• DMDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-11-2025

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende.
Ik heb een LG 47LM760S LED tv en een LG BH7420P Home Cinema Set. Allemaal prachtig.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid van de tv via ARC op de speakers van de Home Cinema Set te krijgen. Ik heb speciaal een kabel (HDMI High Speed) besteld die ook ARC ondersteund.
Ik heb op de tv al geprobeerd om de speakers aan/uit te zetten, via externe speakers etc etc.
Ik krijg het niet voor elkaar.

Kan iemand me helpen ?

Alvast bedankt!

Douwe

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:50
Heb je de juiste ingangsbron geselecteerd op de versterker? En de HDMI kavel ingestoken op de juiste poorten (vaak werkt ARC niet op alle poorten, maar op 1 per apparaat)

Anders is een simpele optische kabel ook een snelle oplossing voor alle ellende.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
Danny the dog schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:31:
Heb je de juiste ingangsbron geselecteerd op de versterker? En de HDMI kavel ingestoken op de juiste poorten (vaak werkt ARC niet op alle poorten, maar op 1 per apparaat)

Anders is een simpele optische kabel ook een snelle oplossing voor alle ellende.
Ik heb inderdaad de juiste ingangsbron gekozen en op de tv ondersteund de eeste hdmi ingang ARC, staat er ook bij vermeld. Helaas werkt een optische kabel niet, want de Home Cinema Set heeft geen optische ingang...

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:50
DMDude schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:12:
[...]

Ik heb inderdaad de juiste ingangsbron gekozen en op de tv ondersteund de eeste hdmi ingang ARC, staat er ook bij vermeld. Helaas werkt een optische kabel niet, want de Home Cinema Set heeft geen optische ingang...
Die set heeft wel degelijk een optische ingang http://www.kieskeurig.nl/...0p/specificaties/1053217/

Kan zijn dat ie geen ARC ondersteunt. ARC betekent nl dat het geluid 'tegen de kijkrichting in' wordt teruggestuurd door de HDMI kabel, oftewel dat je de HCS met HDMI aan je TV hangt en het geluid van de TV dankzij ARC via diezelfde HDMI kabel naar je HCS wordt gestuurd.

Daarvoor moeten beide apparaten dit ondersteunen, de HDMI kabel dat doen en natuurlijk de instellingen juist zijn in beide apparaten..

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• DMDude

DMDude

Enjoy the silence....

Topicstarter
Danny the dog schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 22:41:
[...]

Die set heeft wel degelijk een optische ingang http://www.kieskeurig.nl/...0p/specificaties/1053217/

Kan zijn dat ie geen ARC ondersteunt. ARC betekent nl dat het geluid 'tegen de kijkrichting in' wordt teruggestuurd door de HDMI kabel, oftewel dat je de HCS met HDMI aan je TV hangt en het geluid van de TV dankzij ARC via diezelfde HDMI kabel naar je HCS wordt gestuurd.

Daarvoor moeten beide apparaten dit ondersteunen, de HDMI kabel dat doen en natuurlijk de instellingen juist zijn in beide apparaten..
Zowel de Home Cinema Set als de TV ondersteunen ARC. DE Home Cinema Set heeft zelfs een aparte input optie hiervoor. Ook op de TV kan ARC ingesteld worden bij de geluidsinstellingen.
Vooralsnog werkt het niet. Ik denk dat ik het maar via een optische kabel ga doen...

[ Voor 13% gewijzigd door DMDude op 08-10-2012 23:10 ]