Toon posts:

Cisco AP vast in "downloading" status op WLC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een setup met 2 Cisco WLCs 5508 Controllers. Ik heb nu twee APs die gewoon verbonden zijn met WLC1 en ook gewoon werken. Maar op de andere controller zijn ze ook een soort van verbonden maar dan vast in de downloading (software) state. Ik probeer ze nu van die controller af te krijgen maar ik kom er niet echt verder mee. Volgende heb ik geprobeerd:
  • Reset AP Now optie bij de AP op de WLC waar hij vanaf moet. Dit werkt niet, de WLC geeft aan dat de AP niet te bereiken is. Waarschijnlijk omdat de AP via de andere WLC werkt.
  • Reset AP Now optie op de andere WLC. Daar gaat hij dan netjes weg, maar op de WLC waarin de AP vast zit in downloading gaat de AP niet weg.
  • Fysieke reset van AP. Verbinding blijft actief op de WLC waar de AP op downloading staat.
  • Reset system commando via CLI op de WLC die de twee "rotte" verbindingen heeft. Commando kan ik niet uitvoeren want WLC geeft aan dat er nog een software upgrade in progress is.
  • Reset/Delete van AP via de CLI op de WLC waar ik de APs vanaf moet hebben wil ook niet.
Heeft iemand nog een optie om de twee APs die vast hangen volgens de WLC in downloading er vanaf te krijgen? Of is de enige optie nu een hard reset van de WLC? (Wat ik liever niet doe, en nu ook niet kan aangezien ik remote zit.)

Ik heb dit probleem maar met twee van de 30 APs. Er is verder geen software update uitgevoerd. We hebben wel wat problemen met het netwerk gehad waardoor er wat APs hebben lopen schakelen naar de andere WLC. Ene WLC zit op een 6.x versie, en de andere al op een 7.2.x versie. Vandaar dat de APs software downloaden bij het switchen tussen de WLCs.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 20:40 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Heb je de AP's al aan een console kabel gehangen? Dan kun je zien wat daar de status is? Dat zegt waarschijnlijk iets meer.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
De APs werken dus gewoon wel. Via de andere WLC zijn ze gewoon te benaderen en te rebooten. Het probleem is dat de tweede WLC "denkt" dat de APs software aan het downloaden is van de WLC, maar dat is dus helemaal niet het geval. De verbinding naar die controller is er gewoon helemaal niet meer voor die APs. De WLC weet dat alleen niet.

De APs hangen overigens op 20 meter hoogte, dus kom er ook niet bij. Niet dat dit wat oplost aangezien ze dus verder gewoon werken.

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Dan denk ik dat je er niet aan ontkomt om de tweede controller te rebooten.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag de tweede controller maar even uitgezet. Er is blijkbaar geen andere manier om het anders op te lossen. Heb meteen de tweede controller even ge-update naar dezelfde versie als de eerste controller. Dan is een software aanpassing van de AP tenminste niet meer nodig bij het schakelen tussen de WLCs.
Pagina: 1