Asus Xonar XD-DX

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfw
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-07 18:07
Ik heb de volgende geluidskaart gekocht voor in mijn computer:

pricewatch: Asus Xonar DX/XD"

Maar nu krijg ik hem niet goed aan de gang. Want ik heb een optische aansluiting met de Logitec Z5400. In het programma van Asus zie ik 5.1 via 6 channels. Elke box die ik aanklik komt het geluid ook uit de juiste speaker. Maar als ik via een andere geluidsbron iets afspeel springt hij op stereo geluid. Ik heb gezocht in het configuratie scherm -> geluid. Daar vind ik bij de eigenschappen van de geluidskaart 2 kanaals geluid, ik kan via een dropdown menu een andere keus maken. Maar deze keus blijft beperkt tot andere 2 kanaals geluid vormen. Hoe kan ik dit oplossen dat ik 5.1 geluid hierover krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-07 12:37
Je moet Dolby ProLogic aanzetten om van stereo bronnen 5.1 (of 6.1 of 7.1) te maken. Anders wordt er inderdaad alleen stereo aangezet. Verder moet je er ook aan denken dat in bijvoorbeeld XBMC je apart het aantal audio-kanalen moet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfw
alex3305 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:39:
Je moet Dolby ProLogic aanzetten om van stereo bronnen 5.1 (of 6.1 of 7.1) te maken. Anders wordt er inderdaad alleen stereo aangezet. Verder moet je er ook aan denken dat in bijvoorbeeld XBMC je apart het aantal audio-kanalen moet kiezen.
Waar stel ik Dolby ProLogic in? en XBMC, dat ken ik niet..

Wat ik nu heb dat ik in het programma van mn geluidskaart in heb gesteld dat ik 6 kanaalsgeluid en bij SPDIF heb ik gekozen voor Dolby Digital live. Verder heb ik niks gedaan in het programmatje.
In Windows zelf heb ik gekozen voor dat de S/PDIF als standaard gebruikt moet worden van de Asus kaart. Bij ondersteunde indeling is aangevinkt DTS audio en Dolby Digital en bij geavanceerd heb je het dropdown menutje waar ik alleen maar verschillende varianten van 2 kanaalsgeluid kan kiezen. Daar houdt het een beetje op van wat ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Een geluidskaart is een audiodevice. Vragen daarover horen in Audio & HiFi.

Move OH -> AH

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikfw
Probleem al verholpen, je moet eerst het aantal kannalen instellen en daarna kiezen voor DD in het Asus programma zelf. Dan zet het programma het zelf om naar 5.1DD die via optisch te versturen is :)