Beeldscherminstellingen onthouden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-06 09:58
Beste Tweakers,

Ik heb een laptop met Windows 7. Deze heb ik via HDMI aangesloten op een externe scherm (ik gebruik het als een desktop zeg maar). Het probleem is echter dat Windows 7 de beeldscherminstellingen niet onthoud na het uitschakelen of in slaapstand zetten van de laptop.

Ik gebruik enkel het externe scherm en klap mijn laptop dicht. Na het opnieuw opstarten of na de slaapstand wordt het externe scherm echter gebruikt als tweede scherm. Dus zonder taakbalk en bureaubladpictogrammen. Het scherm van de laptop zelf staat dan weer als hoofdscherm. Daarna moet ik weer zelf de instellingen aanpassen.

Is er een mogelijkheid dat Windows 7 deze instellingen onthoud?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-06 14:42
Wat gebruik je om het in te stellen? De settings van Windows zelf of software van de leverancier van de grafische kaart?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Rupie schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 19:35:
Wat gebruik je om het in te stellen? De settings van Windows zelf of software van de leverancier van de grafische kaart?
De settings van Windows zelf. Maar ook als ik de Intel Graphics center gebruik staan de instellingen nu op 1 enkel beeldscherm en dan wel het externe scherm. Toch verandert dit na een herstart van de laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clyde the Frog
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-06-2020
Probeer het door jou aangemaakte bureaublad thema eens op te slaan. (met de goede instellingen)
Ik weet het klinkt vaag maar ik heb dit probleem ooit eens op XP gehad en bij mij werkte dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Clyde the Frog schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 00:38:
Probeer het door jou aangemaakte bureaublad thema eens op te slaan. (met de goede instellingen)
Ik weet het klinkt vaag maar ik heb dit probleem ooit eens op XP gehad en bij mij werkte dit..
Ook dit wilt niet werken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Niemand die verder ideeën heeft? Er moeten toch wel meer mensen zijn die hun laptop aan een extern scherm gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trinsec
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:53

Trinsec

Huffi-Muffi-Guffi

Profielen aanmaken, third party zoals Ultramon is hier geschikt voor. Geen idee of Windows 7 dat ook efficient/makkelijk kan doen.

when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal

Pagina: 1