Over enige tijd heb ik na de verkoop van wat zelf gemaakte producten genoeg centjes gespaard om voor het eerst (na deze verkopen) iets groots en leuks voor mezelf te kopen.
Van kinds af aan ben ik al een hardware liefhebber, ongeacht de performance vind ik het mooi om te zien.
Graag wil ik echter wel een flinke upgrade doen t.o.v. van waar ik nu sta met mijn machine. Ik neig nu naar een 2011 socket gezien de specs, maar op één of andere manier ook omdat ik lekker kan uitbreiden *denk ik*.
Ik kom van een i7 860 8gb & HD6870 en ben destijds gedowngrade naar een Phenom II X6 1050T met 6gb en GTX560.
Wat ik vooral met de pc wil doen is:
Mijn budget is +/- 900 euro en ik kom zelf uit op de volgende items:
Groeten en dank,
Stijn
Van kinds af aan ben ik al een hardware liefhebber, ongeacht de performance vind ik het mooi om te zien.
Graag wil ik echter wel een flinke upgrade doen t.o.v. van waar ik nu sta met mijn machine. Ik neig nu naar een 2011 socket gezien de specs, maar op één of andere manier ook omdat ik lekker kan uitbreiden *denk ik*.
Ik kom van een i7 860 8gb & HD6870 en ben destijds gedowngrade naar een Phenom II X6 1050T met 6gb en GTX560.
Wat ik vooral met de pc wil doen is:
- Gamen (Supreme Commander, Guild Wars 2) op 1920x1080, e.v.t. ooit nog wat hoger
- Programmeren & surfen
- Simultaan 3 VM's kunnen draaien van +/- 2gb per stuk voor (o.a.) Oracle ontwikkeling
- Foto- en videoediting zo nu en dan
- Wellicht (indien nodig) ooit kunnen upgraden naar 6 cores?
- Een instap maken tot overklocken (least important)
Mijn budget is +/- 900 euro en ik kom zelf uit op de volgende items:
- Intel i7 3820
- 16gb quad channel ddr3
- Asrock X79 Extreme6 moederbord
- 64gb OCZ Solid Sata-3 (huidig)
- 1tb seagate Sata-2 (huidig)
- GTX560 (extra) om SLI te kunnen draaien?
- 16gb geheugen (32gb totaal) & doet het aantal mhz daar nog veel?
- i7 3930K Extreme
- Één of twee snelle SSD's erbij a 128gb p/s?
Groeten en dank,
Stijn