[iPhone 4S] Nieuwe sim, wel gsm en 3g, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:51
Beste tweakers,

geen idee of ik hier goed zit met mijn vraag. Het gaat om een iphone 4s van mijn vriendin. Ze komt uit frankrijk en heeft daar de iphone ook gekocht. Natuurlijk heeft ze niks aan de iphone zonder internet in nederland en daarom hebben we voor haar een nieuwe abonnement besteld bij (ben.nl)

De simkaart is dag later geleverd en we hebben het vervangen met haar franse simkaart. Geen rare fratsen, pincode ingevoerd en ik heb haar gelijk gebeld met mijn telefoon. Ik verstond haar prima en smsen was ook geen probleem. Ik dacht laat ik ook even de internet (3g) testen om zeker te zijn dat alles het doet. Dus ik zet eerst de wifi uit en de icoontje veranderd in 3g. Ik dacht: mooi! maar toen ik eenmaal safari opende krijg ik het volgende melding:

Could not activate cellular date network: You are not subscribed to a cellular data service. Naja dat is raar dacht ik bijmezelf dus ik starte het telefoon opnieuw op. Nogmaals het zelfde probleem.

Dus ik google eventjes op 'ben en iphone" en ik kom vervolgens op deze website: http://www.ben.nl/pagina/iphonesettings --> wifi weer aangezet op de iphone , naar hetzelfde link gegaan en de instellingen gedownload en geinstalleerd --> resultaat, het werkte nogsteeds niet. Opnieuw opgestart, mocht niet baten.

Toen dacht ik bijmezelf dat haar jailbreak wel mogelijk een probleem zou opleveren --> geupdate van ios 5.0.1 naar ios 6 (en daarbij dus de jailbreak gewist). Probleem nogsteeds niet opgelost. Opnieuw de instellingen gedownload, mocht nogmaals niet baten.

Ik wilde ben opbellen, maar natuurlijk kan je daar alleen van maandag tot vrijdag terecht. Nu heeft het geen haast maar als ik het tussentijd kan oplossen (met jullie help) zou ik dat graag willen.

Weet iemand welke truc's ik nog meer kan uitvoeren? alle hulp is erg gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:02
Ik zou als eerste de SIM kaart in een andere telefoon stoppen en daar internet mee proberen - dat is DE manier om uit te sluiten of het aan de SIM of telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Ik heb even de simkaarten omgeruild met mijn telefoon (iphone 4). Het blijkt dus aan de simkaart te liggen. Ik denk dat er niks anders te doen is dan wachten tot maandag en ben opbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Geloof eerlijk gezegd niet dat het aan de SIM ligt, maar aan de APN-settings. Probee ze eens handmatig in te voeren.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Op haar iphone 4s is dat niet mogelijk een via http://www.unlockit.co.nz/#_Custom wel. Maar dat heeft ook niet mogen baten. Met mijn t-mobile sim in haar iphone 4s werkt het zonder problemen. En haar ben sim in mijn iphone 4 geeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 00:03
Ik ben eerder ook lid geweest bij Ben en ze hebben een omslachtige manier voor het instellen van de APN maar het werkt, zorg wel dat je je Wifi uitgeschakeld hebt om zeker te zijn dat je 3G verbinding werkt!

1. Plaats in de iPhone een simkaart van een andere provider bijv KPN, Vodafone, Telfort, etc.

2. Ga naar Instellingen > Algemeen > Netwerk > Mobiel Data Netwerk.

3. Verwijder je simkaart en plaats je Ben simkaart in het toestel (niet uit het Mobiel Data Netwerk menu gaan).

4. Stel nu bij internet als APN "internet.ben" in en open Safari en probeer een webpagina te openen.

5. Als je alles goed gedaan hebt en je hebt internet kan je nu het Mobiel Data Netwerk gewoon wegklikken.

Succes! ;)

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Bedankt voor je reactie, helaas heb ik die optie niet om "mobiel data netwerk" te configureren op de iphone 4s (of mijn iphone 4). Anders had ik het wel geprobeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
FireBladeX schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:42:
Bedankt voor je reactie, helaas heb ik die optie niet om "mobiel data netwerk" te configureren op de iphone 4s (of mijn iphone 4). Anders had ik het wel geprobeerd :(
Vandaar stap 1

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
dat wordt nog een lastige taak. Want ik zie nu dat Ben onder Tmobile valt. laat ik nu juist tmobile hebben.

Ik heb ook apn proberen te veranderen via iPhone Configuration Utility, maar mocht ook niet baten. Ik ben benieuwd wat er in de instellingen van kpn (of andere provider zit) waardoor het ineens wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 16:02
Ik vermoed dat Mixpower bij stap 1 bedoeld "plaats een SIM van willekeurige welke provider, waarbij 3G het wel doet zodat je het 'Mobiel Data Netwerk' menu beschikbaar hebt"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-10 00:03
vanaalten schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 11:36:
Ik vermoed dat Mixpower bij stap 1 bedoeld "plaats een SIM van willekeurige welke provider, waarbij 3G het wel doet zodat je het 'Mobiel Data Netwerk' menu beschikbaar hebt"?
Inderdaad, geen T-Mobile gebruiken want die heeft die optie ook niet (bij mij in IOS6 wel maar is zakelijk)

Beste is om een vodafone of kpn sim even van iemand te lenen.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Deze ochtend kreeg mijn vriendin een mail van ben, dat ze nu kon inloggen op de website. Dit heb ik dus gedaan en alles zag er normaal uit. Toen dacht ik, laat ik het weer eens proberen... en ja hoor, nu werkt het gewoon!

Probleem heeft van zichzelf opgelost. Misschien moest het internet nog geactiveerd worden ofzo? Geen idee... maar bedankt voor jullie hulp O+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Het komt voor dat hij niet goed op het netwerk staat/stond, of dat er in het systeem nog een verkeerde instelling staat, het blijven computers. Fijn dat het opgelost is.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Pagina: 1