Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Welk ultrabook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik ben op zoek naar een ultrabook voor de volgende aangelegenheden.

1. Tekst verwerken
2. Internet browsen

Het moet een ultrabook zijn omdat er veel mee gereisd wordt. De laptop moet snel opstarten en office word moet super snel klaar zijn voor gebruik.
Ook het toetsenbord moet van goede kwaliteit zijn, verlicht toetsenbord zou perfect zijn, maar geen must.
Ook het scherm mort scherp genoeg zijn om tekst mooi weer te geven.

Er worden geen games op gespeeld en geen films of muziek op geluisterd. Hooguit af en toe een YouTube filmpje.

Alvast bedankt!

PS: voorkeur gaat uit naar Windows als besturingssysteem.

Prijs het liefst onder de 1k.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Ennnn? Wat heb je zelf gezien? ;)

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Hoogsensitief autist, ofzo.

Behalve dat, wil je hem gratis dat je er geen richtbedrag bij plaatst?

Verder ook papa, ondernemer en met mijn vrouw Arenda mede-eigenaar van HardwareParadijs V.O.F.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb heel veel op internet gezocht, maar ik kwam er achter dat Amerika hele andere modellen heeft dan Europa. Dus alles was voor niets. Ik heb namelijk alleen Amerikaanse reviews bekeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2012 00:07 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:47

Quad

Doof

Dus, in de pricewatch kom je een heel eind hoor.
Wat is je maximale schermgrootte, hoe groot wil je de resolutie hebben, budget, wat voor accuduur praat je over, welke merk zit je liefst bij, welke niet?

Aan de hand van dit soort criteria kom je al een heel eind!
Tevens hebben wij de http://tweakers.net/pricewatch/ voor dit soort zaken waar je je eerst kan uitleven alvorens een post hier maakt.

Neem voor de zekerheid ook dit topic even door: LAA beleid

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:02:
Ook het toetsenbord moet van goede kwaliteit zijn, verlicht toetsenbord zou perfect zijn, maar geen must.
en
Ook het scherm mort scherp genoeg zijn om tekst mooi weer te geven.
en
Prijs het liefst onder de 1k.
Does not compute. De 'ultrabooks' met goed scherm beginnen bij ~€1250.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Ben ik het niet geheel mee eens Darkstone. De - nu niet meer verkrijgbare - Samsung Series 9 van 2011 had dan wel 'maar' een TN-paneel, maar toch was daarbij de kleurreproductie erg goed te noemen. Daarnaast was dat model verkrijgbaar voor rond de 1000 euro.

Daarnaast lijkt de Envy 4 (alhoewel een 'sleekbook') ook een vrij goed scherm te hebben mede als een Apple Macbook Air (die ook voor <1000€ te vinden is). Ook denk ik dat het subjectief is of een notebook een mooi scherm heeft of niet. Zo ben ik uitermate tevreden met met mijn Series 9 en z'n 13" scherm met 1366x768. Het is dus maar net wat de TS met 'scherp genoeg' vind.

Dus daarom lijkt het mij handig Twigg als je gewoon even gaat kijken bij Saturn/MediaMarkt/BCC en dan bepaald wat jij een handige resolutie vind alsmede welk scherm je mooi vind.

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11 20:40
Ik dit geval lijkt mij dat elke Ultrabook met een SSD van 13" voldoet. Dan heb je nog een heleboel keuze.

Dan kan het erg prettig zijn om te investeren in het scherm, want je wilt echt geen 1366x768 meer, zeker niet als je wilt gaan tekstverwerken. Dan lijkt mij de Asus Zenbook toch een vrij voor de hand liggende keuze. Echter kan ik je niks over het toetsenbord vertellen.

Een Macbook Air typt echt geweldig en voelt erg goed aan, maar nieuw valt deze buiten je budget. Óf, wat je ook kan doen, een 11" Macbook Air nemen, want die hebben ook een volledig toetsenbord. Echter, dan ben je weer 100 euro extra kwijt aan Windows, 100 euro extra aan de extra 64GB, maar die heeft wel weer een toetsenbord met backlight.

Ik denk dat andere opties, zoals de HP Envy niet echt als een optie beschouwd mogen worden, want de 1366x768 resolutie, met maar liefst 8 lijnen met Calibri 11pt op je Word, is gewoon niet prettig om mee te werken. Gezien je budget zul je je keuze tussen de Asus Zenbook of een Macbook Air (evt. tweedehands) moeten maken. Eventueel kun je nog de Dell 421X en de Samsung Series 9 in overweging nemen, maar veel breder is het scala aan ultrabooks met een danige resolutie niet, en zeker niet rondom de 1000 euro.

Verwijderd

alex3305 schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:33:
Ben ik het niet geheel mee eens Darkstone. De - nu niet meer verkrijgbare - Samsung Series 9 van 2011 had dan wel 'maar' een TN-paneel, maar toch was daarbij de kleurreproductie erg goed te noemen. Daarnaast was dat model verkrijgbaar voor rond de 1000 euro.
Correct. Maar die kan je nu niet meer krijgen.
Daarnaast lijkt de Envy 4 (alhoewel een 'sleekbook') ook een vrij goed scherm te hebben mede als een Apple Macbook Air (die ook voor <1000€ te vinden is). Ook denk ik dat het subjectief is of een notebook een mooi scherm heeft of niet. Zo ben ik uitermate tevreden met met mijn Series 9 en z'n 13" scherm met 1366x768. Het is dus maar net wat de TS met 'scherp genoeg' vind.
Eerst sources, dan geloven :P .
Daarnaast wordt de sleekbook op vrijwel elk front geévenaard door de veel goedkopere V131 -die je overigens ook niet meer kan krijgen-. Dus zelfs met goed scherm vind ik dat een uiterst twijfelachtige keuze wat mij betreft.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 20:45
Daar heb je een punt Darkstone. Maar dan nog vind ik dat 1366x768 op 11" of 13" per persoon anders ervaren kan worden en het dus slim is als de TS hier eerst naar gaat kijken in plaats van alleen een wenslijst hier neer te zetten. Want uiteindelijk kunnen wij bepaalde zaken gewoon niet invullen. Hetzelfde als lichtgewicht, klein en snel.

Overigens kon ik zo snel mijn bron van net niet terug vinden :-(.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal vandaag naar de media markt gaan om te kijken. Ik zal daar echter niet om hulp vragen want daar heb ik zeer slechte ervaring mee.
Pagina: 1