Toon posts:

Vcore lager dan normaal.. Kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Celeron 500 mhz MMX processor, en die vind ik (ben een zeurpiet , maargoed) te warm worden. Nou heb ik wat uigevonden, maar ik weet niet of dat wel kan zonder dat het slecht is voor de processor.

Ik heb ik de bios, de VCORE lager gezet. Standaard is dat voor m'n processor (volgens de bios) 2.0 volt. deze heb ik verlaagd naar 1.80(!). Nu wordt ie dus bijna 9 graden koeler dan daarvoor.

Kan ik dit gewoon zo laten staan? de pc is stabiel. nog niks vreemds gemerkt.

Wie weet het antwoord?????

Alvast bedankt,

Techwarrior

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:56
hij is toch stabiel, antwoord: Ja het kan

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

Topicstarter
is dus niet schadelijk voor de processor itself??

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 29 maart 2001 15:04 schreef Techwarrior het volgende:
is dus niet schadelijk voor de processor itself??
nope

Verwijderd

De Vcore lager zetten is niet schadelijk voor CPU (te hoog natuurlijk wel >:)). Een advies: je PC lijkt misschien stabiel op 1.9v in WindHoes, maar probeer eens UT of Q3A te spelen, of laat een tijdje een demo lopen. Als hij niet re-boot of crashed is ie pas echt stabiel :).

Hoe warm/heet wordt je CPU eigenlijk ?!

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Op 2.0 volt werd ie idle zo'n 41/42 graden , met games 47/50. vind ik persoonlijk te warm.

Nu wordt ie idle 34/35 graad, onder stress (uurtje quaken) rond de 40.

De standaard intel cooler zit erop.

Verwijderd

Topicstarter
Ow en trouwens, ik heb al ge-gamed op 1.8 volt.. niet te weinig ook. en hij is niet gecrashed of wat dan ook..

De temperatuur in de kast is 27C normaal gebruik, rond de 30 als ik ge-gamed heb.. heb wel een extra 80x80 mm fannetje erin gezet, die zuigt van binnen naar buiten.

Complete specs :

Celeron 500
ABit be6
128 MB geheugen
4.8 GB Hd (2x2.4)
50x asus cd-rom
Voodoo2 12 MB
Intel740
SB AWE64
Realtek 8029 netwerk kaart
1.44 MB Floppy

Verwijderd

Lijkt me prima in orde.:)

Mijn K7-600@800 wordt idle zo'n 30C en stressed 33C. Maar ik heb dan ook een Mega-Koeler. Btw met de kast open wordt ie max 29C.

Keep on gaming >:)

Verwijderd

btw je kunt die extra fan beter naar binnen laten blazen... naar buiten doet je voeding al....
Pagina: 1