Fedora installatie hangt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iZi
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-02 14:58

iZi

Leuker kan ik het niet maken..

Topicstarter
Ik ben al de hele dag bezig met een probleem waar ik maar niet uit kom.

Ik heb net een nieuwe PC in elkaar gezet met een
- Gigabyte 870A-UD3 moederbord,
- AMD FX-6100 cpu
- Corsair Vengeance 2x4GB 1600mhz memory.

Mijn installatie wil ik doen op een OCZ Vertex 30GB SSD.

Ik heb de installatie van zowel Fedora 16 als 17 (x64_86) geprobeerd via een USB DVD-ROM en een IDE DVD-ROM.

Het probleem:
Ik kan booten van de DVD zowel Fedora 16 als 17.
Als ik boot middels de USB DVD-ROM krijg ik een interface te zien waar ik twee opties kan selecteren
"install or upgrade Fedora"
"Troubleshoot"

Bij het selecteren van optie 1 om Fedora te installeren kom ik in een grijs scherm terecht met een cursor in de linkerboven hoek. Vervolgens duurt het 15 min en komen er meldingen tevoorschijn "rcu_sched detected stalls on cpu 0 t/m 5" en de melding "rcu_sched detected stalls on cpus/tasks"

Als ik boot middels de IDE DVD-ROM kom ik direct in de graphical user interface waar ik ook één optie kan selecteren.
"Press any key to enter the menu"

"Booting Fedora 17 in 3 seconds"

Als ik wacht tot de teller op 0 staat, gebeurd er helemaal niets en hangt de installatie. Ook als ik enter in geef kom ik in een menu met meerdere opties terecht, als ik een van de andere optie selecteer gebeurd er niets en hangt de installatie.

Ook installatie in text mode werkt niet.

Wat mij opvalt is dat de BIOS van het moederbord op FEF staat, terwijl de laatste versie op de website van Gigabyte FEE is voor dit moederbord.

Wie kan mij hierbij helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iZi

iZi

Topicstarter
Zojuist een Windows 7 Pro installatie CD geprobeerd en die werkt gewoon zonder problemen.

Ook Ubuntu Server 12.04 amd64 hangt bij installatie

[ Voor 23% gewijzigd door iZi op 06-10-2012 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vreemd, ik heb een Gigabyte GA-990FXA-UD5 moederbord met FX-8150 CPU en geen enkel probleem. Juist het tegenovergestelde eigenlijk, als ik Windows 7 zou willen installeren, krijg ik een BSOD voordat de installer ook maar iets kan weergeven. Ik heb niet gestart met Ubuntu, maar gelijk Debian netinstall gepakt om te installeren.

Heb je ook al geprobeerd met je BIOS instellingen op default en failsafe default? Als je je CPU of geheugen een OC hebt gegeven, zet die dan terug op default/automatisch en probeer 't opnieuw.

Ik zou toch even verder kijken naar je BIOS. Het kan niet dat je een nieuwere hebt dan beschikbaar is. Heb je ook al op de error gezocht? Wellicht dat je een kernel parameter mee moet geven.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iZi

iZi

Topicstarter
Ja ik heb de BIOS settings ook op default gezet, ook fail safe default, maar dat mocht niet baten.

Ik heb de laatste BIOS versie die op de website van Gigabyte vermeldt staat ook maar geflashed. Het moederbord werkt nu met versie FEE. Ook dat mocht niet baten.

Als ik met de meldingen op Google zoek, kom ik niet veel concrete oplossingen tegen. Iemand die zegt dat zijn geheugen errors gaf na memtest. Ook ik heb meteen een memtest gedaan, zonder errors. Dus geheugen is het probleem niet.

Iemand anders zegt dat zijn videokaart het probleem was. Toevallig heb ik twee videokaarten hier en beide geprobeerd. Ook zonder succes.

Inmiddels ben ik er wel achter waarom ik met een USB DVD-ROM een ander menu krijg dan de IDE DVD-ROM. Dit heeft te maken met de EPI instelling op de IDE DVD-ROM. Als ik de EPI instelling enable kom ik automatisch bij het booten terecht in een grafische menu. Als de instelling op disable staat heb ik hetzelfde menu als op de USB DVD-ROM.

Verder heb ik ook inmiddels een 32bit versie van Fedora 17 geprobeerd. Ook die blijft hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 11:45
Hé Denys! Lekker aan het hobby'en?
<ontopic>Probeer de kerneloptie "acpi=off" eens, kun je opgeven vlak voordat de kernel start. Vaak gooit ACPI roet in het eten bij dit soort vage problemen.
Zie ook http://fedoraproject.org/..._problems#Can.27t_install
</ontopic>

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
acpi=off is wel héél rigoreus :o
Het zou, met die parameter, zo kunnen zijn dat er maar éen core herkend wordt.
Een dump van dmesg, nadat je hebt opgestart met acpi=off, geeft wellicht meer inzicht in de oorzaak.

Je kan de ACPI-tables 'capturen' met acpidump: https://lesswatts.org/projects/acpi/utilities.php
https://lesswatts.org/projects/acpi/overridingDSDT.php
En/of de originele overriden: https://lesswatts.org/projects/acpi/overridingDSDT.php

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Pagina: 1