Toon posts:

Problemen met beeld krijgen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem en voordat ik een hele nieuwe processor en moederbord ga kopen vraag ik het hier eerst even. Het probleem is, ik starten mijn computer op en zag tot mijn verbazing dat ik geen beeld kreeg op mijn scherm. Windows start wel op alle ventilatoren werken wel dus, ik dacht even goed aansluiten en even opnieuw opstarten. Toen ik mijn computer weer aan deed kwam de systeem check bliep later dan normaal. Ik heb dus mijn computer weer uit gedaan denkende dat het mischien mijn videokaart kon zijn. Ik heb deze in een andere computer gestopt en zag dat die wel werkte. Wie weet of er iets mis is met mijn moederbord of processor.

Specs:

cpu: AMD Athlon II X2 250 3.2ghz
Moederbord: Gigabyte GA-M61PME-S2P (socket M2)
Videokaart: Nvidia gt 520 (nieuwste drivers)
Ram: 4gb, 2 verschillende merken ddr2 800mhz draaiende op 640 mhz <-- niet zeker

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55
Laatst had ik een oude pc gekocht.
Pc getest en alles werkte goed.
Koelblok eraf gehaald en pasta vernieuwd, toen deed mijn pc hetzelfde als die van jou.
Misschien de koelblok opnieuw plaatsen.
Zelf heb ik 3 x opnieuw moeten plaatsen, waarom het bij mij weigerde weet ik niet, heb op het net gezocht maar kon geen reden vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal even kijken of dat het is. Maar hoe kun je het koelblok verkeerd plaatsen? :s
Ik heb hem er laats wel even afgehaald omdat, mijn voeding en videokaart kapot waren gegaan.
Zou het mischien mijn pci e slot kunnen zijn?

Verwijderd

Ik neem aan dat je de trouble shooter al hebt doorlopen. De processor hoor op 3.0 ghz te lopen dus denk ik dat je hem overclocked hebt en dat hij daar niet echt tegen kan. Ik zou proberen de bios te resetten door de batterij eraf te halen 10 tellen wachten en terug plaatsen. 3,2 ghz voor de processor en 640 mhz voor je processor zijn geen standaard waardes.

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:11
Vanaf wanneer krijg je geen beeld meer? Vanaf boot, of vanaf het moment dat je het windows logo moet zien? Als je de mogelijkheid hebt, vervang even de videokaart door een ander. Want volgens mij heeft je mobo geen onboard video.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, de processor draait inderdaad op 3.0 :s.
Ik krijg ook al vanaf boot geen beeld.
Ik heb ook een andere video kaart geprobeert maar dat werkte ook al noet.
En nee, mijn mobo heeft geen onboard video.
Die 640 mhz is de RAM snelheid, ik weet niet zeker of het 640 is maar mijn pc heeft mijn ram gedownclockt.
Dus hij draait nu op een lagere snelheid dan normaal.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:30
Heb je wel de nieuwste BIOS erop? Want die processor wordt pas ondersteund vanaf versie F6.

http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3262#bios

Verwijderd

Topicstarter
chim0 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:00:
Heb je wel de nieuwste BIOS erop? Want die processor wordt pas ondersteund vanaf versie F6.

http://www.gigabyte.com/p...t-page.aspx?pid=3262#bios
Even voor de duidelijkheid het is de rev 1.0 en ik heb deze pc al 5 jaar dus het is best wel raar dat hij het de vorige dag nog wel dyeed en nu opeens niet meer. Videokaart is in orde die heb ik geprobeerd in mijn broer zijn pcen ik heb zijn videokaart geprobeert in die van mij maar dan doet hij het alsnog niet.
Beeldscherm doet het ook nog.

• chim0
Misschien de voeding dan. Wat voor voeding is het?

Verwijderd

Topicstarter
Een recom 600 watt 80 brons ofzo. Net 2 maanden oud, de oude was kapot gegaan. Daarna begon mijn pc vaag te doen. Soms dan klikte ik hem aan, dan zag je heel even het LEDje oplichten en dan ging hij gelijk weer uit. Dan moest ik even stroom eraf halen en daarna weer terug aan doen en dan deed hij het weer.

• chim0
OK, dan zou het kunnen dat je moederbord defect is, maar ik zou niet weten hoe dat gekomen zou moeten zijn als ie het daarvoor gewoon deed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoorde wel iets alsof er een vonk oversprong. Mischien dat mijn pci e slot defect is geraakt?
Of maar half werkt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2012 15:46 ]

Pagina: 1