Waarom niet de prijs. incl. verzendkosten?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268714

Topicstarter
Beste Tweakers,

Regelmatig gebruik ik de Pricewatch om product vergelijking toe te passen, en dat werkt goed.
Echter vaak is het zo dat de goedkoopste aanbieder niet altijd de goedkoopste aanbieder incl. verzendkosten is.

Dit is vooral jammer wanneer je maar 1 product nodig hebt, bijvoorbeeld een hardeschijf of voeding.

Daarmee beweer ik niet dat de prijs incl. verzendkosten ontbreekt, nee deze staat natuurlijk op de product pagina zelf, maar daar gaat het mij ook niet om.

EDIT: Natuurlijk is het wel zo dat wanneer je het product ophaalt de prijs wel klopt, maar veel winkels zitten vaak niet om de hoek en omdat we hier aan het prijsvergelijken zijn, is de redenering dat je het ophaalt niet waar dit mee te maken heeft.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/QD2Yq.png Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sEjAn.png

Waarom kan ik in het product vergelijkings overzicht niet de prijs zien inclusief verzendkosten en moet ik hiervoor doorklikken naar de productpagina.

Zou het niet veel fijner zijn als we dit direct konden aflezen vanuit de product vergelijkingspagina.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 268714 op 06-10-2012 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46
Er zijn zat situaties waarbij je die verzendkosten er niet (gelijk) bij wilt zien/rekenen, bijvoorbeeld als je het product zelf wilt ophalen (en dus geen verzendkosten hebt) of als je meerdere producten bij één winkel wilt halen (en dus maar één keer verzendkosten betaalt).

Maar lijkt me op zich een interessante optie om zelf aan te kunnen geven of je in overzichten de verzendkosten toch al gelijk erbij wilt zien of niet :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
Maar waarom dan die extra functionaliteit aanbieden als deze toch alleen maar verwarrend kan zijn. Ik vind de verzendkosten zelf een onnodige toevoeging in het overzicht van producten. Daarnaast zijn ze - helaas - ook niet altijd correct en kan het dus misleidende informatie bevatten. Denk daarnaast ook aan acties met gratis verzendkosten.

Nee, ik zie liever gewoon de basisprijs in het overzicht van alle producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deze extra functionaliteit is wel aanwezig op de product pagina zelf, maar niet op de product vergelijking pagina.

Wanneer je slechts een voeding nodig hebt en wilt kiezen tussen OCZ, XFX of bijvoorbeeld Corsair die evenveel Watt zijn en een goede review hebben, kijk je toch al gauw naar de verzendkosten, voorbeeld.

Desnoods zet je het aan voor leden die ingelogd zijn, of als extra optie aan de rechterkant, namelijk: prijs incl. verzendkosten.

Natuurlijk zijn er acties met verzendkosten, etc. maar die mis ik nu ook al nu ik ze niet zie, daarnaast neem ik het voor lief een verkeerde verzend prijs te zien, dan helemaal geen prijs bij alle producten.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 268714 op 06-10-2012 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-07 21:10
Anoniem: 268714 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:53:
Deze extra functionaliteit is wel aanwezig op de product pagina zelf, maar niet op de product vergelijking pagina.

Wanneer je slechts een voeding nodig hebt en wilt kiezen tussen OCZ, XFX of bijvoorbeeld Corsair die evenveel Watt zijn en een goede review hebben, kijk je toch al gauw naar de verzendkosten, voorbeeld.

Desnoods zet je het aan voor leden die ingelogd zijn, of als extra optie aan de rechterkant, namelijk: prijs incl. verzendkosten.

Natuurlijk zijn er acties met verzendkosten, etc. maar die mis ik nu ook al nu ik ze niet zie, daarnaast neem ik het voor lief een verkeerde verzend prijs te zien, dan helemaal geen prijs bij alle producten.
Waarom schreeuw je zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik schreew niet, ;) Ik wil alleen me reactie verduidelijken. Omdat iemand zegt dat het alleen maar verwarrend is als de prijzen incl. verzendkosten er bij zouden staan.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 268714 op 06-10-2012 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:46
Dat zegt die iemand niet over jouw posts, maar over de mogelijk extra functionaliteit. En tekst verduidelijk je niet door het bold te maken, maar door het duidelijk (kort) op te schrijven.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het bolde gedeelte was waar het om ging, de rest was antwoord op alex en op jouw reactie:
Hahn schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:42:
Er zijn zat situaties waarbij je die verzendkosten er niet (gelijk) bij wilt zien/rekenen, bijvoorbeeld als je het product zelf wilt ophalen (en dus geen verzendkosten hebt)
Maar waarom dan die extra functionaliteit aanbieden als deze toch alleen maar verwarrend kan zijn. Ik vind de verzendkosten zelf een onnodige toevoeging in het overzicht van producten. Daarnaast zijn ze - helaas - ook niet altijd correct en kan het dus misleidende informatie bevatten. Denk daarnaast ook aan acties met gratis verzendkosten.
===============================================================================

Ik zie het, Dirk. Maar misschien een optie aan de rechterkant, Toon prijs incl. verzendkosten

Dat zou toch wel de ideale tussen oplossing zijn, vaak is het ook zo dat iedereen toch wel kiest voor de goedkopere verzendmethode, maar veel winkels deze niet voor alle producten aanbieden. (wel voor usb-stick, niet voor voeding) zie informatique.

Het is gewoon handig als het er zou zijn!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 268714 op 06-10-2012 01:11 ]

Pagina: 1