Wel geluidskaart of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 396879

Topicstarter
Ik heb een aantal dagen geleden mijn eerste computertje in elkaar gezet.
Na een paar oude onderdelen vervangen (waarvan ik dacht dat ik ze nog wel kon gebruiken)
te hebben deed hij het. Maar toen ik windows geïnstalleerd had kwam ik erachter dat mijn
unboard geluidspoort op mijn moederbord (Asrock B75 Pro-M 3) kapot was. Ik heb al de drivers opnieuw
geïnstaleert maar dat heeft niet geholpen. Dus ik zit er nu over te denken om een geluidskaart te kopen, maar
ik weet niet of ik dan hetzelfde probleem ga krijgen. Ik denk ik vraag het eerst even op dit forum voordat ik
mijn pc helemaal naar de kloten help :|

Dus mijn vraag is:

Kan ik een nieuwe Geluidskaart kopen of krijg ik dan waarschijnlijk weer hetzelfde probleem.

Mvg Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

je kan gewoon een geluidskaartje kopen. Het geluid gaat dan via die kaart.

Maar, als je mobo nieuw is, heb je ook garantie.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wie zegt dat je onboard geluidskaart kapot is dan? Welk "probleem" hebben we het hier überhaupt over? Dat geef je totaal niet aan ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Staat in je bios onder integrated periphicals je onboard geluidskaart wel op enabled? Als dit niet het geval is, kan je doorgaan tot je een ons weegt zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mont2uk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-07 12:34
Soms zetten fabrikanten verschillende hardware op hetzelfde type moederbord.
Al zo vaak mee gemaakt dat mensen de verkeerde drivers probeerden te installeren met als resultaat dat het allemaal niet werkt!

Het beste kan je in dat geval de pc even open halen en spieken welk merk en type sound/codec chip ze er op geplakt hebben.

Verder is het een kwestie van de geluidskwaliteit die je verlangt. Onboard is meestal veel minder in niet alleen signaal/ruis verhouding, maar ook crosstalk en dymanisch bereik. In de praktijk: minder goed geluid.

Je kan goedkope soundcard kopen van bv Sweex voor rond 10 euro. Tot de veel betere exemplaren van Asus en Auzentech. Dan zit je snel boven de 140 euro.
Een andere mogelijkheid is een USB DAC, van merken als FIIO. Sommige modellen kan je ook op je portable music player of phone aansluiten voor als je goed geluid wilt hebben icm met de wat hogere impedantie headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:02

Fordox

00101010

@hierboven ik moet wel zeggen, boven de 140 heb je wel een redelijk luxe geluidskaart, en aan sweex moet je nooit beginnen.

@de ts, bijna elke geluidskaart zal ook beter presteren dan enig ander onboard audio. dus sowieso een geluidskaart aanschaffen is geen slecht idee, ookal doet je onboard audio het wel.

voor een beetje budget model, valt deze wel aan te raden: pricewatch: Asus Xonar DGX

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:10

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Wat ook een optie is om een USB geluidskaart aan te schaffen. Zelf heb ik een Terratec Aureon USB 7.1 aan mijn laptop hangen. Digitaal aangesloten.

Klinkt prima en voor een prijs van 4 tientjes :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Pagina: 1