Upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

• Nielsvdl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-03 11:16
Hallo,

Ik zou graag mijn PC upgraden voor betere games (Zoals Witcher2).

Mijn PC bestaat nu uit :

AMD Phenom II X4 945
M4A78L-M LE
DDR2 4GB Ram
Geforce 9400 GT

Ik zou graag weten wat ik zou moeten upgraden om betere games te kunnen spelen met redelijke fps.

Budget rond de 300 euro.

Alvast bedankt,

Nielsvdl.

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-03 20:41
7850 kopen en eventueel +4gb ram

druk en typefouten voorbehouden

• Nielsvdl
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-03 11:16
Oke, maar mijn CPU is goed genoeg voor de ''Zwaardere Games'' ?

Verwijderd

Waarschijnlijk wel, en anders moet je je verdipen on het overklokken, want dan hoef je alleen maar een cpukoeler te kopen in plaats van een nieuwe proc, mobo en geheugen.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:13
De CPU is nog redelijk te noemen voor gaming, maar kan zich natuurlijk niet meten met een een highend Sandy of Ivy Bridge van Intel. De grafische kaart is gewoon zwaar verouderd en was zelfs destijds maar een low-midend kaart.

Wat betreft de upgrade: als je wat wilt overhouden van je budget, koop zoals lutkeveld zegt een HD7850 en bijvoorbeeld 4Gb extra geheugen (grofweg 250 euro bij elkaar). Wil je het volledige budget uitgeven, haal dan een HD7950 + geheugen (pak m beet 300 euro). In dat laatste geval is een GeForce GTX660Ti ook een optie, maar die is over het algemeen net iets duurder (en presteert ongeveer gelijk/ietsjes beter bij 1080p gaming). Echter, wil je dan ook wat extra geheugen erbij, dan ga je iets over je budget (ongeveer 320 euro).

Wat ik je wel even wil meegeven: kijk eerst even naar je voeding, of deze a) krachtig genoeg is en b) de juiste stroomaansluitingen heeft voor de videokaart.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• etnerdnl
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-12-2025
DDR2 RAM is wel behoorlijk duur.. 4GB DDR2 ram kost minimaal 41 euro ex. verzendkosten.. Is misschien een beetje zonde (8GB DDr3 geheugen wat sneller is maar misschien niet op je mobo past kost minder dan 40 )
Oh en waarschijnlijk heb je nu 2*2GB erop zitten? Dan heb je voor die 41 euro dus maar 2GB daadwerkelijke upgrade of je moet nog meer uitgeven voor 2 * 4GB (goedkoopste setje is 105 euro)

edit: Tenzij het natuurlijk verder wel het beste uit komt.. hangt er ook wel een beetje af welke games je gaat spelen of een RAM upgrade echt nodig is

[ Voor 44% gewijzigd door etnerdnl op 06-10-2012 20:28 ]

PCtje :) -> http://tweakers.net/gallery/349972#tab:inventaris

Pagina: 1