Hoe heet dit? WLAN + LAN, maar geen router

Pagina: 1
Acties:

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:26
Na een hoop gedonder met een router die ik in huis heb en die aan mijn nieuwe modem moest worden gehangen wil ik dit gemier nooit meer.

Mijn router moest worden omgezet naar een switch en dat ging lastig, maar oke, einde van het geklaag.

Bestaat (en zo ja, hoe heet) een switch-achtig apparaat waarvan ook de WLAN werkt en bendaderbaar is?
En bestaat dat ( de WLAN-gedeelte dus) dat je een soort (open) gast account kunt maken (voor mensen die bij mij thuis op bezoek komen, mag zonder wachtwoord), zodat iedreen daar bij kan, zonder op mijn afgesloten netwerk te komen.?
Ik had dat ook in mijn vorige opstelling, maar die kan niet meer.

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-12 22:10
je oude router instellen zonder NAT en DHCP. en dan een kabel van je "switch"in een lanpoort van je router stoppen.
Heb je exact de oude functionaliteit terug zonder de router functie en kan je dus wel gast netwerk aan maken.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Dat heet een accespoint denk ik als ik je zo lees. :) Wat voor nut heeft de beveiliging, als je een gast account zonder WW zou maken? :?

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:04

mrc4nl

Procrastinatie expert

CptChaos schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:27:
Dat heet een accespoint denk ik als ik je zo lees. :) Wat voor nut heeft de beveiliging, als je een gast account zonder WW zou maken? :?
als het gast account niet met de rest in contact kan komen, zou het op zich zonder wachtwoord kunnen.

ora et labora

• maartend
CptChaos schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:27:
In mijn vorige opstelling had ik een router achter een router. Die 2de router stond volledig open, iedereen kon via daar draadloos internet op (ik woon ergens waar ik geen buren heb, dus als iemand wil meeliften op mijn netwerk, dan staat hij in ieder geval in mijn tuin).
Op de eerste router (met een ander IP-range dus) zat mijn eigen, afgesloten, netwerk.

Ik zou zoiets weer willen bereiken, maar dan alles binnen 1 ip-range.
En nu weet ik dat er routers bestaan die een open stuk hebben (zodat je een soort FON krijgt, maar dan lokaal) die dit mogelijk maken. En ik ben dus op zoek naar een niet-router die dat ook kan.

Maar dat heet dus een AP?

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-12 22:19
Switch. Alles in de LAN-poorten stoppen en DHCP uitzetten. Done.

• maartend
Voor alle mensen die zeggen ; router, dhcp uit, alles in wlan ; mijn vorige topic.

En omdta ik gigabit wil, moet ik toch iets nieuws kopen. En dan wil ik al dat gezeik niet meer van mijn rouetr

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:22

lier

MikroTik nerd

Volgens mij wil je een router die gast netwerk ondersteuning aan biedt. Overigens moet je dan wel in verschillende netwerksegmenten zitten, anders kunnen "gasten" zo op je netwerk.

Misschien kan je eens vertellen wat voor router en modem je hebt, dat praat een heel stuk makkelijker ;)

Eerst het probleem, dan de oplossing

Pagina: 1