Beeldscherm met dode pixel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 10:29
Ik heb vandaag mijn Dell U2711 binnengekregen en wat zie ik tot mijn schrik een dode pixel.
Nu heb ik direct contact opgenomen met de webshop waar ik hem besteld heb, maar daarvan krijg ik te horen dat 1 dode pixel niet echt een defect is en daarom niet wordt geRMA-ed. Persoonlijk vind ik dit wel bullshit, maar dit blijkt in de standaard vastgelegd te zijn.

Wat zijn jullie ervaringen hiermee en wat kunnen jullie mij meegeven qua tips over wat ik het beste kan doen als volgende stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Ja, dat klopt, er mag een bepaalde hoeveelheid en bepaalde 'ernstigheid'/ irritante dode pixels opzitten. Het product is dan nog steeds voor de wet in orde. Ja, dat is behoorlijk pech gehad. Je kan je nog wel op de wet kopen op afstand beroepen natuurlijk.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stardusk
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-04-2021
Als je hem vandaag binnen hebt gekregen kan je je nog beroepen op koop op afstand en dan kan je hem dus nog terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

probeer ns de pixel te masseren. misschien kan je m reviven (https://www.google.nl/search?q=pixel+massage).

:twk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:41
De Dell U2711 heeft toch drie jaar premium garantie voor pixeldefecten? Of is dat niet als je 'em bij een derde partij hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Maar wil je dat gedoe wel met het terug sturen en weer een nieuwe bestellen (ergens anders).
Ik heb de laatste jaren ook 2 keer gehad dat ik een dode pixel op een scherm had, 1 keer op een 40" tv en op een 24" beeldscherm.
Bij de 40" zit hij in het midden maar ik moet moeite doen om hem te vinden als ik hem gebruik, je ziet dat echt niet meer na een paar dagen, zelfde met de 24"

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
http://support.euro.dell....kcs/document?docid=414288

Hier staat het beschreven; ze hebben idd een zero dead pixel policy, maar het gaat dan wel om een bright pixel;

1 of meer bright subpixels of 6 of meer donkere subpixels = vervanging.

Als het hier dus om 1 zwarte pixel gaat = 3 subpixels, gaat die vlieger niet op.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Masseren, en anders beroepen op wet koop-op-afstand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
Ik wil hem eigenlijk niet terugsturen en weer een nieuwe moeten kopen omdat ja kost weer moeite en heb dan geen nieuw scherm en het kost tijd, maar ik stoor me wel aan die dode pixel.

Ben nu op het moment een pixel repair programma aan het draaien en zal het later nog even proberen met masseren. Maar werken deze methodes wel bij een pixel die echt al helemaal zwart is en dus niet verkleurd is of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerfox
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 00:53

Zerfox

^this guy

kidh0tsh0t schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:47:
Ik wil hem eigenlijk niet terugsturen en weer een nieuwe moeten kopen omdat ja kost weer moeite en heb dan geen nieuw scherm en het kost tijd, maar ik stoor me wel aan die dode pixel.
Tja, dan moet je waarschijnlijk voor lief nemen dat je het beeldscherm zo meteen niet meer kan retourneren onder de koop op afstand wet. Je zou ook kunnen zoeken naar webshops die binnen 24 uur een nieuwe leveren en wanneer je de nieuwe binnen hebt de oude (met de dode pixel) terugsturen.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-07 14:55
Voor dat geld mag je gerust een nieuwe monitor verwachten als er ook maar iets mis mee is out of the box.

Voor meer dan 700 euro is een dode pixel echt niet iets wat je hoeft te accepteren, het product is wat mij betreft dan niet conform.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Het product is inderdaad niet conform, dat is een reden voor kosteloze reparatie / vervanging en anders ontbinding. Misschien dat het beleid van de fabrikant je nog helpt, zul je even moeten nagaan bij Dell. De gemakkelijke weg blijft toch een beroep op ontbinding vanwege je bedenktijd bij koop op afstand. Ben je eenmalig verzendkosten kwijt, kun je vervolgens de monitor ergens anders kopen bij een bedrijf dat zich ook niet aan de wet houdt.

[ Voor 6% gewijzigd door haribold op 07-10-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:22
Zelfde probleem heb ik dus ook met een U2411 er mogen volgens dell geen dode pixels zijn en zoals ik begreep zelfs helemaal niets (geen subpixels ook) alleen omdat er geen servicetag van Dell op staat wilt de webshop die het geleverd heeft de RMA niet terugsturen. Ze vinden dat ik maar contact op moet zoeken met Dell uhu....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Is altijd erg lastig om je recht te behalen in dit soort zaken waar wel een beoordelingsmarge zit.

Daarom zou ik hem gewoon terugsturen met een beroep op de wet koop op afstand, en vervolgens opnieuw bestellen :P.

Over 2 jaar heb ik gelukkig een titel die het makkelijker moet maken je gelijk te halen in dit soort zaken :P.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
Ik heb ook al besloten om hem terug te gaan sturen. Ik heb de webwinkel er al over gemailed en wacht nog even op een reactie en dan stuur ik hem terug. Dan maar even een weekje met mijn oude beeldscherm werken.

Ik heb de pixel massage geprobeerd, zowel met programma's die dan het hele kleuren spectrum aflopen en zowel door echt gewoon op het scherm te "masseren". Dus denk dat de pixel toch echt dood is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
M@rijn schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:38:
Zelfde probleem heb ik dus ook met een U2411 er mogen volgens dell geen dode pixels zijn en zoals ik begreep zelfs helemaal niets (geen subpixels ook) alleen omdat er geen servicetag van Dell op staat wilt de webshop die het geleverd heeft de RMA niet terugsturen. Ze vinden dat ik maar contact op moet zoeken met Dell uhu....
Raad ik je toch aan de link te lezen die ik hier al eerder postte. Daarin staat precies wat de pixel policy van Dell is. En er zit dus een verschil tussen donkere of heldere subpixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
MaximusTG schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:43:
[...]

Raad ik je toch aan de link te lezen die ik hier al eerder postte. Daarin staat precies wat de pixel policy van Dell is. En er zit dus een verschil tussen donkere of heldere subpixels.
Policy gaat natuurlijk niet boven wet.

Echter zullen ze bij Dell nooit toegeven dat 1 stuck pixel al genoeg reden is voor een omruil, en de kans dat iemand naar de rechter gaat is ook klein.

Beetje hetzelfde verhaal als met de Apple garantie.

[ Voor 5% gewijzigd door Centurion op 07-10-2012 14:45 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Toch gek, want als je paneel TE rood is of TE blauw ruilen ze hem wel om..

Mijn oude 2709 hebben ze 3x omgeruild tot ik eindelijk een goed exemplaar had, en dan om 1 pixel doen ze wel moeilijk ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pientertje
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik had ook een U2711 met defect, in sommige kleurmodi was de linkerhelft van mijn scherm geel. Ik heb dit toen niet met de webshop maar direct met Dell opgelost. Kreeg toen eerst een nieuwe, en de volgende werkdag werd de oude opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

http://blog.iusmentis.com...teren-op-mijn-lcd-scherm/ is wel interessant om even door te nemen in dit geval :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Ook weer een beetje een geval van; de slager keurt zijn eigen vlees.

Een monitor met 5 dode subpixels is wat mij betreft nooit te accepteren, dat stoort echt heel erg.

Ik zou me (zeker bij deze monitor) op het standpunt stellen dat elke dode (sub)pixel een niet conforme zaak is.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
Zodra je hem een keer heb opgemerkt, dan blijf je ernaar kijken.

Ik zal anders Dell maandag nog is proberen te bellen, kijken of zij nog wat anders zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Voor een Del UltraSharp monitor hanteert Dell andere regels dan de algemene standaard voor LCD monitoren voorschrijft (waar inderdaad 1 dode pixel is toegestaan).
In het Dell UltraSharp topic kun je wel terugvinden wat voor garantie je kunt verwachten en hoe je daar een beroep op moet doen. Je moet hiervoor wel een beroep doen op de garantie van Dell zelf. Ik zou zeggen, zoek zelf maar even in het topic, daar is het een aantal keren voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Alleen kan je officieel geen beroep doen op de garantie bij dell, en moet de winkel het oplossen. Het verschilt per winkel of ze ook de dell premium service leveren of niet. (tip: de volgende keer bestellen bij een shop die dat wel goed doet.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoteldebotel
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:41
Ik werk als servicebalie medewerker bij een grote computertoko, en wij proberen ook altijd pixelverzekeringen te verkopen.
Deze pixelverzekering kost een euro of 30 en geeft je het recht om het scherm terug te brengen als er een dode pixel op zit.

Echter wordt het scherm ook gewoon ingenomen als je aangeeft dat je niet tevreden bent met de kleurenweergave, waarna je gewoon je geld terug krijgt.

Wellicht is het een optie om te kijken of deze "regeling" ook bij de webshop in kwestie van toepassing is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:26

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Koop op afstand werkt bij elke webshop, dat is namelijk wettelijk geregeld. Maar de topicstarter heeft al aangegeven die route niet te prefereren:
Ik wil hem eigenlijk niet terugsturen en weer een nieuwe moeten kopen omdat ja kost weer moeite en heb dan geen nieuw scherm en het kost tijd,

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
Hoteldebotel schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:41:
Ik werk als servicebalie medewerker bij een grote computertoko, en wij proberen ook altijd pixelverzekeringen te verkopen.
Deze pixelverzekering kost een euro of 30 en geeft je het recht om het scherm terug te brengen als er een dode pixel op zit.

Echter wordt het scherm ook gewoon ingenomen als je aangeeft dat je niet tevreden bent met de kleurenweergave, waarna je gewoon je geld terug krijgt.

Wellicht is het een optie om te kijken of deze "regeling" ook bij de webshop in kwestie van toepassing is..
Een pixelverzekering bij 4launch is al heel snel 99 euro en dat vind ik toch net iets te veel geld, voor iets waar je van mag verwachten dat het niet zou moeten voorkomen bij een nieuw scherm.

Ik heb dell ook al gemailed, maar heb hier niet veel hoop in, aangezien ik meerdere verhalen heb gehoord van mensen die bij dell hebben gewerkt en op forums dat 1 zwarte pixel niet genoeg is en dan je dan toch nog kans hebt op een refurbished met mogelijk meer dode pixels kan krijgen.

Ik heb toch maar gekozen voor de optie om het scherm toch maar terug te sturen en mijn geld terug te krijgen en het maar ergens anders aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59
kidh0tsh0t schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:02:
[...]
Een pixelverzekering bij 4launch is al heel snel 99 euro en dat vind ik toch net iets te veel geld, voor iets waar je van mag verwachten dat het niet zou moeten voorkomen bij een nieuw scherm.
Ik zou geen monitor kopen bij een winkel die zo'n verzekering aanbiedt,grote kans dat als je er een monitor koopt zonder verzekering dat je er één krijgt die is terug gestuurd.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Excuses voor de offtopic maar geld wet koop op afstand ook wanneer je het product zelf ophaalt (woon in eindhoven en kan zo besparen op de bezorgkosten van 4launch/zercom.)
Feitelijk is het koop op afstand, maar haal je hem zelf af in plaats van te laten leveren

[ Voor 27% gewijzigd door eL_Jay op 09-10-2012 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:33
kidh0tsh0t schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:02:

_O-

Sowieso heb ik al een hekel aan 4L, maar een pixelverzekering van 99 euro is toch te debiel voor woorden. :')
Dit valt in het straatje van Apple met d'r AppleCare.

Als de webshop het product niet wil RMA'en, dan zou ik lekker het scherm retour sturen, geld terugkrijgen en ergens anders aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-07 01:31
Wat zullen de (web)shops doen met de beeldschermen die ze terugkrijgen met dode pixels?
Ik verdenk ze ervan dat ze die gewoon weer verkopen aan klanten die geen pixelverzekering hebben gekocht...

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Webshop krijgt gewoon een nieuw exemplaar.. Ik herriner me een verhaal van computerpirates. Computerpirates bood pixelgarantie aan voor €49?. Maar wat als er een laptop tussen zit met dode pixels? Dan suurt computerpirates de laptop terug naar de fabrikant en ontvangt daarvoor X bedrag van, in dit geval, sony. Tweemaal cashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
Ik had het scherm ingepakt om terug te sturen naar 4launch, maar kreeg vandaag nog een mailtje van Dell dat zij de monitor gaan vervangen, goed nieuws dus. Ik ga het afwachten of het scherm wat Dell mij gaat leveren wel zonder defecten is :D

[ Voor 69% gewijzigd door kidh0tsh0t op 10-10-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trishul
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:00
Bij de BCC kan je al terug met 1 dooie pixel. Binnen 14 dagen wordt ie zelfs direct omgeuild. Helaas verkopen ze daar geen dell ultrasharps.

Overigens heb ik 3 dooie pixels op m'n U2311h, al een jaartje overigens. Moet als ik wat tijd heb ff CS-solutions mailen. Zij doen er niet zo moeilijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:14
Puch-Maxi schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 15:33:
Wat zullen de (web)shops doen met de beeldschermen die ze terugkrijgen met dode pixels?
Ik verdenk ze ervan dat ze die gewoon weer verkopen aan klanten die geen pixelverzekering hebben gekocht...
Ik heb mijn monitor gekocht bij Norrod, 3 jaar terug. Dat exemplaar was afgeprijsd omdat hij was geretourneerd, waarom konden ze niet zeggen. Uiteindelijk heb ik 'm gekocht, en zat er één permanent rode pixel op. Ik kan het eigenlijk alleen zien als ik er naar zoek, en alleen op een lichte achtergrond, dus ik zit er niet mee. Voor 80 euro korting vond ik het in elk geval een goeie deal :)

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
Vandaag mijn nieuwe beeldscherm van Dell binnen gekregen(om 8 uur 's ochtends). Net aangesloten en even de pixel tests gedaan met meerdere kleuren en geen een dooie of luie pixel te bekennen.

Top service van Dell!
Pagina: 1