Stil Game systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-07 12:14
Hallo mede-tweakers,

Aangezien mijn huidige systeem af en toe problemen geeft met het spelen van Crysis2 en BF3 (lees CPU=100%) wordt het tijd om wat nieuws aan te schaffen.
Ik wil graag een stil systeem (laten) bouwen omdat de kast naast mijn buro staat, en ik mij nu stoor aan het gezoem van de fans etc. Als ik game hoor ik dit niet, maar bij Internet/e-mail gebruik stoor ik mij daar dus aan.

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, liefst op de hoge/hoogste settings. Daarnaast Photoshop Elements en het standaard thuisgebruik (Internet/e-mail/Facebook, maar dat mag geen probleem zijn).

•Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is EUR.1200,= ik wil er eventueel ook nog een nieuwe monitor bij (niet bij deze prijs inbegrepen)

•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Keyboard, muis, speakers en eventueel de huidige monitor.

•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zie de onderstaande shoppinglist, hier komt de licentie voor W7-64bits nog bij.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 88,10€ 88,10
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 18,29€ 18,29
1Cooler Master Silencio 550€ 66,95€ 66,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 29,95€ 29,95
1MSI GTX 660Ti Power Edition€ 284,95€ 284,95
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 204,-€ 204,-
1XFX Pro 550W€ 54,20€ 54,20
1Crucial m4 CT256M4SSD2 256GB€ 155,-€ 155,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,09€ 36,09
1MSI Z77A-G45€ 99,99€ 99,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.037,52

• Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Aangezien ik goede ervaringen heb met MSI, heb ik gekozen voor een moederbord en videokaart van dit merk. Bovendien lijkt het me handig deze van dezelfde fabrikant te hebben zodat deze probleemloos samenwerken (ook op het gebied van energiebeheer en over-/onderklokken).
nVidia is voor mij een must, ik heb al jaren deze videokaarten en ben er zeer tevreden over.

•Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals al eerder vermeld wil ik graag een systeem dat stil is (voornamelijk bij office/internet gebruik), vandaar de keuze voor de case. Mijn vraag is of ik hier goed aan doe ?
Uit de reviews die ik gelezen en bekeken heb komt naar voren dat de airflow in de kast niet top is, maar dat dit verholpen kan worden door andere/betere fans te installeren.
Welke casefans (3x120mm) zouden jullie aanraden ? Ik hoef er geen fancy LED-verlichting in te hebben, maar PWM is wel een pre/must.

Voldoet de gekozen PSU ? Ik heb deze overgenomen uit de BBG van september.

Monitor : ik heb nu een 22" Samsung Syncmaster T220 (1650*1080, 2ms), maar wil deze eventueel vervangen voor een 24" Full HD scherm. Welke monitor raden jullie aan (ik heb nu zoveel verschillende monitoren bekeken, dat ik door de bomen het bos niet meer zie) en merk je het verschil tussen schermen met een 2ms refreshrate vs 5ms tijdens het gamen ? Voor een nieuwe monitor wil ik max. EUR.200,= uitgeven volgens mij is er zat moois te vinden voor die prijs. Speakers hoeven er niet in te zitten want ik heb een losse 2.1 set op mijn PC aangesloten.

Bij voorbaat dank voor jullie reacties !

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:31
Voeding voldoet prima, overklok op de CPU en videokaart is ook geen probleem voor deze voeding. Qua kast zou ik wel investeren in een wat duurdere, welke ook meer inbouwruimte en airflow heeft. Voorbeelden zijn de Corsair 550D en Fractal Design Define R4. Lees ook even de bijbehorende reviews hier op tweakers.
Voor de monitor is een IPS model aan te raden. Deze bieden betere beeldkwaliteit en grotere kijkhoeken dan de conventionele TN schermen. Voor gamen zijn IPS schermen prima, ze zijn vaak iets langzamer dan TN maar veruit de meeste gamers kunnen prima uit de voeten met IPS. Binnen jouw budget past een 23 inch variant: pricewatch: Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
Maar persoonlijk raad ik je wel een 24 inch 1920x1200 scherm aan. 16:10 schermen zijn bij vele toepassingen beter dan 16:9 varianten, en je hebt zelf nu ook 16:10, dus het is fijn als je daar bij kunt blijven. Goed scherm: pricewatch: Dell Ultrasharp U2412M Zwart
Past niet binnen je budget, maar hij is z'n geld zeker waard. Je neemt je scherm vaak ook mee naar een volgende build, dus met een scherm doe je in het algemeen wat langer :)
Systeem ziet er verder prima uit.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT888
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-05 02:44
Mocht je jezelf irriteren aan luide stock case fans houd dan noctua in je achterhoofd als vervangers.
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaring met deze case fans echt lekker stil!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

JT888 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:02:
Mocht je jezelf irriteren aan luide stock case fans houd dan noctua in je achterhoofd als vervangers.
Persoonlijk heb ik zeer goede ervaring met deze case fans echt lekker stil!
Liever Nexus Real Silent 120mm dan. Volgens Silent PC Review staan die op gelijk niveau, alleen is de prijs wel een zo'n 4-6 keer lager. Kan je het verschil weer leuk in andere hardware steken.

P.s. het is ergeren aan of iets dat je irriteert, je irriteren aan bestaat niet ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 06-10-2012 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
Gents,

Bedankt voor jullie replies. Ik heb inderdaad ook zitten kijken naar die Fractal R4 kast, het "nadeel" van die kast vind ik de 2 exhaust-fan openingen aan de bovenkant. Aangezien ik mijn "gameroom" deel met 2 langharige katten ben ik bang dat dit in extra rotzooi in de kast resulteert (aan de andere kant zullen 2 exhaustfans dit wel verhelpen?). Of zijn die twee openingen dicht te zetten naar jullie weten ?

Ik heb naar de monitoren gekeken maar zie dat beiden een refreshrate hebben van 8ms, maakt dat erg veel uit met gamen ? Ik heb namelijk Iiyama schermen gezien die wel 2ms of 5ms refreshrates hebben.
Dat ik een klein beetje over het budget ga geeft niet, ik paai m'n vrouw wel met een mooie bos bloemen ;-)

De tip over de fans is een goede, hier heb ik wat aan. Ik zal eens kijken of de shop waar ik ga bestellen deze ook levert.

Nogmaals bedankt voor jullie suggesties !

"'Cause the world is a car and you're the crash test dummy" - "Hail" _ The Devil Makes Three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ik zou toch niet voor deze silencio 550 kiezen want die wordt gewoon heel warm, en al helemaal zeker wanneer je zal overklokken (aangezien je voor de i5 3570k kiest)
bron: reviews: Cooler Masters Silencio 550-behuizing getest

hier heb je een serie goede stille kasten:
reviews: Fractal Design Define R4: Zweeds vakmanschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
Ik denk dat het inderdaad die Fractal R4 gaat worden, zit qua prijs tussen de Silencio en 550D in en als ik het goed begrijp zijn de top- en sidefan af te sluiten indien niet in gebruik.
En als ik de Silencio zou kiezen en de 3 fans moet vervangen voor Nexus 120mm a EUR.20,- p/s dan ben ik duurder uit.
Maar die 550D is ook een hele mooie kast...hmmm decisions decisions....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
De Twin Frozr koelers van MSI zijn niet echt bekend om hun stilte zijn kleine fannetjes met slechte lagers die vaak een irritant geluid geven als ze snel moeten draaien. Wil je een stille PC zou ik echt opzoek naar een videokaart met een goede koeler.

Als voeding zou je ook de pricewatch: Super Flower Golden Green SF-400P14XE kunnen nemen, minder overdreven, betere prestaties, kwaliteit en stiller.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
Zou deGigabyte GV-N66TOC-2GD dan een beter alternatief zijn voor de videokaart ? Zo te zien zijn de fans groter (en ik neem aan dus ook stiller). Prijstechnisch maakt het niet heel veel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fox NL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15-07 09:17
Irtimid schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 15:53:
Gents,

Bedankt voor jullie replies. Ik heb inderdaad ook zitten kijken naar die Fractal R4 kast, het "nadeel" van die kast vind ik de 2 exhaust-fan openingen aan de bovenkant. Aangezien ik mijn "gameroom" deel met 2 langharige katten ben ik bang dat dit in extra rotzooi in de kast resulteert (aan de andere kant zullen 2 exhaustfans dit wel verhelpen?). Of zijn die twee openingen dicht te zetten naar jullie weten ?
Die openingen aan de bovenkant en zijpaneel zitten standaard dicht, dus je zal geen last hebben van binnenvallende rotzooi. Bij Fractal Design noemen ze dat "Patent pending ModuVent™ design" :/, ik noem het afdekplaatjes.

[ Voor 24% gewijzigd door The Fox NL op 06-10-2012 20:13 . Reden: deel quote weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irtimid
Mede-tweakers,

De kogel is door de kerk, het systeem is besteld. Ik heb inderdaad een andere behuizing gekozen (Fractal Design R4) en op aanraden van de shop een andere voeding met modulaire aansluitingen.
En nu ongeduldig wachten tot ik 'm op kan halen ;-)
Nogmaals bedankt voor jullie feedback.

Topic mag van mij gesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:25
Ik ben wat huiverig voor die voeding. Shops raden vaak niet al te beste aan en modulair is absoluut onnodig met dit systeem (bijna alle kabels zijn nodig en goede cable management).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Irtimid schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:51:
op aanraden van de shop een andere voeding met modulaire aansluitingen.
Ik ben nu wel nieuwsgierig welke voeding ze je hebben aangeraden :P
Hopelijk kom je nog eens naar je topic kijken ^.^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-06 09:03
Anoniem: 172410 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 10:21:
[...]

Liever Nexus Real Silent 120mm dan. Volgens Silent PC Review staan die op gelijk niveau, alleen is de prijs wel een zo'n 4-6 keer lager. Kan je het verschil weer leuk in andere hardware steken.

P.s. het is ergeren aan of iets dat je irriteert, je irriteren aan bestaat niet ;)
Ik heb zelf goede ervaringen met de Noiseblocker XL1 fans, lekker stil en ook niet te duur! Toch zorgen ze voor een goede airflow. Vind ze zeker aan te raden. Noctua is denk ik wel beter maar ook belachelijk duur als je het mij vraagt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Irtimid schreef op zondag 14 oktober 2012 @ 20:51:
Mede-tweakers,

De kogel is door de kerk, het systeem is besteld. Ik heb inderdaad een andere behuizing gekozen (Fractal Design R4) en op aanraden van de shop een andere voeding met modulaire aansluitingen.
Ik ben we benieuwd welke voeding, want ik gok zo dat ze je een veel mindere voeding hebben aangesmeerd. Zou sowieso geen reden zien om iets anders te adviseren, want beter voor dat geld vind je niet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-07 01:13

Koenvh

Hier tekenen: ______

-The_Mask- schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 18:07:
[...]

Ik ben we benieuwd welke voeding, want ik gok zo dat ze je een veel mindere voeding hebben aangesmeerd. Zou sowieso geen reden zien om iets anders te adviseren, want beter voor dat geld vind je niet.
Ik vraag me inderdaad ook af welke voeding het is, en sterker nog, waarom je niet gewoon de voeding gehouden hebt. Als ik naar het advies van de verkopers moet luisteren is bijv. mijn moederbord €200, maar dan wel in combinatie met een i5 570..

🠕 This side up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

XxRenéxX schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:34:
Ik heb zelf goede ervaringen met de Noiseblocker XL1 fans, lekker stil en ook niet te duur! Toch zorgen ze voor een goede airflow. Vind ze zeker aan te raden. Noctua is denk ik wel beter maar ook belachelijk duur als je het mij vraagt!
Duurder is niet altijd beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-06 09:03
Dat is ook niet wat ik zeg ;)
Pagina: 1