RaceStuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08-02 21:19
Hallo ik wil een nieuw racestuur kopen maar ik weet niet in welk topic ik moet zijn maar misschien weten jullie er ook wat van af :) .

Ik heb een budget van 60-70 euro, er zijn genoeg sturen voor deze prijs maar de meeste zijn thrustmaster en ik heb gehoord dat die niet zo goed zijn. Mijn vraag is, welke stuur kan ik het best kopen met mijn budget?

Mvg, Patty2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:52
Met dat budget kun je een wat ouder stuur (momo racing) kopen, of een tweedehands DFGT.

Als ik eerlijk ben kun je aan die 2 geen buil vallen, maar geweldig is anders. Als je een Thrustmaster T500 bedoelt, erg vet, maar wel 400 euro. Van die laatste zul je echter wel veel meer plezier beleven en de sims die je speelt komen beter uit de verf, met name dankzij de veel betere pedalen en force feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
Ik heb wat liggen te zoeken en ik kwam op deze uit: ThrustMaster Rally GT Force Feedback Clutch Edition .
Maar het is van ThrustMaster en ik heb dus gehoord dat de sturen van hun niet goed zijn.
En misschien is het handig wat voor spellen ik speel, ik speel : F1 2012, NFS shift 2, Dirt3, Eurotrucksimulator en TDU2. Ik ben wel van plan om meer race spellen te gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Als dat lijstje zo zie lijkt me de Thrustmaster geen slechte keuze als ik eerlijk ben ;)

Tenzij je er zelf ervaring mee hebt zou ik eerste meerdere bronnen nagaan, zoals deze video review

Voor wat je er voor betaald kun je je er echt geen buil aan vallen denk ik, je zult wel even moeten uitzoeken of dat stuur nog wel wordt ondersteund door de games die je wil spelen.

edit:
Ik zie net wat prijzen voorbij komen waar ik van schrik. 100 euro op sommige plaatsen voor een ouderwets stuurwiel wat geen hond meer koopt is schandalig. Haal er 1 van marktplaats als je er 1 kan vinden voor een prikkie zou ik zeggen. Voor dat geld heb je een splinternieuwe DFGT!

[ Voor 25% gewijzigd door Schuey op 06-10-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Schuey schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 21:03:
Als dat lijstje zo zie lijkt me de Thrustmaster geen slechte keuze als ik eerlijk ben ;)

Tenzij je er zelf ervaring mee hebt zou ik eerste meerdere bronnen nagaan, zoals deze video review
[video]

Voor wat je er voor betaald kun je je er echt geen buil aan vallen denk ik, je zult wel even moeten uitzoeken of dat stuur nog wel wordt ondersteund door de games die je wil spelen.

edit:
Ik zie net wat prijzen voorbij komen waar ik van schrik. 100 euro op sommige plaatsen voor een ouderwets stuurwiel wat geen hond meer koopt is schandalig. Haal er 1 van marktplaats als je er 1 kan vinden voor een prikkie zou ik zeggen. Voor dat geld heb je een splinternieuwe DFGT!
Heb zelf een MoMo, G27 en T500RS (nog eventjes en dan upgraden naar CSP v2's voor bij de T500);
MoMo: deftig stuurtje, zal je zeker nog wat plezier mee beleven, maar is al even EOL, dus de tweedehands modellen die je ziet voorbij komen zijn al wat ouder. Sommige modellen hebben ook last van spiking, maar goed.
G25/G27: de G25 en G27 zijn grotendeels hetzelfde, enkel het aantal knoppen verschilt en de versnellingspook (IIRC). Om kwaliteitsredenen hebben ze de sequential shift van de G27-pook weggehaald.
Al bij al geven deze stuurtjes (G25 en G27) best een fijne ervaring. Het leer op het stuur, de dual (helix-geared) force-feedback, metalen pedaalplaatjes. Best fijn.
T500RS: je kan zelf direct zien aan de prijs dat dit geen speelgoed is. Dual belt-drive voor de force-feedback met een koppel van 150mNm, 3000rpm, contactloze positiesensor (HALL-effect), verwisselbare wheel-rim (GT & F1), veel knoppen op de F1 rim (echt VEEEEEEL). Pedalen zijn ook best deftig (ook fijn voor het inlevingsvermogen dat je ze kan reversen, ie. GT of F1-style), ze hebben alleen een kleine deadzone waar ik persoonlijk moeilijk mee kan leven, daarom ga ik voor de CSP's, maar die deadzone valt al bij al echt nog heel goed mee.

Aankoopadvies: De MoMo/DFGT als je niet teveel geld wil uitgeven, de G25/G27 als je aardig wat gaat racen en de T500RS als je echt van plan bent te simracen. Die T500RS kopen als je niet gaat simmen is gewoon geldverspilling, dan koop je beter een Logitech'je :)

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
Ik heb mijn budget verhoogd naar 100 euro.
Nu heb ik 2 sturen in gedachten namelijk de Thrustmaster Ferrari F430 en de Logitech Driving Force GT.
Maar een minpuntje is dat de Thrustmaster geen schakelpook heeft en dat de DFGT geen flippers heeft.
Maar welke van de 2 is de beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:52

Niellie41

[object Object]

DFGT heeft wel flippers.
DFGT is beter, zonder twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
Bedankt voor alle reacties, als ik thuis kom van school ga ik de DFGT meteen bestellen :) . Weten jullie misschien een paar leuke racespellen die ik kan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
GTR,GTR2, Race07, rFactor, rFactor2 (alpha), Ferrari Virtual Academy, Netkar Pro, pCars(alpha), Gamestockcar, codemasters F1 serie, dirt serie, WRC3.

Hier komt volgend jaar nog eens GTR3 en Arsetto Corsa bij, net als rFactor2 en pCars. Volgend jaar wordt een goed jaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:31
2e hands een G25 aanschaffen misschien een idee? Prima stuurtje. Zit er over te denken de mijne te verkopen, maar ben er nog niet over uit. Ik ben verhuisd naar een andere slaapkamer, en die tafel die daar staat, past dat stuur niet op :X Dus daar moet ik nog iets op bedenken, anders gaat ie de verkoop in

Kzie nu je budget pas.... nevermind

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 08-10-2012 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 10:16
GTR,GTR2, Race07, rFactor, rFactor2 (alpha), Ferrari Virtual Academy, Netkar Pro, pCars(alpha), Gamestockcar, codemasters F1 serie, dirt serie, WRC3.
Het blijft altijd een discussie, maar Dirt en WRC3 in een rij met racesims zetten :| ... Wil je rally rijden dan kan dat eigenlijk alleen maar met Richard Burns Rally. Oud ja, maar met RSRBR (http://xii.rallyesim.com) helemaal uptodate. Wel een fikse leercurve (itt Dirt en WRC3), dat moet ik erbij zeggen.
Niellie41 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 23:56:
DFGT heeft wel flippers.
DFGT is beter, zonder twijfel.
De DFGT heeft geen flippers maar knoppen op de achterkant van het stuur (of hij moet geupdate zijn). Geen probleem, daar wen je zo aan. Ik speel er al 2 jaar RSRBR mee en dat gaat heel erg goed met deze knoppen.

edit: Nederlandse competitie: mijnrally.nl

[ Voor 45% gewijzigd door Stefke op 08-10-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:39

DutchDevil79

I race, therfore I am

patty2 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 10:00:
Bedankt voor alle reacties, als ik thuis kom van school ga ik de DFGT meteen bestellen :) . Weten jullie misschien een paar leuke racespellen die ik kan spelen?
Ligt eraan waarvan je houd. Realistische besturing of Arcade. En hou je meer van Rally games of circuit racen of weer net van open wereld racen. Zoveel keuzes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
stefijn schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:17:
[...]

Het blijft altijd een discussie, maar Dirt en WRC3 in een rij met racesims zetten :| ... Wil je rally rijden dan kan dat alleen maar met Richard Burns Rally. Oud ja, maar met RSRBR (http://xii.rallyesim.com) helemaal uptodate. Wel een leercurve (itt Dirt en WRC3), dat moet ik erbij zeggen
Het is dan ook geen toeval dat de codemasters titels (en WRC3) achteraan staan :)

Heb ze er wel maar bijgezet als tegengas voor de sims, aangezien hij om racespelletjes vroeg, dus meteen alles :)

Ik vond persoonlijk de schakelknoppen op de DFGT maar pure armoede, maar dat is mijn mening..

[ Voor 7% gewijzigd door Schuey op 08-10-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-09 10:16
Ja, het zijn geen luxe flippers zoals op de sturen van >250 euro. Maar het werkt gewoon goed.

Mijn punt is dat je met een DFGT geen spijt zult krijgen. Heel veel value for money én 2 jaar garantie.

[ Voor 125% gewijzigd door Stefke op 08-10-2012 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patty2
DutchDevil79 schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 14:19:
[...]

Ligt eraan waarvan je houd. Realistische besturing of Arcade. En hou je meer van Rally games of circuit racen of weer net van open wereld racen. Zoveel keuzes.
Ik vind rally wel leuk maar ook gewoon spellen zoals DTM , F1 en GTR.
En ik vind het ook wel leuk om soms eurotrucksimulator te spelen.
Ik vind het ook leuk om online tegen vrienden te spelen.
Maar ik ben niet een heel grote fan van de sim spellen.

[ Voor 27% gewijzigd door patty2 op 09-10-2012 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRR
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2024

NRR

Ik zelf zit nog een beetje te dubben wat ik neem.
Ik speel nu voor namelijk TDU2 en Need for speed en ben van plan om een playstation aan te schaven als deze uitkomt. En hier ga ik dan GT5 op spelen

Ik heb nu zelf een mono maar ik mis de precisie van het stuur.

Wat voor een stuur zal ik dan moeten kopen ?

Ik wil graag wel lang kunnen doen met het stuur qua levensduur en support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Om eerlijk te zijn heb je bij de games die je gaat spelen die precisie niet echt nodig ;)

Als je waar voor je geld wilt zou ik zonder twijfel voor een G27 of als je iets meer geld te besteden hebt de T500 gaan.

edit:
Zie mijn eigen suggestie hierboven. Als je een gelimiteerd budget hebt en toch redelijke FFB wil en 900 graden rotatie, is de DFGT een mooie keuze :)

[ Voor 27% gewijzigd door Schuey op 16-11-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRR
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-02-2024

NRR

Geld is er wel voor een G27 :P

[ Voor 5% gewijzigd door NRR op 16-11-2012 15:08 ]

Pagina: 1