HD Voice categorie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Cent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-02-2022
Bij mobiele telefoons zijn er filters voor zo'n beetje alles behalve het bellen zelf.
KPN is begonnen met HD Voice(=wideband audio) in Nederland. Sommige telefoons ondersteunen het, anderen niet.
Van de KPN site:
De volgende mobiele telefoons zijn/worden door kpn verkocht en hiervan garandeert KPN de ondersteuning in het netwerk:

Alcatel: OT-990

HTC: Rhyme, HTC Sensation XE with Beats Audio

Nokia: 300, 700, C7-00, E6-00, E7-00, Lumia 710, Lumia 800*, N8-00, X3-02**

Samsung: Galaxy Note (GT-N7000), Galaxy S II (GT-i9100)**, Galaxy S Plus (GT-i9001)**

Sony Ericsson: Xperia arc (LT15i), Xperia arc S (LT18i), Xperia mini pro (SK17i), Xperia neo (MT15i), Xperia neo V (MT11i), Xperia PLAY (R800i), Xperia ray (ST18i)

ZTE: ZTE Blade

Daarnaast kan het zijn dat een mobiele telefoon leverancier claimt dat een mobiele telefoon wel geschikt is. Wanneer een toestel niet in bovenstaande lijst staat, kan KPN ook niet garanderen dat deze telefoon wordt ondersteund met HD Voice gesprekken. Voor meer informatie verwijzen wij u naar de site van de mobiele telefoon leverancier.

* Voor de Nokia Lumia 800 geldt dat de productie vanaf maart 2012 pas geschikt is gemaakt voor HD Voice. Lumia 800 telefoons verkocht voor maart 2012 zijn waarschijnlijk dus niet geschikt voor HD Voice. Hier is helaas ook geen software update voor mogelijk
** Voor deze toestellen zijn updates beschikbaar.
Verder las ik dat de IPhone 5 het ook ondersteunt (oudere IPhones niet).

Verder schijnt er een noise cancelation techniek te zijn met meerdere microfoons.

Het zou een goede aanvulling zijn op de pricewatch als deze features mee worden genomen. Zeker omdat in de toekomst waarschijnlijk steeds meer netwerken dit gaan ondersteunen, en er dus een duidelijk verschil komt tussen bellen naar mensen met een moderne telefoon en een oude telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik zal eens even kijken of we dit kunnen opnemen. Sowieso wil ik nog eens naar deze categorie kijken, er staan heel veel specs in die inmiddels achterhaald of verouderd zijn, ik neem dit verhaal gelijk mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Cent
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-02-2022
Aha, dat is mooi.
Wordt het ergens gemeld als dit gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik zal dit topic bumpen zodra het zover is :)