Wake on LAN: Draadloos?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 29-06 21:50
Ik zou graag mijn computer op afstand willen kunnen aanzetten, als ik bijvoorbeeld op school even snel een bestandje nodig heb en via teamviewer de pc wil overnemen.

Nu is er een Wake on LAN functionaliteit, alleen krijg ik dat niet werkend. Werkt dat ook draadloos?

- Ik zit draadloos gekoppeld aan de router (tp-link tl-wr1043nd) hier
- Heb een MEDIONR AKOYAR PC P5367 D met een Tp-link tl-wn821n wifi adapter

In het bios vind ik niks betreffende WoL terug, wel met Keyboard ps/2.

Nu is mijn vraag: Wat moet ik doen om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://revolutionwifi.blo...wake-on-wireless-lan.html ?
Google Wake-on-LAN wireless geeft genoeg resultaten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Raven op 06-10-2012 12:48 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-06 16:51

-36-

Trust me. I'm an amateur

edit: hier boven en onder zijn zinnigere antwoorden

[ Voor 77% gewijzigd door -36- op 06-10-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-07 07:31

GeeBee

Oddball

Als je netwerkkaart WoL ondersteunt, kun je dat aanzetten via de eigenschappen van die kaart.
Configuratiescherm > Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Kies je kaart
Bij mij (Atheros onboard adapter) > Tabblad Geavanceerd > Wake Up Capabilities > Instellen op Magic Packet oid...
En/ of Tabblad Energiebeheer > Alleen een magic-pakket mag de computer uit slaapstand halen.

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
GeeBee schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 12:51:
Als je netwerkkaart WoL ondersteunt, kun je dat aanzetten via de eigenschappen van die kaart.
Configuratiescherm > Apparaatbeheer > Netwerkadapters > Kies je kaart
Bij mij (Atheros onboard adapter) > Tabblad Geavanceerd > Wake Up Capabilities > Instellen op Magic Packet oid...
En/ of Tabblad Energiebeheer > Alleen een magic-pakket mag de computer uit slaapstand halen.
Dit staat bij aan. Echter zit ik draadloos en heeft de draadloze adapter deze instelling niet. Kan ik een oude router als acces point instellen en die bekabeld aan de pc zetten? Of werkt het dan nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Als je de pc die je wilt gebruiken WOL ondersteunt, gaat het denk ik wel lukken.
Dus dan zou je iets krijgen als dit?

--[internetverbinding]--> Router TP-Link --[via wifi]--> Oude router --[via kabel]--> Medion PC

Moet lukken lijkt me wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
GeeBee schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 01:29:
Als je de pc die je wilt gebruiken WOL ondersteunt, gaat het denk ik wel lukken.
Dus dan zou je iets krijgen als dit?

--[internetverbinding]--> Router TP-Link --[via wifi]--> Oude router --[via kabel]--> Medion PC

Moet lukken lijkt me wel.
Klopt ja. Echter, waar moet het packet heen worden gestuurd? De pc of de oude router?
Ik weet niet zeker of de pc WOL ondersteund, zie er in het bios niet veel over terug..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:57
Zo'n magic packet wordt naar je computer gestuurd, zodat de computer begrijpt dat ie weer aan moet. Ten eerste moet de netwerkkaart de WOL functie ondersteunen, ten tweede moet het moederbord een aantal ''Power on...'' functies ondersteunen. Hoe is die netwerkkaart aangesloten? (PCI, USB)

Om vanaf een externe locatie een packet te sturen moet de desbetreffende router thuis wel begrijpen naar welk MAC adres het packet heen moet. Ook in de router zal je wellicht het één en ander moeten aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
Stef42 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 09:42:
Zo'n magic packet wordt naar je computer gestuurd, zodat de computer begrijpt dat ie weer aan moet. Ten eerste moet de netwerkkaart de WOL functie ondersteunen, ten tweede moet het moederbord een aantal ''Power on...'' functies ondersteunen. Hoe is die netwerkkaart aangesloten? (PCI, USB)

Om vanaf een externe locatie een packet te sturen moet de desbetreffende router thuis wel begrijpen naar welk MAC adres het packet heen moet. Ook in de router zal je wellicht het één en ander moeten aanpassen.
USB. In de router kan ik poortforwarden.

Mijn bios:
Afbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg59/scaled.php?server=59&filename=bios2a.jpg&res=landingAfbeeldingslocatie: http://desmond.imageshack.us/Himg88/scaled.php?server=88&filename=biosu.jpg&res=landing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Dat Wake on USB heeft vlgs mij alleen te maken met bv het drukken op een toets of bewegen van de muis om je pc uit de slaapstand te krijgen. Niet met netwerk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Netwerkzaken hebben op GoT een eigen subforum, gek genoeg "Netwerken" genoemd ;)

Move PMG -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
GeeBee schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 12:24:
Dat Wake on USB heeft vlgs mij alleen te maken met bv het drukken op een toets of bewegen van de muis om je pc uit de slaapstand te krijgen. Niet met netwerk dus.
Betekent dat, dat het met deze pc dus niet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Nee, het betekent dat je de PC in elk geval uit de slaapstand kunt halen middels je toetsenbord of muis.
Of het via het netwerk kan, hangt af van je netwerkadapter. Díe instellingen die ik niet in je BIOS staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoboy1479
GeeBee schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:54:
Nee, het betekent dat je de PC in elk geval uit de slaapstand kunt halen middels je toetsenbord of muis.
Of het via het netwerk kan, hangt af van je netwerkadapter. Díe instellingen die ik niet in je BIOS staan.
De draadloze adapter vind ik die instellingen niet terug, bij de bedrade wel.

Echter:
Heb nu:
Modem __> router --> usb wifi ontvanger __> Medion PC

Ander idee:
Modem __> router --> oude router __> Medion PC
__> = bedraad --> = draadloos

Echter: werkt het dan gewoon? Als ik de port forward naar het mac adres van mijn pc zet en de oude router als accespoint instel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambo123
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:40
Je moet een constante verbinding hebben voor WOL.
Adapter in/aan pc werkt nooit omdat verbinding wordt verbroken bij afsluiten.
Over een wifi bridge kan dus wel, want dan heb je altijd een verbinding.
Maar dan moet je ouder router client mode hebben.
Pagina: 1