"No battery detected" Nieuwe Vaio laptop

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spl3nd!d
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05-04-2021
Deze ochtend kwam mijn nieuwe Sony vaio vpcz21l9e aan. Toen ik hem wou opstarten ging dit eerst niet. Ik moest hem aan de adapter hangen om op te kunnen starten. Na een half uurtje was de batterij nog steeds 0%.
Toen ik de PC restartte, was het batterijicoontje zelfs al veranderd en kwam er een rood kruis door te staan. "No battery is detected".

Na wat opzoekwerk zou ik het volgende moeten doen:
1) haal batterij uit de pc
2) start de pc op, en verwijder 'Microsoft ACPI compliant control method battery' in apparaatbeheer. Helaas staat dit niet automatisch erbij, maar staat het (2 maal?!) onder de optie 'verborgen apparaten weergeven'...
3) sluit de pc af, en herstart ze weer met de batterij erin. Windows zou de drivers opnieuw (correct) moeten installeren.

Dit verhielp het probleem bij mij alleszins niet. Ik heb de pc ook al 2x naar fabrieksinstellingen reset.
Ook de batterij en AC adapter eruithalen, en 15 seconden lang op power duwen helpt niet.

Mag ik besluiten dat dit een defect nieuw toestel is? Of zijn er nog mogelijkheden die ik kan proberen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daanieyel
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Aangezien je nog garantie hebt zou ik hem terugsturen. Als je een laptop nieuw binnenkrijgt moet die gewoon meteen werken. Misschien dat je het kunt oplossen maar voor het zelfde geld is die oplossing dan ook weer tijdelijk.

Ryzen 3600 - GTX1060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Je hebt hier gewoon te maken met een DOA. Ik zou de laptop direct terugsturen en vragen om een vervangend exemplaar.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:56
Heb je de accu al gecontroleerd op achtergebleven stickers oid, die over de contactpunten zitten? Zitten er geen transparante plakkers over de contactpunten oid?