Samenstellen van migratie-PC

Pagina: 1
Acties:

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 08:53
Ik ben aan het zoeken naar een desktop met een specifieke functie: het uitvoeren van mailmigraties*

Eisen:
Compact. Het mac-mini formaat of Lenovo Q180 is helemaal mooi, maar zo klein en compact mogelijk
Connectiviteit. Ethernet en WiFi en liefst Bluetooth.
Headless. Videokaart is onbelangrijk.
Geheugen en kracht.
Opslagruimte.
Budget, 500 euro.

Is er een mooie compacte machine die zo geschikt is, of kom ik een heel eind met losse componenten (kleine case, klein MB, veel geheugen en processor?)

*Deze PC zal veel bestandsruimte kunnen gebruiken, een berg geheugen en liefst een hoop paralelle filetransfers naar het internet kunnen managen. Voornamelijk gaat het om migraties van PST bestanden en exchangeservers naar Google Apps. Dit gebeurt met een thread per user, waarbij mailbericht per user per seconde wordt gemigreerd server side. Hoe meer users tegelijk de machine kan handelen, hoe beter. Hier wat power beschikbaar hebben is dus een voordeel.

Is dit een slimme keuze?

wenslijst: MigratiePC

[ Voor 6% gewijzigd door RielN op 06-10-2012 13:15 ]

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-05 21:28
Wat is er mis met een Mac Mini of Lenovo?
Een Mac Mini server heeft een i7 quad core met hyperthreading, kan 16GB aan RAM aan en heeft een tweetal 7200rpm schijfjes (uit te breiden met Thunderbolt dingen als je meer snelheid of opslag nodig hebt).

Al gekeken naar Zotac? Die maken pc's die vaak worden gebruikt als Media Center pc.
Dell Optiplex 7010
HP Compaq Elite 8200 / 8300

Om er een paar te noemen.

while (! ( succeed = try ()));

• RielN
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-04 08:53
Dank je, ik kende Zotac niet.

Na contact met Google zou de AMD CPU het wel moeten klaarspelen om 25 users tegelijk te doen. We gaan de Zotac Zbox AD04 aanschaffen en deze testen. Zag er goed uit!

[ Voor 3% gewijzigd door RielN op 08-10-2012 16:54 ]