Ik heb zelf een bordje ontworpen waarop onder andere 3 74hc165n's zitten en een sd kaart. Verder zitten er nog wat meer chips op, maar op de 18f4550 pic microcontroller na zijn die niet aangesloten (lees, ze zitten er nog niet op). De bedoeling is dat de 18f4550 communiceert met de sd kaart en met de 74hc165n's, als ik de 74hc165n's niet aansluit dan werkt de sd kaart, maar niet meer als ik de 74hc165n het dichtst bij de 18f4550 aansluit (ze zijn dan ook ge-daisychained)
Ik dacht dus zelf dat dit waarschijnlijk kwam omdat de 74hc165n ook data stuurt terwijl de sd kaart data stuurt, maar de cs pin is wel hoog, dus dit zou niet mogen gebeuren. Verder zie ik ook geen fouten in mijn schema en na eindeloos nameten kom ik er niet meer uit, wellicht dat één van jullie iets kan zien?
Datasheet 74hc165n
Schema
Board
Ik dacht dus zelf dat dit waarschijnlijk kwam omdat de 74hc165n ook data stuurt terwijl de sd kaart data stuurt, maar de cs pin is wel hoog, dus dit zou niet mogen gebeuren. Verder zie ik ook geen fouten in mijn schema en na eindeloos nameten kom ik er niet meer uit, wellicht dat één van jullie iets kan zien?
Datasheet 74hc165n
Schema
Board