• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 16:47
Hey Tweakers,

heb een probleem met mijn HD281D van Hannspree.
zodra ik het beeldscherm aandoe samen met mijn pc
begint hij te knipperen zodra ik windows in kom, dit duurt
dan ong ~15 minuten waarna ik hem kan gebruiken..

Tamelijk irritant dus, het wil ook nog weleens voorkomen
dat hij mijn pc helemaal niet herkent en dan dus maar niets
doet..

iemand een idee wat er is fout gegaan?

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:39

Fordox

00101010

misschien is een lijstje met pc onderdelen wel handig, en een filmpje van wat er precies gebeurd kan ook van toepassing komen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
Bekend probleem :).

Condensatoren op de voeding die rot gaan worden / zijn aant worden.
De volgende stap wat ook een defect kan worden is het paneel die gaat strepen en wazig worden.( wat komt omdat de printplaat met de connectoren rot is )
Zoals YouTube: Hanns G 28" problem
( 2 verschillende defecten ).

Heb toevallig van het weekend er 1 gefixt voor een maat van me, helaas een ander met het paneel probleem die richting de spareparts mocht.

edit : YouTube: Hanns-G-HG281D
Zoals dit ?, en dan gaat hij ineens uit en niet meer aan ?, klinkt als het printje van je connectoren.
Maar goed dat weetje pas zeker als je hem kan laten nakijken, zo niet dan kan het erg prijzig worden.

[ Voor 42% gewijzigd door Mektheb op 06-10-2012 18:58 ]

• Milan93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-02 16:47
Mektheb schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 18:54:
Bekend probleem :).

Condensatoren op de voeding die rot gaan worden / zijn aant worden.
De volgende stap wat ook een defect kan worden is het paneel die gaat strepen en wazig worden.( wat komt omdat de printplaat met de connectoren rot is )
Zoals YouTube: Hanns G 28" problem
( 2 verschillende defecten ).

Heb toevallig van het weekend er 1 gefixt voor een maat van me, helaas een ander met het paneel probleem die richting de spareparts mocht.

edit : YouTube: Hanns-G-HG281D
Zoals dit ?, en dan gaat hij ineens uit en niet meer aan ?, klinkt als het printje van je connectoren.
Maar goed dat weetje pas zeker als je hem kan laten nakijken, zo niet dan kan het erg prijzig worden.
Yess, dat is precies wat hij doet.. Wat kost het precies om het te laten maken als het het printje is?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:49
Milan93 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:56:
[...]

Yess, dat is precies wat hij doet.. Wat kost het precies om het te laten maken als het het printje is?
Dat ligt aan het echte defect, als het de chip is dan is de kans groot dat het een ritje kliko gaat worden, want de degene die het plaatje met de chip kan leveren is Hanns-G en die doen dat niet tenzij jij hem opstuurt en hun hem dan fixen.
( dan is een nieuwe goedkoper )

Als het een paar condensatoren is kan je het wel bij een Elektronica boer laten vervangen.