Hey,
Ik heb in vmware een ubuntu 12.04 server draaien, enkel command line dus.
Als ik naar het ipadres van de virtuele server ga dan krijgt ik het gewenste scherm, ook de phpmyadmin en webmin tonen naar behoren.
Enkel als ik met filezilla wil verbinden krijg ik telkens
als ik gebruikmaak van het voorvoegsel sftp krijg ik dit:
Ik heb al verschillende blogs gelezen en op verschillende manieren geprobeerd hier een oplossing voor te vinden, het herinstalleren van vsftpd, iptables flushen en opnieuw instellen, vsftpd.conf meerdere malen aangepast,...
hieronder de huidige instelling van vsftpd.conf
weet iemand wat ik fout doe?
Ik heb in vmware een ubuntu 12.04 server draaien, enkel command line dus.
Als ik naar het ipadres van de virtuele server ga dan krijgt ik het gewenste scherm, ook de phpmyadmin en webmin tonen naar behoren.
Enkel als ik met filezilla wil verbinden krijg ik telkens
code:
1
| ECONNREFUSED - Connection refused by server |
als ik gebruikmaak van het voorvoegsel sftp krijg ik dit:
code:
1
2
3
4
5
| Status: Verbinden met 192.168.146.128:21... Antwoord: fzSftp started Commando: open "ftpuser@192.168.146.128" 21 Fout: Network error: Connection refused Fout: Kan niet verbinden met server |
Ik heb al verschillende blogs gelezen en op verschillende manieren geprobeerd hier een oplossing voor te vinden, het herinstalleren van vsftpd, iptables flushen en opnieuw instellen, vsftpd.conf meerdere malen aangepast,...
hieronder de huidige instelling van vsftpd.conf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
| listen=YES #listen_ipv6=YES anonymous_enable=NO local_enable=YES write_enable=YES local_umask=022 #anon_upload_enable=YES dirmessage_enable=YES use_localtime=YES xferlog_enable=YES connect_from_port_20=NO #chown_uploads=YES #chown_username=whoever #xferlog_file=/var/log/vsftpd.log #xferlog_std_format=YES #idle_session_timeout=600 #data_connection_timeout=120 #nopriv_user=ftpsecure #async_abor_enable=YES #ascii_upload_enable=YES #ascii_download_enable=YES #ftpd_banner=Welcome to blah FTP service. #deny_email_enable=YES #banned_email_file=/etc/vsftpd.banned_emails chroot_local_user=YES #chroot_local_user=YES #chroot_list_enable=YES #croot_list_file=/etc/vsftpd.chroot_list #ls_recurse_enable=YES secure_chroot_dir=/va/run/vsftpd/empty pam_service_name=vsftpd rsa_cert_file=/etc/ssl/private/vsftpd.pem #userlist_file=/etc/vsftpd.userlist #userlist_enable=YES #userlist_deny=NO |
weet iemand wat ik fout doe?
Just me