Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-07 11:46
Mijn vriendin heeft een tijd geleden een MSI Wind U250 gekocht en inmiddels is de snelheid er wel uit. Ik wil daarom de laptop een upgrade geven, mede dankzij deze review over de laptop. Er zit maar 2 GB geheugen in en ik denk dat een geheugenupgrade dus het meest voor de hand ligt. Een SSD plaatsen vind ik (nog?) niet de moeite waard. Indien de upgrade iets te duur uitvalt is nog even doorsparen voor een nieuwe al snel interessanter.

Nu twijfel ik hoeveel geheugen ik erbij moet plaatsen. De specificaties op de website van MSI vertellen me "DDR3, 2 SO-DIMM slots, Max: 4GB" maar er staat niet bij of dat 4GB per slot of in totaal is. Wat is het meest logische? Gezien eerdergenoemde review ligt 4GB per slot meer voor de hand.

Ook vraag ik me hoeveel geheugen bijplaatsen de moeite waard is. Is 8GB de moeite waard of heb ik aan 4GB al voldoende gezien de de rest van de specificaties? Ook heb ik ooit gehoord dat je beter twee dezelfde geheugenmodules naast elkaar moet zetten, waardoor 2 of 4 GB bijplaatsen (en de huidige 2GB laat zitten) niet tot de mogelijkheden behoort. Hoe zit dat eigenlijk?

Er zit nu de meegeleverde Windows 7 op en heb nog een Windows 7 64bit-licentie op de plank liggen. Software is dus geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:08

Fiber

Beaches are for storming.

Volgens http://www.interngeheugen...notebook-wind12-u250.html kan er twee keer vier Gig in...

Zo veel kost het niet, dus ik zou het maar gelijk goed doen denk ik.

En als je dan toch W7 64 bit gaat installeren, om dat geheugen te benutten, dan zou ik dat toch gelijk op een SSD doen. Ook die kosten niet veel meer tegenwoordig. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 06-10-2012 15:29 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Er is financieel nogal een verschil tussen 8GB aanschaffen of 4GB bijplaatsen. Ik kan me goed voorstellen dat het verschil tussen 6GB of 8GB nauwelijks te merken is met een 1,3Ghz processor.

Hoe weet ik welke oplossing mij het meeste 'value for money' oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:08

Fiber

Beaches are for storming.

Daar heb jij weer gelijk in, qua bang for buck kun je inderdaad beter alleen 4 Gig bijplaatsen. Een SSD ga je veel meer van merken, maar dat kan ook later nog natuurlijk.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Net even 4GB gehaald en bijgeprikt. Laptop is inderdaad een stuk sneller. Heb toegewezen videogeheugen verdubbeld naar 512 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is dus een "Wat moet ik kopen?"-vraag. Daarvoor hebben we: Componenten Aankoopadvies

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1