Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Topicstarter
Beste,

Ik heb een AC Ryan HD2 gekocht en wil hem nu draadloos laten connecten met mijn router en netwerk. Nu lukt dat met geen mogelijkheid en in de handleiding staat ook verder niets. Als ik op google zoek naar AC Ryan HD 2 aansluiten of draadloos kom ik meer kieskeurig.nl links tegen dan wat anders. Iemand enig idee welke settings je moet gebruiken en welke stappen je moet doorlopen in de mediaplayer om hem goed en juist te laten connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 18:28
De HD2 is een bedrade mediaspeler? Werkt niet out-of-the-box op wifi... misschien dat dit je probleem verklaard? Als je draadloos wilt dan moet je daarvoor nog een extra adapter aanschaffen... misschien heb je die al, maar dat kan ik niet opmaken uit je verhaal ;)

http://www.acryan.com/product/playonhd2/accessories/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
heb je er een wifi dongle of een WLAN usb adapter bij gekregen? zoja deze aansluiten en dan de AC ryan aanzetten, dan bij instellingen naar draadloze verbinding.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee geen dongle bij gekregen. Las wel dat het schijnbaar ook zonder zo'n dongle kan, iemand enig idee? Nu nog een winkel zien te vinden die zo'n dongle heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou dit ook werken of heb ik er specifiek 1 van AC Ryan zelf nodig? http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-098339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-06 22:21
Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:22:
Nee geen dongle bij gekregen. Las wel dat het schijnbaar ook zonder zo'n dongle kan, iemand enig idee? Nu nog een winkel zien te vinden die zo'n dongle heeft :P
Zonder WiFi dongle geen draadloze verbinding..
Zo'n ding is niet voor het warm houden van de USB poort he ;-)

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarschijnlijk heb ik er een nodig van AC Ryan zelf maarja nergens te krijgen dus. Ja Guusverschuren maar zonder foto of levertijd en 30 euro voor een stikje gaat me tever (adviesprijs 15 euro ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
IK heb gebruik zelf ook een AC Ryan hd 2 met zo'n wifi dongel. Mijn advies, gebruik een kabel voor het streamen gaat het echt veel te langzaam en filmpjes kijken op bijvoorbeeld Youtube is ook echt een drama. Ik heb die dongel trouwens voor 20 euro gekocht. Was toen gewoon goed te verkrijgen. IK heb geen andere dongel hier liggen om even te testen of die ook zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kabel gaat niet aangezien de router heel vervelend staat om vanuit daar een kabel te trekken. Ik doe het wel anders; Externe hdd in pc, filmpjes erop en pluggen in de AC Ryan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• len-art
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-10-2024
Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 19:28:
Kabel gaat niet aangezien de router heel vervelend staat om vanuit daar een kabel te trekken. Ik doe het wel anders; Externe hdd in pc, filmpjes erop en pluggen in de AC Ryan :)
ja zo doe ik het ook. Via het netwerk kopiëren duurt echt veel te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:34
Anoniem: 244101 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 14:51:
Waarschijnlijk heb ik er een nodig van AC Ryan zelf maarja nergens te krijgen dus.
Waarschijnlijk niet persé ééntje van AC Ryan maar gewoon één met een bepaalde chipset waarvoor de drivers in het apparaat aanwezig zijn. Ik kom via google bv meldingen over de Realtek 8192SU chipset tegen, deze wordt ook in honderden andere sticks gebruikt welke vanaf een paar euro te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
len-art schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 20:22:
[...]

ja zo doe ik het ook. Via het netwerk kopiëren duurt echt veel te lang.
Alleen hoe zorg ik er dan voor dat de films, muziek etc in de juiste mappen komen op de player? Met mijn externe hdd moet ik eerst de AC Ryan aanzetten en dan naar bestandsbeheer > USB > Hdd, is het niet mogelijk dat de AC ryan de films in de map films zet direct op de AC Ryan of kan dat dan alleen met een interne HDD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Voor Mediaspelers & HTPC's hebben we al een subforum namelijk...

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1