecht verkrijgbaar, alleen op bestelling (heb ze bij de harense smid, levertijd ligt tussen de 2 en 3 weken). Dus in de tussentijd was ik benieuwd of iemand iets vergelijkbaars heeft. Ik kan er echt niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-07 17:44
Ik heb zelf de CX300-II oordopjes van Sennheisser. Na ongeveer een jaar was deze kapot, er kwam geen geluid meer uit een van de oordopjes. Gelukkig geeft Sennheiser twee jaar garantie op oordopjes.
Nadat ik deze had teruggebracht bij de Mediamarkt, kon ik binnen twee weken een nieuw setje ophalen.

Verder vind ik het geluid erg goed uit deze oordopjes, dus ik kan ze zeker aanbevelen!
Pagina: 1