Zyxel PLA4201 valt weg

Pagina: 1
Acties:

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-12 21:36
Goedenavond,

Ik heb hier 2 Zyxel Starterskit PLA4201 liggen, met beide hetzelfde probleem. De opstelling is als volgt: Thomson UPC modem naar Powerplug 1 en Powerplug 2 naar een conceptronic switch (100 Mb/s) waar 3 PC's op aangesloten zijn. Het probleem is dat met oude 200 Mb/s powerplugs alles goed werkt (maar traag), maar met de nieuwe Zyxel powerplugs het internet/netwerk ongeveer 2 maal per 24uur wegvalt voor ongeveer 5 sec. Tijdstip random, ook wordt er geen apparatuur ingeschakeld (ook geen boilers etc), netspanning is ook gewoon stabiel. Beide powerplugs zitten direct in het stopcontact.

Tijdens dit wegvallen is er niks te zien aan de LEDs op de switch of de plugs. Na ~5 sec keert alles weer terug. Extra set bijgekocht om te kijken of ze misschien kapot waren, precies hetzelfde probleem. Encryptie is toegepast met de 2 knopjes. Ik kan op internet niks vinden van problemen met deze kitjes. Met oude powerplugs werkt alles probleemloos...

Ik ben benieuwd waar jullie aan denken, lijkt wel op een soort incompabiliteit of iets dergelijks...
Alvast bedankt!

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-12 21:36
Update: Ook zonder encryptie treden er disconnects op. Volgende stap is het even bij iemand anders in huis te gaan proberen.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning