Audio streamen via context menu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik ben een beetje aan het oefenen met Linux (Xubuntu) en er is iets waar ik met Google echt niet uit kom.
Onder Windows 7 kan ik eenvoudig rechts klikken op een mp3 bestand of een map met mp3'tjes in en dan staat daar de optie "Afspelen met Onkyo TX-8050".
Deze optie streamt de bestanden over mijn netwerk naar mijn Onkyo DLNA receiver.
Ik heb gevonden dat dit eigenlijk Windows Media Player is die verweven zit in de context menu's, maar het is wel verrekte handig.

Is er een mediaplayer/server onder linux die een gelijkaardige functionaliteit biedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je wilt dus zeggen dat je met de optie in W7 in feite WMP start, en die je Onkyo gebruikt om geluid te geven? In zo'n geval moet je even zoeken hoe je je Onkyo kan toevoegen als geluidskaart, zodat je die kan selecteren in een programma om via af te spelen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-07 16:59
Er zijn vergelijkbare opties onder linux (bijvoorbeeld GUPnP)

overigens was het wel wat te vinden op google, waaronder:

http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=1491399

Ik zag zo gauw geen context menu plugin voor nautilus (of welke filemanager je ook gebruikt), maar het zou me niet verbazen als zoiets wel bestaat.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hoeft alleen maar te weten wat je moet draaien om je muziek via het apparaat te laten klinken, dan maak je de context entry zelf ;).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:23
Je zou ook nog met Wireshark kunnen kijken wat er precies gebeurt tussen je PC en de receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
ThinkPadd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 15:58:
Je zou ook nog met Wireshark kunnen kijken wat er precies gebeurt tussen je PC en de receiver.
Ik heb er nog nooit naar gekeken, maar volgens mij kom je daar in dit geval niet heel ver mee. DLNA is een gesloten protocol AFAIK en als 't dus niet neerkomt op platte tekst / JSON / XML oid over de lijn gooien dan kom je waarschijnlijk een "onleesbare brei" aan 't reverse engineeren. Met wat pech zit daar ook nog wat encryptie of andere verhaspeling overheen. Maar pin me er niet op vast; even kijken (idd met Wireshark) kan natuurlijk nooit kwaad.

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 08-10-2012 16:05 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartijn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-07 13:21
gelukkig is DLNA gebasseerd op upnp a/v en kun je de specificaties gewoon opzoeken. niet zo heel erg gesloten.

http://blog.brixit.nl - Programming, electronics and guitars. http://debestesupermarktpizza.nl - pizza

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hold
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ziet er veelbelovend uit, al heeft Xubuntu Thunar ipv Nautilus, maar dat kan ik wellicht veranderen.

Ik heb al geluid uit mijn versterker gekregen met hulp van een paar programma's, al ben ik er nog niet helemaal achter hoe me dit precies gelukt is. 8)7
We prutsen nog een beetje verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:14

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Hold schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 18:08:
Ziet er veelbelovend uit, al heeft Xubuntu Thunar ipv Nautilus, maar dat kan ik wellicht veranderen.
Niet nodig...

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1