Toon posts:

Nieuwe Mediaplayer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is tegenwoordig zo veel keuze dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Dus hopelijk is er iemand die me een beetje op weg kan helpen.
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe mediaplayer.

Wat ik er zeker op wil hebben is het volgende:
Bedraad netwerk (draadloos zou ook leuk zijn, maar niet van heel groot belang)
Harde schijf (ik zou er graag een harde schijf van minstens 1 TB in stoppen)
USB-poorten
ondersteuning voor alle video/audio/ondertitel-formaten (.mkv, bluraydisc, iso noem het maar op)
Automatisch bibliotheek bijwerken op de mediaplayer zelf net als XBMC bijvoorbeeld doet. Ik wil namelijk niet net als bij een ACRyan Playon op m'n computer zo'n bibliotheek maken en bijwerken. Als dit via het apparaat zelf allemaal kan, al is het via een addon, dan zou dat heel erg handig zijn.
wat ik graag zou gebruiken is trakt.com, zou dus ook gebruik maken van het bovenstaande.
mogelijkheid voor continu doorspelen (bijvoorbeeld een folder met allemaal afleveringen van een seizoen)
mogelijkheid voor aanpassingen d.m.v. (door gebruikers gemaakte) addons (niet heel belangrijk, maar zou wel een hele grote + zijn)
En graag wel redelijk stil apparaat.

Wat niet noodzakelijk is maar ook leuk zou zijn:
usenet downloader
Nederlands (menu etc.)
sleep timer (ik zet altijd m'n tv op sleeptimer, maar als m'n tv uitgaat, blijft m'n mediaplayer altijd nog draaien. Na verloop van tijd op standby, maar helemaal uit zou wel handig zijn)

Zijn er hier misschien mensen die zo'n apparaat die aan deze eisen voldoet hebben of weten van zo'n apparaat?
Laat het me dan weten.
Ik heb natuurlijk wel bij de pricewatch gekeken, maar daar kun je natuurlijk niet selecteren op al deze eisen, vandaar dit topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Ik heb sinds vanmiddag de Eminent 7385.
Hij voldoet in iedergeval aan alle formaten afspelen.Ook 3d iso`s speelt deze met gemak af.
Bibliotheek bijwerken weet ik niet,heb alles via mijn computer er op gezet en in mappen geplaatst (zelf mappen namen gegeven en daarin geplaatst.
Er zit een knop op om het apperaat voledig uit te zetten.
Trakt.com weet ik niet of dat deze speler dit doet,het beste mocht je intresse hebben even naar eminent op het forum gooien.
Wat voor mij erg belangrijk was is de 3d weergave van 3d iso`s en dat gaat voortreffelijk.
Zelfs als er geen ondertitel in zit en die er bij plaats(bij de iso) geeft i deze weer.
Ik heb er een 2T harde schijf in geplaatst wat erg makkelijk is en ook er zo weer uit te halen valt(slede).
En natuurlijk een nederlands menu aanwezig.
Heb me nog niet verdiept in usernet downloaden maar ga dit wel in de toekomst bekijken hoe en wat.
Het aperaat is in mijn oren stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 12:47
Trakt.com zegt me helemaal niets. Wat is dat eigenlijk?
Zelf een database bijhouden in de speler is juist iets wat maar heel weinig spelers ondersteunen.

De Popcorn Hour A-300/C-300 is volgens mij de enige speler die dit kunnen. Of je moet voor een HTPC gaan.

Een mediaspeler als download apparaat is sowiezo niet zo goed idee. Het zijn geen krachtige apparaten. Ook hier is een HTPC beter geschikt voor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B___MAN
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 21:42
Ik volg dit topic even met veel interesse.

Ik heb op dit moment een Eminent 7080.
Prima apparaat. Speelt zowat alles af.
Geen 3d iso's maar dat hoeft voor mij ook niet.

Gebruik hem ook om via bittorrent & Nzbget om wat te downloaden.
Werkt ideaal. Vanaf mijn telefoon NZB's & torrents uploaden.
Bij thuis komst staat alles klaar om te kijken.

Nu mis ik alleen een mooie interface & een optie dat hij de film informatie van internet haalt zodat je een mooie bibliotheek krijgt.

Tja, je wilt altijd beter. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat op dit moment nou de beste mediaplayer is. Heb op dit moment een WDTV Live streaming maar die heeft door het ontbreken van een heatsink/fan nogal wat vastloop problemen. Dus wat is op dit moment de beste 'gewoon' zonder gezeur werkende mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Zelf maak ik al enige tijd gebruik van een Dune HD TV-101 om te streamen vanaf een Synology DS212j. Werkt perfect en het is een een niet al te dure oplossing. Met Yadis nog een mooie catalogus opmaken en je hebt een perfecte mediaspeler. Als een harde schijf een must is, is er nog de iets duurdere TV-301

[ Voor 0% gewijzigd door S1NN3D op 11-10-2012 07:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Verwijderd schreef op woensdag 10 oktober 2012 @ 19:57:
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat op dit moment nou de beste mediaplayer is. Heb op dit moment een WDTV Live streaming maar die heeft door het ontbreken van een heatsink/fan nogal wat vastloop problemen. Dus wat is op dit moment de beste 'gewoon' zonder gezeur werkende mediaplayer.
Een perfecte geen gezeur mediaspeler met een prettig prijskaartje is mijn ogen de al genoemde Dune 101 TV.
Een simpele maar doeltreffende en begrijpelijke interface met goede streamings capaciteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-09 22:19
Ik gebruik zelf al een tijdje een Playon hd mini.
Maar nu zoek ik voor mijn opa een goedkope en simpel te gebruiken mediaspeler.
Hij is nu 82 jaar oud, maar hij is al meer dan 10 jaar niet weg te slaan achter de PC.
Ik heb hem laatst geleerd te downloaden via usenet, en hij download en brand nu zelf dvd's.
Alleen nu wil hij een mediaspeler om dvd's te sparen, en ook HD materiaal te gebruiken.
Ik zoek dus een mediaspeler die hij gaat gebruiken met een externe schijf (dus er hoeft geen schijf in).
Deze moet simpel te bedienen zijn (dus geen android), maar wel een snelle chip hebben voor o.a. blu-ray iso's. Ik zat zelf te denken aan de Mede8er MED400X2, maar jullie advies is welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Zie mijn reactie boven die van jou. Mede8er, AC-Ryan, etc hebben allemaal een Realtek chip met de bijbehorende interface. Op zich niks mis.

Echter een paar collega's van mij hebben na een realtek speler nu de Dune 101 TV en zijn allemaal van mening dat de interface van de Dune prettiger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-07 00:31
Volgens mij kun je niet zo veel met foto's doen bij die Dune. Denk dat ik ook voor de Mede8er MED400X2 ga. Zit nog wel een beetje te twijfelen over de Asus O! Play mini plus, maar bij de MediaMarkt gaf ze me het advies om voor de Mede8er te gaan. Die is wat beter in de updates en heeft een duidelijk menu etc.

Externe schijf (Hitachi Touro 2TB, USB 3.0) van de Macro erbij voor € 60,50 en ik ben klaar denk ik. Tenzij jullie me andere dingen aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De menu structuur van Dune vind ik persoonlijk erg helder. Deze is basic opgezet en hiermee kun je eenvoudig alles instellen. De menustructuur van Mede8er ken ik niet dus kan er weinig zinnigs over zeggen.

En wat wil je nog meer doen met foto's op je mediaspeler? Mijn Dune kan prima een diashow van de foto's weergeven. Dat is in mijn ogen voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Ik had op een site kruisjes zien staan bij allerlei foto-weergaven. Blijkbaar klopt dit dan niet. Ook mooi dat voor een leek de Dune HD tv-101 net zo makkelijk te hanteren is als de Mede8er MED400X2S. Ik begrijp dat de Dune ook mooier beeld geeft. Misschien moet ik dan toch maar voor de Dune gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik denk dat een leek beter met een Dune overweg kan met de Mede8er (of andere Realtek apparaten).

Bij HD materiaal (720P en 1080P) vind ik een Dune mooier geven dan een Realtek speler Bij DVD en zeker incerlaced (576i, 480i) vind een Realtek speler het weer beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Ok, dank je Athome. Het blijft toch steeds het 1 of het ander...er is er gewoon geen uitgesproken beter denk ik zo. Ga maar een muntje opgooien :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Wat is beter,

Realtek spelers is gewoon een grote eenheidsworst. Alle Realtek merken hebben dezelfde bugs en bieden vrijwel dezelfde mogelijkheden. Daarnaast bieden ze bij ouder beeldmateriaal wat beter beeld.

Sigma spelers (waaronder de Dune) hebben veel meer variaties. Dune biedt een goede ondersteuning voor diverse beeld- en audioformaten met een simpele maar erg overzichtelijk interface.

WD-spelers zijn niet duur hebben fraaie interface maar laten vooral op DVD vlak steken liggen.

Popcorn Hour speles hebben een fraaie interface met veel mogelijkheden die niet allemaal even goed uitgewerkt zijn en net als Dune goede ondersteuning voor Beeld- en audioformaten. Popcorn Hour is wel weer wat duurder.

Alles bij elkaar vind ik Dune gewoon het beste pakket hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:16
Heb pas geleden mijn MED500x2 terug gestuurd.
Ik weet niet of je XBMC gewend bent? Maar wat een achteruitgang!
(weet natuurlijk niet hoe dat met andere spelers zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Het is maar helemaal wat je verlangt.

Voor mij zijn systemen als XMBC veel te veel van het goede. Mijn Dune Base 3.0 precies wat ik wil en met het gemak wat ik wil. HTPC's bieden te veel mogelijkheden met te weinig bedieningsgemak. Hoe meer mogelijkheden, hoe ingewikkelder alles wordt.

Het zit er allemaal fraai uit en kan veel maar het is nog altijd eenvoudiger om gewoon een CD in de cd-speler te leggen en dan op play drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
Dus als ik het goed begrijp, moet je als je veel DVD materiaal hebt, geen sigma speler kopen?
Dit is weer in verband met mijn Opa.
Hij zoekt een makkelijk te besturen mediaplayer, en hij heeft meer dvd's dan HD Content (vooral oude westerns).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:52

DjVe

Hatsaflats!

D-Link Boxee Box met een simpele Nas ook geen optie? Speelt alles af, is redelijk stil (heb hem zelf nog wat gemod) en heeft vrijwel alle functionaliteiten van XBMC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Sta ik op punt om de Dune HD tv-101 te gaan bestellen, krijg ik van een vriend van me bericht dat hij de AC RYAN playon HD2 mini vanuit zijn winkel aan me kan geven voor 40 euro. Scheelt toch weer 60 euro met de Dune. Echter twijfel ik zelfs nog, omdat de gebruikerservaringen niet altijd geweldig zijn bij de AC Ryan. Kan iemand me adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Mijn WDTV Live hub speelt prima DVD's af inclusief menu, dus ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt :?.

Ding heeft ook nog een mooie interface inclusief Library die automatisch de gegevens (thumbs/backgrounds/filminfo) erbij zoekt in tegenstelling tot veel andere players.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Rev! schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 15:18:
Mijn WDTV Live hub speelt prima DVD's af inclusief menu, dus ik snap niet helemaal waar dat vandaan komt :?.
In het desbetreffende topic van de WD kom ik anders genoeg tegenovergestelde verhalen tegen.

De AC-Ryan voor 40 euro is goede optie. Het gaat vast om versie 2. Versie 1 is eigenlijk beter.
Zoals je al aangeeft, lees je genoeg problemen met de AC-Ryan.

Mijn ervaring met de AC-Ryan versie 1 is op zich goed. Alleen streamen gaat een stuk minder met deze versie. Samen met een prettigere interface van de Dune, zou ik toch niet gauw een AC-Ryan weer kopen. Ook al is de prijs maar 40 euro maar dat is mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakels
Helaas is het de versie 2 hoor ik net...lastige beslissing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
Mijn Opa heeft niet eens een router.
Dus het gaat echt om het afspelen van de films vanaf een externe schijf.
En het apperaat wordt ook niet op internet aangesloten.
Pagina: 1